Direktlänk till inlägg 3 april 2012

Kapitel 11 -

Av Felicia - 3 april 2012 17:32

Tidigare:

Filmen startade och det läskiga började nästan på en gång. Jag märkte hur jag flyttade närmre och närmre Zayn, tillslut satt jag nästan lika nära honom som Elaine och Niall. Han la en arm runt mina axlar och viskade i mitt öra,

- Don’t worry Sara I protect you.

_____________________________________________________________________________________________________

Zayns perspektiv:

När jag hade startat filmen såg Sara orolig ut, hon var väl kanske rädd för skräckfilmer. Jag önskade verkligen att vi hade varit tillsammans eller i alla fall dejtat så jag hade kunnat hålla om henne under filmen. Shit det hade knappt gått en dag och jag var redan helt uppslukad av Sara, detta hände aldrig mig.


Varje gång det blev läskigt under filmen flyttade Sara sig lite närmre mig och varje gång hon gjorde det så hoppade mitt hjärta över ett slag. Hon var en sån underbar tjej och vi hade verkligen klickat från början. Det var helt omöjligt att fokusera på filmen när hon satt så nära, jag ville bara dra upp henne i min famn och hålla om henne. Tillslut var det bara en liten bit mellan oss, jag blev skakig och försökte konsentera mig på att andas som vanligt. Sara satt och skakade av rädsla precis bredvid mig, jag tog ett djupt andetag sedan la jag en arm om hennes axlar och viskade i hennes öra.


- Don’t worry Sara I protect you.


Först stelande hon till under min arm men efter ett tag så slappnade hon av och lutade sig mot mig. Min
puls ökade rejält och jag blev om möjligt ännu mer nervös. Nästa gång filmen blev otäck så tryckte hon sig ännu närmre mig och la mina armar runt sig.


Nialls perspektiv:

Efter att skräckfilmen var slut så hoppade Elaine snabbt ur min famn och bytte till en ny film. Denna gång valde hon Nothing Hill, hon vände sig om och log stort mot mig, det var den första film som vi hade sett tillsammans. Jag log åt minnet, även om det var så mycket som hade ändrats sen dess så hade vi i alla fall fortfarande varandra vilket jag var väldigt lycklig över.


När hon hade startat filmen gick hon tillbaka och satte sig i mitt knä och ja la mina armar runt henne. Jag drog in hennes lukt och önskade som så många gånger förut att jag hade kunnat stanna tiden. Även om jag önskade att allt var bra mellan Louis och Harry igen så var jag lyckligare nu än på väldigt länge.


Liams perspektiv:

Efter att jag hade bokat Danielles biljett så ringde jag till Eleanor för att höra om jag skulle boka en biljett till henne också, men hon svarade inte. Så jag bestämde mig för att gå och försöka leta reda på Harry. Det hade gått typ tre timmar sen allt hände och min överbeskyddande sida fick ett övertag mot min ilskna sida.


Jag loggade ut från datorn och bestämde mig för att leta upp honom, jag visste inte var han var men hoppades på att han skulle vara på hans och Louis rum så jag gick dit först.


Jag stannade utanför ett tag, vad skulle jag säga till honom? Hur skulle jag ens reagera när jag träffade honom igen. Jag var ju arg även om jag beskyddande. Sen började jag fundera på hur det kändes för honom, han hade ju faktiskt slagit sin bästa vän. Det var helt enkelt svårt för mig att föreställa mig situationen. Jag lyfte handen och knackade på deras rums dörr.

- Harry, it’s me please let me in. bad jag och började öppna dörren.

- Don’t bother entering if you just intend to yell at me. Hans röst var kall och hård men eftersom jag verkligen ville lyssna på vad han tänkte säga så gick jag in på rummet.

- I’m not. Sa jag och han såg utmanande på mig. I promise. sa jag och försökte le mot honom, men det var svårt med tanke på allt som hänt.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för kommentarerna på förra kapitlet :D Om ni vill att jag ska försöka skriva ett nytt kapitel till idag så vet ni vad som gäller x) KOMMENTERA <3  (eftersom jag har lov just nu så har jag mer tid, men bara om ni kommenterar annars gör jag något annat...)

 

Glömm inte gilla på facebook: https://www.facebook.com/DirectionDream

 
 
Evelina

Evelina

3 april 2012 18:57

Bra, bra och superbra! Åh jag vill bara ha mer mer mer. Älskar att du får med drama och kärlek samtidigt :) snälla lägg upp en del till ikväll måste bars få veta hur det går :D

http://novelsabout1d.devote.se

Felicia

3 april 2012 20:39

Tackar :D vi får se, måste bli super pepp till nästa kapitel för det kommer bli sjukt svårt att skriva... :S men ska göra mitt bästa för att få upp det snart x)

 
Stina

Stina

3 april 2012 19:27

Jätte jätte bra!! Snälla skriv meeeer snaaart! Jag vill ju veta hur det gåååår! Och så vill jag veta hur det blir med Loooouis! x) <3

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Felicia

3 april 2012 20:38

Tack :D får se om jag orkar, bara två kommentarer ju...
Hahaha x) shit va chockad jag blir ;) (föreställ hjärta)

 
Ingen bild

sofie

3 april 2012 21:26

MEEEEEEEEEEEER! Jag mååååste veta vad som kommer hända!
Det måste bli bra mellan Larry, och Anna får verkligen inte förstöra för dom...


btw, du är GRYYYM!

Felicia

3 april 2012 21:45

Ska skriva nu, får se om jag lyckas få klart det idag, gör mitt bästa x)
Hmm, vi får se...
TACK :D

 
Ingen bild

...

3 april 2012 21:33

Meeeeer! skit bra! :D

Felicia

3 april 2012 21:44

Håller på, men det är väldigt svårt x)

 
Ingen bild

JoJo

21 april 2012 10:48

Asså, du är ju helt GRYM:D i <3 ya

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards