Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Kapitel 18 -

Av Felicia - 6 maj 2012 17:30

Tidigare:

Stina sov tryggt i Zayns famn och Niall och Elaine var ute och åt lunch. Jag längtade mer och mer efter Jimmy, när han kom så skulle jag i alla fall slippa vara avundsjuk på alla andra. Sen när Jimmy och Danielle båda har kommit så kommer väl all avundsjuka minskas rejält? För jag har Jimmy, Elaine har Niall, Liam har Danielle, Zayn har väl Stina gissar jag och Louis har väl förhoppningsvis Harry om nu inte Eleanor kommer. Det är Stina som har lärt mig att Louis och
Harry typ ibland är som ett par, det hette typ bromance eller något sånt.

_________________________________________________________________________________________________


Harrys perspektiv:

Jag satt kvar i soffan där Stina hade lämnat mig och funderade över vad jag faktiskt hade gjort. Även om jag hade diskuterat det länge med både Liam och Louis så var det inte förrän jag såg Stina som det faktisk gick upp för mig, hur dåligt jag hade uppfört mig. Antagligen så hade Liam och Louis helst också gjort på samma sätt som Stina om det inte hade varit för att båda kände ett så stort ansvar för mig. Ibland kände jag mig faktiskt som bandets olydiga barn och både Louis och Liam hade tagit på sig ansvaret att uppfostra mig. Visst störde jag mig oftast på det men det fanns tillfällen som jag var väldigt glad för att de fanns för mig.


Elaines perspektiv:

Jag började resa mig upp från stolen men Niall la sin hand över min så jag satte mig ner igen.

- Babe please listen to me. sa han och jag nickade sakta.

- Okay, but I still think we should end this. Svarade jag tyst.

- Elaine, I love you more than anything ells in the world, you are on my mind constantly. The two years that passed between the last time we met and now was although that One Direction formed the worst in my life because I was without you. I’m actually not me without you. Please sweetheart don’t leave me because they don’t accept you yet. Because I now they will turn around some day and I’m sure of that  cause you are one of the most sweet, kind and caring girls I know. And I swear that I’m going to be by your side through this, always. 


Jag kände tårarna stiga i mina ögon och jag visste inte vad jag skulle säga, jag bara tittade på honom. Han såg plötsligt väldigt nervös och sårad ut och jag visste inte vad jag skulle göra. Tog hans hand i min, reste mig upp och gick runt till hans sida (vi satt i en avskild avdelning för att få vara ifred). Jag kysste honom mjukt och satte mig ner i hans knä och kände mig genast säker på var jag hörde hemma.

- I love you Niall so much. Han log mot mig och drog mig närmare och in i en ny kyss.


 Nialls perspektiv:

När jag hade sagt precis vad jag kände så blev jag nervös, jag var verkligen rädd att hon fortfarande skulle vilja lämna mig. När hon tog min hand så slappnade jag av lite men när hon reste sig upp så kändes det som om mitt hjärta stannade. Så fort hon satte sig i mitt knä så slappnade jag av och när hon sa att hon älskade mig så log jag stort och kysste henne igen. Vi avslutade kyssen men hon satt kvar i mitt knä och lutade huvudet mot min hals. Plötsligt så hördes min mage kurra ganska högt och hon började skratta och pussade mig på kinden.

- You sound hungry honey. sa hon och började resa sig upp.

- Yes I’m but please don’t get up yet. sa jag och tog ett hårdare tag om henne.


Stinas perspektiv:

Jag och Zayn satt länge inne hos Louis och pratade länge, men tillslut tvingade killarna mig att gå ut och prata med Harry. Jag ville verkligen inte prata med honom just nu, jag var fortfarande väldigt arg på honom men även sårad. Han hade ju faktiskt verkat intresserad av mig tills Anna kom, och för att vara ärligt så hade han faktisk väckt mitt intresse. Självklart var jag intresserad av dem all innan, men både Harry och Louis hade fått mig att falla för dem i verkligheten också. Sen gjorde han så mot mig, bara lämnade mig för ett fruktansvärt ex. Visst Louis påstod att det var Anna som gjorde så att han inte kunde tänka klart men det sårade i alla fall.


Jag gick sakta ut till vardagsrummet igen, Harry satt kvar i soffan där jag hade lämnat honom. Han satt och tittade ner på sina händer, han såg verkligen sårbar ut och kanske även lite rädd. Jag satte mig i andra änden av soffan, så långt ifrån honom som jag bara kunde komma. Han tittade upp, han såg först orolig ut men sen när han märkte att jag satt kvar så log han.


Harrys perspektiv:

Jag hörde att någon kom gående genom rummet men jag orkade inte resa huvudet. Men när jag märkte att någon satte sig i andra änden av soffan så tittade jag upp. Hon var lika vacker som alltid och jag kunde inte fatta vad jag hade gjort mot henne.

- Can you please listen to me this time? frågade jag. Hon såg först väldigt misstänksam ut men sen nickade hon sakta. 



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oh, två kapitel i samma vecka x) 

Well, ni vet vad som gäller KOMMENTERA och minst FEM kommentarer om kapitlet för nästa :D OBS kommentarerna ska vara från fem OLIKA människor x) <3


KRAM


Glömm inte gilla på facebook: https://www.facebook.com/DirectionDream

 
 
Evelina

Evelina

6 maj 2012 21:35

Så himla bra! Nu har det varit drama på alla håll och kanter (och det är bra) och nu börjar allt lösa sig känns det som och det är ännu bättre :) Jag tycker Niall och Elaine är så gullig, älskar dem. Yay, två kapitel kanske likadant nästa vecka? ;)

http://theperfectskyistorn.blogg.se

Felicia

7 maj 2012 07:09

Hmm, där är ju dock lite problem kvar... Som Sara, Zayn och Jimmy grejen och Louis Eleanor och Stina sen har vi lilla Harry där någonstans också...
Vi får se, skriver verkligen så ofta jag kan x)

 
Ingen bild

Jessica

6 maj 2012 22:12

Grymt bra! Älskar den här novellen! <3

 
Ingen bild

JoJo

7 maj 2012 15:50

Åh, så bra! Haha, men jag vill ha ännu mer drama<3 Nåt där emellan med Stina, Eleanor och Louis, typ att Eleanor blir skitarg på Stina elr nåt, typ försöker mörda henne elr nåt... Haha, nej men iaf att hon blir arg:)
Jättearg, moahahahahah...:O

Felicia

7 maj 2012 19:09

Hmm... Det kommer mer drama snart lovar x) Men jag tänker inte avslöja vad jag har planerat, det får ni helt enkelt se =)

 
Stina

Stina

7 maj 2012 22:12

Men, men, men? Har inte jag kommentear den här redan? Var tusan tog min kommentar vägen? Jag är säker på att jag skrev den! Eller så börjar jag bli senil...
Men i alla fall, sjukt bra kapitel!! :D Och Jojos förslag verkar kanske lite väl häftigt, men det ska bli kul att se var du hittar på..! Moahaha, JAG ÄLSKAR DEN HÄR NOVELLEN!! :D <3
Du är grym!! :D <3

http://onedirectionnooveller.blogg.se

Felicia

8 maj 2012 08:43

Jag har inte fått någon från dig innan x) Det var därför jag frågade efter den ;) är så van vid att du kommenterar, oftast först också ;)
TACKAR :D Hmm ja kanske lite elr det är bara för att du inte vill mördad??
tack tack tack =)

 
Ingen bild

JoJo

8 maj 2012 14:49

Mordförsök. Inte mörda. Bara mordförsök. Elr?.

Felicia

8 maj 2012 17:11

Haha x) men ändå lite sjukt drastiskt ;)
Vi får se vad som händer... =)

 
Sara

Sara

11 maj 2012 20:49

Jättebra!Längtar till nästa:)

Du äger på att skriva:)!!!!!!!!<3

http://OneDstorys.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

12 maj 2012 13:44

Hejhej :)
(Lessen att jag kommenterar igen)
Jag ska göra om min gamla novellblogg till en sida om One Direction (du har säkert sett?), och därför måste jag nu ta bort länkarna jag har där. Eftersom att du är med där tänkte jag bara säga att det är okej om du vill ta bort mig ur din länklista :)
Vill du ha tillbaka din länk är det bara att du går in på den bloggen emellenåt, och deltar i tävlingar jag kommer ha, så kanske du kan få din blogg länkad igen :)
Ha det bra, kram Stina! xx

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

13 maj 2012 16:25

Du är nominerad till Veckans Novellblogg! Vill du vinna behöver du majoriteten av rösterna, så varför inte ta hjälp av dina läsare? :) xx

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Felicia

13 maj 2012 17:29

Tack, får väl se hur det går x)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards