Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Felicia - 3 januari 2012 00:11

Tidigare:

Oavsett om han tänkte ta tillbaka mig eller inte, så behövde han få reda på vad som egentligen hänt. I samma sekund som jag tänkte tanken att han kanske inte skulle ta tillbaka mig även om han fick veta vad som hänt, så fylldes jag med en enorm smärta och en övertygelse av att det var vad som skulle hända. Tårarna som jag hade trott var slut, började rinna ner för mina kinder igen.

______________________________________________________________________________________________________


Saras perspektiv:

Elaine var helt borta hela veckan, hon var med mig i skolan men jag tror inte att hon har någon som helst aning om vad vi gått igenom. Det var fruktansvärt för mig att se, hon hade knappt ätit eller pratat på hela veckan. Jag spenderande all min lediga tid för att komma på ett sätt att få tag på Niall och Scott gjorde det samma. Han var verkligen mycket hjälpsam och snäll under hela tiden. Eftersom han hade lov, Melissa var på semester och det inte gick att få tag på Niall så umgicks han med oss hela tiden. Flera gånger under veckan försökte vi få Elaine att tänka på annat, men det var svårt. Vi gick på bio, gick runt på köpcentrat och gjorde allt som man kunde göra men hon var fortfarande helt borta. Jag önskade verkligen att jag kunde ordna allt, men utan Niall var det svårt.


Elaines perspektiv:

De drog med mig på olika saker varje dag, bio, promenader och annat som jag hade gillat i vanliga fall. Men nu var allt grått, det hade snart gått en vecka sedan festen och jag hade fortfarande inte fått tag på Niall. Även om jag nu
var övertygad om att han inte ville ha mig trotts att han fick veta sanningen, så ville jag ändå att han skulle få höra den. Jag saknade honom så att det värkte inom mig, jag kunde varken äta eller sova p.g.a smärtan. Jag visste
inte hur länge till jag skulle orka, jag såg liksom inte någon mening med något längre. Hade jag inte haft Sara och Scott så vet jag ärligt talat inte vad jag hade gjort.


Nialls perspektiv:

Jag försökte att inte tänka på det, men hon var konstant i mina tankar. Men hon hade kysst någon annan och det hade sårat mig djupt.


Scotts perspektiv:

Jag visste att jag inte hade känt Elaine så länge, men jag brydde mig verkligen om henne. Jag var orolig för henne, hon höll på att tyna bort. Det var omöjligt att känna igen henne, det fanns knappt några likheter med den Elaine som jag träffat på flygplatsen för snart två veckor sedan och den tjej som nu gick runt i mitt hus. Jag gjorde mitt bästa för att stötta henne för jag gillade vekligen henne som kompis och visste att hon skulle gjort det samma för mig. Det märktes så tydligt att hon var en som brydde sig om andra, i alla fall innan detta hade hänt.


Jag satt i soffan bredvid Sara och Elaine satt uppkrupen i hörnet och höll om sina knän, som om hon skulle falla sönder om hon släppte. Vi såg på film, jag var inte säker på vilken för mina tankar var hos Melissa. De skulle komma hem idag och jag skulle äntligen få träffa henne igen. Det kändes som om det hade gått en månad istället för drygt en och en halv vecka. Plötsligt ringde min telefon och jag tittade ner på skärmen, det var min mamma och jag gick genast för att svara.


- Mamma är inte du på jobbet?? hon jobbade som sjuksköterska och brukade aldrig ringa när hon
jobbade.

- Gubben, det har hänt något fruktansvärt.






























Kapitel 19, dålig uppdaterning men har haft massa att göra :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards