Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Kapitel 20 -

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare:

Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag bestämde mig för att låta det vara. 

____________________________________________________________________________________________________

Liams perspektiv:

Tidigt på torsdagsmorgonen fick jag ett sms av Danielle att hennes plan skulle landa vid halv nio. Jag log stort och svarade att jag skulle möta henne där då och gick sedan upp för att äta frukost. Även om klockan bara var halv sex på morgonen så var jag alldeles för uppspelt för att kunna ligga kvar i sängen. Jag åt flingor och drack ett glas vatten medan jag funderade på vad jag skulle göra tills det var tid att ge sig iväg till flygplatsen. Det var mer än två timmar dit och egentligen för tidigt för att göra något annat än att sova. Jag tittar mig omkring i hotellrummet och konstaterar att det är väldigt stökigt. Varför inte ta tag i att städa upp??


Efter ett tag så tittade jag på klockan och den var kvart i åtta så jag ringde Paul som fixade en bil som körde mig till flygplatsen för att möta upp Danielle. När vi väl kom fram så var där inte så mycket folk eller i alla fall inte lika många som jag var van vid på flygplatser. Men det var kanske inte så konstigt, det var ju inte vi som skulle flyga någonstans utan jag skulle bara hämta min älskade flickvän.


Jag stod och tittade på tavlan med information om avgångar och ankomster, planet var fem minuter försenat så det var inte så farligt. Klockan var fem i halv nio så det var bara tio minuter kvar tills hon skulle landa och kanske drygt 20 – 25 minuter tills jag skulle få hålla om henne igen. Jag vände mig om och såg en tidningskiosk, jag gick fram till den för att se om där var några tiningar på engelska eller något annat kul att fördriva tiden med.

Det första jag fick syn på var en bild på Louis strax efter att han hade blivit slagen av Harry, det kändes fruktansvärt att se även om jag visste att Louis nästan var bra igen. Jag tog upp en tidning med en bild på oss på framsidan som var skriven på engelska och bläddrade fram till sidan som handlade om oss.


”Two of One Directions members, Louis Tomlinson and Harry Styles were in a fight yesterday outside their hotel in Stockholm, Sweden. Harrys ex-girlfriend Anna Lindholm was also in the fight, the fight seemed to be about her and it looks like love trouble. Witnesses says that it looked like both Harry and Louis had an interest in Anna. Is this the end of Larry Stylinson and what does Louis girlfriend, Eleanor Calder think about all of this??"


Artiklen var ganska skrattretande när man visste sanningen, jag fnös och ställde tillbaka tidningen på sin platts i hyllan. Plötsligt kände jag att någon stod väldigt nära bakom mig, först blev jag stel i kroppen för tänk om det var ett galet fan eller någon annan som kanske skulle skada mig. Men sedan hörde jag ett lågt välbekant skratt som gjorde mig alldeles varm inombords, snabbt vänder jag mig om och möter hennes breda leende och omfamnar henne.


- Babe don’t sneak up at me like that. sa jag och försökte låta sur men jag misslyckades ganska stort.

- Sorry, but it was kind of funny. And why don’t I get a hello kiss? sa hon och lät lite sårad.

Jag flyttade upp mina händer och tog ett försiktigt tag runt hennes ansikte innan jag kysste henne försiktigt. Sedan avslutade jag den ganska fort igen, det känns alltid så konstigt att kyssa henne när man vet att pressen kan finnas var som helst. Jag lägger min arm runt hennes midja och plockar upp hennes väska med andra handen och sen går vi tätt intill varandra mot utgången. Plötsligt hör jag någon ropa på mig och Danielle så vi vänder oss om.


Danielles perspektiv:

När vi är på väg ut från flygplatsen hör vi någon som ropar på oss, det tar en liten stund innan jag fattar vem det är men sen minns jag. Jag åkte ju faktiskt hit med Eleanor som en överraskning till Louis. Men det efterlängtade mötet med Liam hade fått mig och glömma bort henne.

- Oh I forgot about you I’m so sorry. sa jag snabbt såfort hon kom närmare.

-  Well that’s nice. Let’s just hope that Louis remember me better than you. svarar hon sur men såfort hon ser min skuldfyllda min bryter hon ut i skratt.

- You are just as crazy as Louis. säger Liam och ser chockat på Eleanor.

- That’s probably way we are so perfect for each other. säger hon och ler innan hon börjar gå mot utgången.


Liam lägger sin arm runt mig igen och vi börjar gå efter Eleanor ut till bilen. Så fort vi sätter oss i baksätena börjar Eleanors oroliga frågor om Louis, Liam gör sitt bästa för att svara på hennes frågor samtidigt som han försöker ge mig uppmärksamhet. Han ser ganska förvirrad ut men fortsätter ändå på samma sätt.


- Babe, if you try to focus on one thing at a time and answer Eleanor’s questions now and talk to me when she has met Louis.

- But, but…

- No but, talk to Eleanor now. I be right here anyway. svarade jag med ett leende.

Han gjorde som jag sa och svarade på Eleanors frågor resten av vägen till hotellet. Det var fortfarande ganska tidigt på morgonen i alla fall om jag kände killarna rätt så jag tog upp mobilen och smsade Niall, Zayn och Harry för att se om någon av dem är vaken än.


Zayns perspektiv:

Jag vaknade av ett sms och såg Danielles namn på skärmen. ”Hi Zayn, are you up jet?? Cues we will back any minute now. // Danielle” Shit va var klockan egentligen? Jag tittade på klockan i hörnet av mobil fönstret, 09.25 oj hon hade verkligen landat tidigt. Jag tog på mig mjukisbyxor och ett vitt linne och gick för att se om någon annan var uppe. Jag stannade upp när jag var på väg in på Liams rum, han hade antagligen varit på flygplatsen när hon landade.


Jag skickade ett sms till Sara om att Danielle var på väg för jag orkade inte se henne och Jimmy riktigt än. Sen gick jag in till Elaine och Niall och väckte dem innan jag gick vidare in till Louis. Nu var det Harry som låg bredvid honom, men Stina låg på en madrass på golvet. När jag hade väckt Stina och Harry och de hade gått för att göra sig klara så väckte jag Louis.


-Louis, it’s time to wake up now. Danielle will be here in a minute and she wants to meet you. Han öppnade ögonen och satte sig sakta upp.

- I wish that Eleanor was with her, I miss her so much. sa han och såg mer förstörd ut än innan.

- I know, she might come soon, who knows? sa jag och försökte låta hopp full men det märkets att jag inte hade lyckats övertala honom.


Det hördes röste ute i hallen och sen knackade det på dörren, jag satt med ryggen mot dörren men när jag såg Louis enorma leende så vände jag mig om och såg Eleanor.

- Babe. skrek Louis högt av lycka.

- Hi handsome. svarade hon och gick fram till sängen och satte sig bredvid honom.

Jag reste mig upp och lämnade rummet tillsammans med Liam och Danielle, jag kände svartsjukan komma över mig när jag såg Louis med Eleanor och Liam med Danielle. 


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KOMMENTERA :D <3


Glömm inte gilla på facebook: https://www.facebook.com/DirectionDream


 
 
Ingen bild

niall lover

23 maj 2012 20:38

omg vad bra!! kan du inte göra nya kapitel varje dag fast korta?? skulle va snällt!!! <333333

Felicia

24 maj 2012 22:01

Har tyvärr inte tid med det just nu, har fruktansvärt mycket i skolan... Så skriver så ofta jag kan :D

 
Ingen bild

maja

24 maj 2012 17:20

Hej, bra med nytt kapitel! Längtar redan till nästa, men inte för att tjata :$ men skriv gärna ett kapitel om zayn, sara och jimmy :d kram,

Felicia

24 maj 2012 22:02

Tackar x)
Vi får se vad som händer =)
Kram

 
Ingen bild

tjeej

28 maj 2012 18:41

när kommer nästa kapitel? :P

Felicia

29 maj 2012 21:33

om ett tag, har verkligen väldigt mycket att göra över allt just nu. Men så fort jag kan...

 
Ingen bild

JoJo

29 maj 2012 20:41

AWESOME!<3 Men vrf gick Zayn o Liam ut? O gillar Lou Eleanor nu?

Felicia

29 maj 2012 21:39

TACK :D
Var menar du med varför de gick ut?? Slutet av förra kapitlet eller va det i detta??
Och Lous problem är ju att han gillar båda två (om det nu inte var tillräckligt tydligt innan x))

 
Stina

Stina

29 maj 2012 22:11

Antingen tog du bort min kommentar eller så kom den inte fram. Konstigt om den inte kom fram, för jag frågade om du hade glömt svara på mail, och så samma dag gjorde du det xD
Men skit samma! Du skriver asbra som vanligt, och jag älskar din novell. Oväntat, huh? xD Haha, nej.. Men du får inte sluta! Då söker jag upp dig och hemsöker dig i hela ditt liv (för ja, då dör jag!) Hihi ^^ Men seriöst, sluta inte! :)
ASBRA!! :D <3

http://onedirectionnooveller.blogg.se

Felicia

30 maj 2012 10:04

Den har inte kommit fram, för jag skulle verkligen inte ta bort din kommentar, jag gillar dina x) Har funderat över varför du inte kommenterade... Det var nog bara cool telepati eller något sånt ;) TACKAR :D men bara så du vet så kommer det dröja ett tag innan nästa del kommer för jag har as mycket att göra överallt ;)
Tack igen x)

 
Ingen bild

JoJo

30 maj 2012 08:53

Slutet av förra kapitlet...<3

Felicia

30 maj 2012 10:05

Okej, men det va ju för att Zayn inte orkar se Sara med Jimmy och Liam fattade det och följde med för att stötta honom x)

 
Ingen bild

hej

30 maj 2012 20:42

När kommer nästa kapitel!? :D

Felicia

30 maj 2012 21:57

Om ett ganska långt tag, har as mycket att göra just nu x)

 
Ingen bild

Evelina

31 maj 2012 16:17

Så bra, läste det inte förens nu har typ inte varit inne på din blogg på aslänge (SORRY) :) Men skitbra kapitel som vanligt alltså så spännande hela tiden :)

Felicia

31 maj 2012 22:39

Tackar, det är lugnt att du inte är inne och läser varje dag hela tiden x)
Kram =)

 
Ingen bild

Tjat Tjat Tjat!

16 juni 2012 15:12

När kommer nästa kapitel??? LÄNGTAR TYP IJÄL MIG...!

Felicia

19 juni 2012 17:51

Så fort jag kan :D
Börjar nog lite smått på det nu x)

 
Stina

Stina

13 juli 2013 20:50

Har precis läst igenom hela andra delen av novellen (igen!) och måste säga att den är hur bra som helst! Älskar hur du uttrycker dig och allt! Väldigt synd att du aldrig avslutade den♥♥

http://Onedirectionnooveller.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Av Felicia - 13 maj 2012 00:30

Tidigare:  Harrys perspektiv: Jag hörde att någon kom gående genom rummet men jag orkade inte resa huvudet. Men när jag märkte att någon satte sig i andra änden av soffan så tittade jag upp. Hon var lika vacker som alltid och jag kunde inte fatta...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards