Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Kaptel 36 -

Av Felicia - 30 januari 2012 20:04

Tidigare:

När jag var klar så tog jag bussen till stranden och sms-ade Sara att jag var klar.

 # Vi ska bara byta om, sen kommer vi med henne.

Efter en kvart såg jag dem komma gåendes på stranden och jag log mot dem.

_____________________________________________________________________________________________________

 

Elaines perspektiv:

När gick längs stranden såg jag plötsligt Niall stå en bit längre fram. Den första tanken var att jag ville gå där ifrån, jag ville hellre spendera dagen med mina vänner. Men Sara tog tag i min arm och tvingade mig att gå fram till Niall. När vi kom fram till honom så låg det en filt på stranden, det stod en picknikkorg på filten och där var en stereo
som spelade musik väldigt lågt.


- Vad är det här?? frågade jag förvirrat.

- Det är till oss gumman. svarade han och gick sakta mot mig.

- Vad menar du? frågade jag förvirrat. Det såg verkligen jättemysigt ut, men han gillade ju någon annan??

-  En officiell första dejt. svarade  han och gav mig en kyss. Jag reagerade direkt med att dra mig undan, jag tittade på honom och han såg helt förstörd ut.

- Förlåt. viskade han tyst.

- Kan du vara snäll och förklara ditt beteende idag först?? frågade jag. Han tog ett tag runt min handled och
ledde mig fram till filten.

- Jag ville göra detta till en överraskning för dig, jag funderade hela tiden på hur jag skulle få iväg dig
ett tag så jag hann fixa allt. När du gick på toa så tog jag Saras nummer från
din mobil, och när jag gick på ”toa” så ringde jag henne och bad om hjälp. Jag ville
fixa allt perfekt gumman, för din skull.

- Vem var det du smsade med, efter att Sara ringde då?? frågade jag.

- Sara, eftersom jag trodde att hon hade misslyckts med att du skulle åka dit. Det finns inget jag ångrar mer just nu än att jag sa ingen speciell när du frågade vem jag sms-ade med. Det var dumt gjort snälla förlåt mig.


Jag lyssnade uppmärksamt på honom och allt han sa lätt vettigt. Jag hade förlorat honom en gång och det var inget jag ville gå igenom igen. Han tittade på mig och jag såg att han skämdes, den blicken var jobbig att se. Han var ju min underbara pojkvän, dock så var han lite klantig när det gällde överraskningar, men jag bestämde mig för att strunta i det. Jag lutade mig mot honom och vi möttes i en underbar kyss som varade ganska länge för ingen av oss ville avsluta den.


Efter ett tag så plockade han fram mat och dricka. Vi satt och åt och pratade i flera timmar, han fick min verkligen att känna mig uppskattad. Samtalet flöt lätt hela tiden och när vi hade ätit upp och stoppat ner resterna igen så satte vi oss för att titta ut över havet.


Nialls perspektiv:

När hon drog sig ur kyssen så höll jag på att kvävas av skuld, jag skulle förlora henne igen. Jag skämdes otroligt mycket, men hon sa bara att hon ville ha en förklaring först. Hur hade jag kunnat få en sån underbar flickvän??


Jag berättade allt för henne, allt som ledde fram till nu. Inte det jag planerade att göra nu utan bara det andra. Hon förlät mig direkt och vi pratade mycket hela kvällen.


Jag dukade fram mat och dricka till oss på filten och vi hade en underbar kväll. Jag såg hur solen rörde sig över himlen och jag visste att det snart var dags. Jag reste mig från filten och gick ner mot vattnet. Hon tittade frågande på mig, men jag bad henne sitta kvar.


Elaines perspektiv:

Niall reste sig från filten precis innan solnedgången skulle börja, jag kände att jag blev besviken. Jag hade så väldigt gärna velat sitta där med honom och titta på den. Han bad mig sitta kvar och sa att jag skulle få veta vad det handlade om snart.


Han gick runt vid vattenbrynet i ett jättekonstigt mönster och jag funderade på vad sjutton han sysslade med. Det såg väldigt rolig ut och jag tog upp min mobil för att ta ett foto. Plötsligt stannade han och kom tillbaka till mig. Han sträckte mig sin hand och när jag stod bredvid honom så la han handen över mina ögon. Först blev jag nervös, men bestämde mig för att lita på honom.


När han tog bort sin hand var det första jag såg en väldigt vacker solnedgång. Han stod och tittade ner i marken och jag följde hans blick, vi stod i mitten av ett upptrampat hjärta. Så det var det han gjorde när han gick så konstigt tänkte jag och sedan tittade jag mot honom och nu mötte han min blick.


- Jag vet att vi inte har känt varnadra så länge och att vi har haft ett ganska udda förhållande än så länge. Jag nickade och skulle precis svara honom, men han la sitt pekfinger över mina läppar och fortsatte. Men oavsett det så är det en sak jag vill säga dig Elaine Linnea Strandberg. Hans röst skakade så han tog ett djup andetag, innan han sa.
Jag älskar dig. Han rodnade och vände bort huvudet. Jag tog ett steg mot honom och svarade honom.

- Jag älskar dig också Niall James Horan. Sedan kysste jag honom, sammtidigt som jag hörde "When you say nothing at all med Ronan Keating" jag kände hur jag smälte innobords.










Kapitel 36, snälla säg vad ni tycker, jag är verkligen jättenervös över detta kapitel... :)

 
 
Ingen bild

Kajsa

30 januari 2012 21:06

Måste bara säga att detta kapitel var underbart! Det var så gulligt!

 
Ingen bild

Sofie

30 januari 2012 22:52

gryyyyyymt bra! Fick typ.. rysningar (; Ett av de bästa kapitlerna måste jag säga :D Xx

 
Ingen bild

JoJo

20 april 2012 21:44

Så 7kt romantisk Niall kan vara då:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards