Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Kapitel 14 -

Av Felicia - 17 april 2012 22:58

Tidigare:

- I’m sorry, but it feels so much better when you lie next to me. svarade han med ett brett leende och sträckte fram handen och tog bort en hårslinga från mitt ansikte. Det gick elektriska stötar genom hela min kropp, hans blick släppte inte min och han hade lagt ner sin hand precis bredvid min. Jag dränktes i mina känslor för honom och var nära på att luta mig mot honom och ge honom en kyss. Men sedan kom jag och tänka på Eleanor, han hade ju faktiskt en flickvän.

___________________________________________________________________________________________________

Harrys perspektiv:

Jag och Liam pratade långt in på kvällen, tills vi blev för trötta för att fortsätta seriöst och då gick vi och la oss. Men vi fortsatte att snacka så fort vi hade vaknat igen, vi gick igenom allt väldigt noggrant. Både mina känslor för Anna och hur hon var, både nu och då men längsta delen av tiden så diskuterade vi Louis och givetvis resten av bandet. Det slog mig att jag knappt hade funderat så mycket på hur det var med Louis, och oron kom över mig. Jag kände att jag var tvungen att prata med honom och samtalen med Liam hade fått mig att se klart igen. Det var Anna som gjorde min syn suddig och mina prioriteringar fel.


- Liam, I have to talk to him. sa jag oroligt. Jag var orolig både över hur han skulle se ut efter slagsmålet och om han ens ville prata med mig igen.

- Yes, I know. Letme just ask him if he is strong enough yet. sa han och tog upp sin mobil. Liam hade berättat att Louis hade sovit mest hela tiden sen slagsmålet och att Stina hade suttit vid hans sida hela tiden. Stina… Jag behövde antagligen prata med henne också, men en sak i taget först och främst var det Louis jag behövde prata med. Liam stod och avslutade samtalet och la ner mobilen sen vände han sig mot mig igen.

-  He’s much stronger today and he thinks that he is strong enough to talk to you. But you have to try to be nice and treat him with respect. Jag stirrade tomt framför mig men nickade sakta.


Elaines perspektiv:

Jag och Niall låg väldigt tätt intill varandra när jag vaknade, det markets verkligen att vi inte hade träffats på väldigt länge. Trotts att vi var så nära varandra så saknade jag honom väldigt mycket, så jag bestämde mig för att väcka honom försiktigt. Jag pussade honom lätt på pannan, men jag fick ingen reaktion. Så jag flyttade ner mina läppar till hans mun och gav honom en mjuk kyss som han genast besvarade som om han aldrig hade kysst någon förut.

- Take it easy baby, or are you trying to eat me? frågade jag medan jag fnissade tyst åt hans reaktion.

- Oh, sorry. But I’ve missed you so much. svarade han oskyldigt och tittade på mig med valp ögon.

- I’ve missed you to, and don’t look at me like that it’s not fair. sa jag och kysste honom igen. Vi låg en stund och bara hade det mysigt, medan vi kysstes så drog han sin hand genom mitt hår och jag drog min hand längs hans ryggrad. Jag pressade mig ännu närmare honom och det märktes tydligt vad han kände för mig. Han var väldigt upphetsad och jag såg i hans blick vad han ville, men jag tvivlade på om jag verkligen var redo. Det var ju så länge sen jag träffade honom sist och allt kändes som en dröm.


 Louis perspektiv:

Jag satt upp i sängen med ryggen lutad mot sängavlen medan jag väntade på Harry. Stina hade hjälpt mig upp i sittande ställning innan jag hade tvingat henne ur rummet. Hon hade flera gånger försökt övertala mig om att få stanna men jag visste att jag behövde prata ensam med Harry. Jag hade sett tvivlet i hennes ögon när jag försökte försäkra henne om att det var lugnt och att Harry inte skulle göra något mer mot mig. Efter ett tag hade hon lämnat rummet och jag satt ensam kvar och väntade. Jag hörde hur dörren till hotellrummet öppnades och jag hörde steg gå mot min dörr. Sakta öppnades dörren och först mötte jag Liams leende och efter kom Harry, som först såg ganska sur ut, men så fort han såg mig så fick han genast en ursäktande, blandad med chockad min.


Harrys perspektiv:

Jag gick efter Liam till hotellrummet och direkt in till Louis rum. När Liam öppnade dörren så var jag först ganska sur på Louis och hans reaktion på mig och Anna. Men så fort jag såg honom sittandes i sängen med en blåtira och smärta i ögonen så skämdes jag. Hur kunde jag göra så mot Louis, min bästa vän. Jag sänkte blicken för jag vågade inte riktigt möta hans, Liam gick ut ur rummet och jag gick fram och satte mig på sängkanten vid hans fotända och letade efter rätt ord och säga.

- I’m so sorry, Louis. viskade jag tyst. I don’t really know what came over me and I know that what I did was so wrong. fortsatte jag och tittade upp och mötte hans blick.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ÄNTLIGEN x) förlåt att det tog tid, men jag har liksom aldrig tid så ni får vänja er vid typ ett kapitel i veckan ;)

Vill säga ett stort mega tack till JoJo som hade skrivit 19 nya kommentarer nu när jag gick in idag (på del 1) Det fick en verkligen att vilja skriva klart. Så visa att ni kan kommentera så ska jag hitta tid för att skriva, det finns ju nätter och ni undrar säker hur det går för Harry och Louis :D

KRAM <3


 Glömm inte gilla på facebook: https://www.facebook.com/DirectionDream


Glömm inte gilla på facebook: https://www.facebook.com/DirectionDream

Glömm inte gilla på facebook: https://www.facebook.com/DirectionDream

 
 
Stina

Stina

17 april 2012 23:44

Som vanligt - JÄTTEMEGABRA!! Längtar verkligen efter nästa nu, och hoppas att dom kommer lösa det!! :)
Dina kapitel är verkligen supervärda att vänta på, det ska du veta! Har kollat din blogg sextioelva gåner sen du skrev att du skulle skriva klart kapitlet ikväll tror jag xD
BÄST BÄST BÄST!! :) <3

http://onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Felicia

19 april 2012 16:32

TACKAR :S :D
Jag ska ta tag i nästa så fort jag kan, känns som att jag inte kan skjuta upp Harry och Louis samtal längre nu....
Ojsan, då kanske jag inte ska skriva det så långt innan då x)
TACK (föreställ hjärta)

 
Evelina

Evelina

18 april 2012 21:49

Gud vad Niall och Elaine är gulliga tillsammans! Hela kapitlet var asbra och det gör inget att det bara kommer ett kapitel i veckan bara det kommer ett lixom, hehe :)

http://novelsabout1d.devote.se

Felicia

19 april 2012 16:29

Tack :D glad att du gillar det x)
Det är skönt att veta att man kommer ha någon kvar som läser trotts den dåliga uppdateringen :D

 
christine

christine

21 april 2012 09:32

Jag håller på att skriva en one-directionnovell, och äntligen är kapitel 44 ute! Lämna en liten kommentar så är du bäst! ♥ Kram xx

http://www.whenimtaken.blogg.se

 
Ingen bild

JoJo

21 april 2012 20:24

Yaaay, äntligen är jag ikapp:D Och tja, varsågod, allt för dig och Stina, ni är ju bäääzzzt<3<3<3:) Lika bra på att skriva noveller båda 2 XD

Längtar SKIIITMYCKET till nästa<3

Felicia

21 april 2012 22:28

Grattis x) eller något... :D
Tack så mycket :D och tack för alla kommentarer på delarna det har verkligen varit peppande för att skriva den del som jag snart är klar med (svåraste på länge, Harrys och Louis samtal...) Det kommer antagligen idag x) :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards