Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Kapitel 19 -

Av Felicia - 13 maj 2012 00:30

Tidigare: 

Harrys perspektiv:

Jag hörde att någon kom gående genom rummet men jag orkade inte resa huvudet. Men när jag märkte att någon satte sig i andra änden av soffan så tittade jag upp. Hon var lika vacker som alltid och jag kunde inte fatta vad jag hade gjort mot henne.

- Can you please listen to me this time? frågade jag. Hon såg först väldigt misstänksam ut men sen nickade hon sakta.

__________________________________________________________________________________________________


Saras perspektiv:

Jimmy hade kommit upp sent på kvällen så vi hade gått och lagt oss nästan direkt. Det var underbart att äntligen få somna i hans armar igen, det var något jag absolut hade saknat. Men jag hade en konstig känsla, allt var inte lika underbart som vanligt. Jag var inte helt säker på vad det kunde vara, men jag var ganska säker på att det hade något med Zayn att göra. Det var absolut något väldigt speciellt med honom och han fick mig att känna mig speciell. Även om jag fick den känslan med Jimmy också så var den så mycket starkare med Zayn. Jag flyttade mig försiktigt ur Jimmys armar, det kändes så fel att ligga där och tänka på Zayn.


Harrys perspektiv:

Jag och Stina hade pratat en lång stund på kvällen. Hon var fortfarande ganska kall mot mig, men hon hade i alla fall lyssnat på min förklaring och verkat förstå. Men saker var inte helt okej än och det kändes riktigt tråkigt. Det störde mig riktigt mycket att Anna hade kommit och förstört allt, jag gillade ju faktiskt Stina väldigt mycket. Men det var ju antagligen helt pajat nu. Jag bestämde mig för att försöka få Stina att ändra uppfattning om mig igen.


Jag gick upp ur sängen och in till duschen, de varma strålarna fick mig att slappna av och börja fundera ut en plan. Jag schamponerade mig vant, sköljde av mig och klev ut i ett ångfyllt badrum. I ångan på spegelen ritade jag ett hjärta och skrev H+S, det var kanske lite tramsigt men det kändes helt rätt. Jag torkade mig med handduken som jag hade runt mig och sen knöt jag den runt midjan innan jag sprutade lite parfym på mig innan jag lämnade badrumet och gick in till sovrumet för att klä på mig.


Inne ifrån Louis rum hördes lätta snarkningar och jag undrade vem det var, för Louis var ju kvar inne i den stora lägenheten. Jag gick fram och öppnade dörren långsamt för att inte väcka den som sov där inne. Det var mörkt i rummet så jag smög fram till sängen för att se vem det var. Det låg en svag doft av Zayns parfym i rummet och en snabb titt i sängen bekräftade mina misstankar. Vad gjorde han här, varför sov han inte inne på sitt eget rum?? Jag var nyfiken men bestämde mig för att fråga honom när han vaknade igen.


Jag smög ut igen och gick in till det stora rummet där Louis, Liam, Stina, Niall och Elaine skulle sova för att se om någon av dem var uppe. Stina satt i soffan och pillade med sin mobil och Liam satt i en fåtölj i en väldigt konstig ställning som verkligen inte kunde vara bekväm. Jag skrattade tyst för mig själv och sen gick jag och satte mig bredvid Stina i soffan.


Nialls perspektiv:

Jag vaknade och såg mig förvirrat om, det var tomt bredvid mig i sängen även om jag var säker på att Elaine hade legat där när jag somnade. Plötsligt hördes ett lätt skratt, jag lyfte blicken och såg Elaine stå och skratta åt mig medan hon klädde på sig.

- Hey, what’s so funny? frågade jag med en röst som var både förvirrad och trött.

- You should have seen your face, when you noticed that I wasn’t still there. Hon skrattade och gick sedan fram och gav mig en lätt kyss.

- But way are you up this early?

- Babe it’s half past eleven, it’s not even morning anymore. So let’s get you sleepy boy out of bed.

-  I’m tired. svarade jag och drog upp täcket över huvudet. Men hon tänkte inte ge upp så lätt för plötsligt var täcket borta och jag kände hur jag frös.

- It’s time to wake up now. sa hon lite strängt och jag bara log mot henne. Arn’t you hungry? frågade hon sen.

Nu när hon sa det så kände jag hur hungrig jag var, självklart jag var ju alltid hungrig. Jag reste mig sakta upp ur sängen och omfamnade henne. Hon pussade mig på pannan, men sen drog hon sig ur mina armar.

-  Get dressed so we can go down and have breakfast, or it’s probably lunch food in the restaurant now. sa hon och lät bestämd. Jag såg förvånat på henne men hon bara skrattade åt mig innan hon gick ut till vardagsrummet.

Jag plockade fram ett par mjukisbyxor en t-shit och en hoodie som jag snabbt tog på mig. Enkelt och väldigt bekvämt, jag drog fingrarna genom håret några gånger innan jag gick ut till Elaine och de andra.


Elaines perspektiv:

I soffan satt Harry och Stina och snackade med varandra, det gjorde mig verkligen glad att se. Men det märktes tydligt att det var ganska spänt mellan dem så jag gick fram och satte mig med dem. Båda hälsade trött och log mot mig, jag fick syn på Liam som satt i en konstig position i en fåtölj. Det skulle säkert göra ganska ont när han vaknade och ju längre han satt så ju längre skulle det göra ont så jag gick fram och väckte honom försiktigt. Hans blick var väldigt trött och han såg väldigt deppig ut.

-  What’s wrong Liam? frågade jag

- I… I’m tierd and my body is stiff. svarade han. Jag räckte fram min hand och hjälpte honom upp. Ausch my legs are still asleep. utbrast han. Jag tog ett tag om hans midja och hjälpte honom in på sitt rum.

- Are you okay now? frågade jag och han nickade. Just shout if you need something.

- Yes, and thanks for the help.


Runt halv ett satt vi alla nio samlade runt ett bord i hotellets restaurang och åt av lunch buffen eftersom de hade slutat servera frukost vid halv elva. Jag satt mellan Niall och Zayn mitt emot mig satt Sara och bredvid henne satt Jimmy (mitt emot Niall) och Liam (emot Zayn). Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag bestämde mig för att låta det vara.  



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hmm, vad är det med Liam, och hur mår Zayn nu när han får se Sara med Jimmy?? Kommer Harry lyckas vinna Stinas tillit och hjärta?? Vad tror ni?? 

Hade tyvärr inte tid med två kapitel denna veckan så därför blev detta lite längre. Tänkte bara säga att jag åker iväg på onsdag eftermiddag till söndag kväll så det kanske dröjer längre med nästa kapitel... Men det beror på antalet kommentarer på denna x) Är det många så ska jag försöka få upp ett innan jag åker ;)

Kram <3

Glömm inte gilla på facebook: https://www.facebook.com/DirectionDream

 
 
Stina

Stina

13 maj 2012 01:13

Jättebra!! Asså du skriver så.. Jättebra! xP Nu få ALLA kommentera så vi får veta vad som händer någon gång, KOM IGEN NU ERA HALLON! :)
I alla fall, ASBRA!! :D <3

http://onedirectionnooveller.blogg.se

Felicia

13 maj 2012 17:28

Tack :D asså så jättemycket x)
Hmm... undrar hur bra hallon kommenterar egentligen :S x)
TACK :D

 
Ingen bild

JoJo

13 maj 2012 11:18

Åh, jag är helt mållös!<3 Så himla braaa:D

Felicia

13 maj 2012 17:27

Tackar :D

 
Ingen bild

Evelina

13 maj 2012 17:49

Superbra! Tycker Zayn är så gullig hela tiden. Och jag hoppas på Stina och Harry :) Tja, vad ska jag säga, lika bra som vanligt ;)

Felicia

13 maj 2012 19:58

Tackar :D
Ja du vi får väl se vad som händer x)

 
Ingen bild

Lisa

19 maj 2012 15:56

Åhh, läste den för någon vecka sedan och fastnade super bra novell<333

 
Ingen bild

Wilma

19 maj 2012 15:57

Älskar älskar snälla kan ni inte posta nästa del nu:):)!!

 
Ingen bild

Maja

21 maj 2012 18:33

Hej! Jättebra, hade visst missat att läsa detta kapitlet! :s brukar komma som ett mail annars (via bloglovin) men inte denna gången visst ;o
men iaf, skitbra som vanligt! Hoppas verkligen på Zayn och Sara! men vi kan ju se, jättebra som vanligt, skriv mer! :D Kram,

Felicia

23 maj 2012 16:23

Okej, det var ju lite underligt... :S
Håller på med kapitel 20 nu och ska försöka få upp det idag :D
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards