Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Kapitel 13 -

Av Felicia - 11 april 2012 16:50

Tidigare:

Han tystnade och tittade ner på sina händer.

- Well I guess I have to think about that, and I really need to talk to someone about it. So can you please stop judge for a minute? frågaed han och jag nickade.

- I will try my best I promise.

- Thanks Liam. sa han och jag såg på honom att han försökte samla sina tankar.

______________________________________________________________________________________________________

Stinas perspektiv:

Natten gick långsamt och jag hade verkligen svårt för att slappna av bredvid Louis. Även om jag knappt hade sovit natten innan heller så var jag alldeles för nervös för att kunna somna. Klockan var nog närmare fem på morgonen nu och jag kände hur mina ögonlock blev tyngre och tyngre. Men jag vågade inte somna, inte bredvid Louis i alla fall. Så jag tog en kudde och ett täcke och la mig på golvet bredvid sängen, sen föll jag i djup sömn.


Louis perspektiv:

Jag vaknade runt typ halv sex på morgonen, platsen bredvid mig i sängen var tom. Var hade Stina tagit vägen egentligen, såhär tidigt borde hon ju ligga och sova? Jag var förvånad över att jag inte såg henne eftersom hon hade gjort det väldigt klart att hon inte skulle lämna mig obevakad. Plötsligt hördes en lätt snarkning, jag undrade verkligen var den kom ifrån. Det lät som om det kom på golvet, jag flyttade mig till andra sidan och lutade mig ut över kanten.  Hon låg och sov på golvet? Varför sov hon inte i sängen bredvid mig, var det något jag hade gjort?


Jag satte mig sakta upp i sängen, det gick mycket lättare än jag trodde. Satte försiktigt ner benen på golvet utanför hennes ben och reste mig sakta upp. Jag snubblade till lite eftersom huvudverken gjorde mig yr, men det var inte alls lika jobbigt som smärtan i bröstkorgen. Anna hade kanske lyckats bryta ett av mina revben tänkte jag. Men en sak var säker, den smärta jag kände i bröstet berodde inte bara på Annas slag utan även på grund av bråket med Harry. Jag stod stilla i några sekunder för att testa om jag skulle klara av det jag tänkte göra. Även om jag var svagare än vanligt så kände jag mig ändå ganska stark så jag bestämde mig för att försöka. Jag böjde mig ner och stack försiktigt in mina armar under Stinas kropp och lyfte upp henne. Hon var ganska lätt och jag höll henne ett tag i mina armar.


Hennes doft var underbar och hennes sovande ansikte skulle jag kunna titta på för evigt. Hon var verkligen vacker, snäll och mycket omtänksam en helt underbar tjej helt enkelt. Men vad sysslade jag med egentligen, jag hade ju min flickvän Eleanor som jag älskade över allt annat, eller?? Om jag gjorde det så borde jag ju inte ha såhär starka känslor för Stina eller?? Ja la försiktigt ner Stina i sängen först kroppen och jag höll hennes huvud försiktigt i mina händer. Jag började lägga ner hennes huvud men upptäckte att där inte var någon kudde, den låg kvar på golvet så jag drog min till hennes sida och la den under hennes huvud innan jag försiktigt la ner det på kudden. Sedan tog jag upp hennes kudde och la den på min plats, innan jag gick runt sängen och la mig på min sida igen.


Jag låg länge och tittade på hennes vackra sovande ansikte, men sen kom sanningen över mig. Jag älskade ju Eleanor eller hur? Jag önskade att hon var här nu, det var säkert bara känslor av saknad som fick mig att tro att jag gillade Stina, eller? Jag drog in doften från henne i kudden och försökte rätta till mina tankar.



Stinas perspektiv:

Jag vaknade av en främmande men väldigt god doft. Jag låg mycket mjukare nu än när jag somnat på golvet, och min kudde luktade annorlunda. Jag slog upp ögonen och mötte Louis vackra ansikte, så på något sätt låg jag alltså i sängen igen? Hur hade jag kommit upp hit igen, det hade varit förståligt om jag somnade i sängen och vaknade på golvet för jag rörde mig väldigt mycket när jag sov men tvärt om, det är ju helt omöjligt. Jag måste ha fått en väldigt förvirrad blick i mitt ansikte för Louis skrattade lågt åt mig.


- What are you thinking about? Frågade han skrattande.

- I'm sure I was on the floor when I fell asleep. But
now I lie here, how did that happen? frågade jag förvirrat.

- Well it was like this, I woke up and discovered that you were gone. Then I heard you snoring from the floor and it looked really uncomfortable so I decided to lift you back up in the bed.

- What did you do? Are you joking with me? You shouldn’t even get out of the bed, and especially not to lift me. Jag hörde själv hur hård jag var mot honom, men jag var verkligen orolig för honom.

- I’m sorry, but it feels so much better when you lie next to me. svarade han med ett brett leende och sträckte fram handen och tog bort en hårslinga från mitt ansikte. Det gick elektriska stötar genom hela min kropp, hans blick släppte inte min och han hade lagt ner sin hand precis bredvid min. Jag dränktes i mina känslor för honom och var nära på att luta mig mot honom och ge honom en kyss. Men sedan kom jag och tänka på Eleanor, han hade ju faktiskt en flickvän.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ojsan, vad händer här då?? x) Louis och Eleanor, eller kanske Stina??

Ledsen att det va så länge sen sist, men har verkligen inte haft tid, egentligen inte nu heller... Men skrev ett extra långt kapitel för er x) Så nu tycker jag att ni ska vissa att ni kan kommentera, så ska jag försöka vissa att jag kan skriva x) <3


Glömm inte gilla på facebook: https://www.facebook.com/DirectionDream

 
 
Stina

Stina

11 april 2012 18:06

:o
Det hade jag verkligen inte föväntat mig x) Men det var supermegaasbraa!! Älskar det! (konstigt nog xD) Nu måste du skriva nästa snaaart! Kanske till och med tills på fredag? ^^ (inte stress, bara pepp x))
Vet inte vad mer jag kan säga.. AmaZayn! :D

http://onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Felicia

11 april 2012 19:34

Haha x) tyckte du sa att du inte skulle ha tid att läsa idag?? ;) Är verkligen förvånad över att du älskade det... Eller kanske inte =)Ska göra mitt bästa för att få upp det snart, men det beror på antalet kommentarer x)
TACK

 
Stina

Stina

11 april 2012 19:55

Joo, det var så det var tänkt. Men sen tänkte jag igen, och då kom jag fram till att det är viktigare att läsa din novell än att plugga x)
SÅ BÄST!! :) <3

http://onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Felicia

12 april 2012 16:07

Haha, låter ju lyckat. Kanske inte ska uppdatera när du har mycket i skolan?? x)
TACK (föreställ hjärta)

 
Evelina

Evelina

11 april 2012 23:16

Åh Gud vad händer jag vet inte vad jag ska ta vägen. Vill bara ha mer, Gud jag älskar när du skriver om drama/kärlek. Blev så glad när jag såg att du hade uppdaterat. Vad mer kan jag säga? Längtar till nästa :)

http://Novelsabout1d.devote.se

Felicia

12 april 2012 16:06

Ojsan, är det bra eller dåligt??
Ska skriva nästa snart, men kommer inte publicera från jag får fler kommentarer....
TACKAR :D

 
Evelina

Evelina

12 april 2012 21:30

Det är bra verkligen jättebra. Okej, men då hoppas jag att alla kommenterar nu för ett nytt kapitel är ett måste :)

http://Novelsabout1d.devote.se

Felicia

14 april 2012 14:20

Tackar :D Nja det går lite trögt (alla fall från olika människor och kommentar på kapitlet, från tre olika). Men skriver så fort jag får tid x)

 
Ingen bild

Kajsa

13 april 2012 00:13

Har nyss läst igenom kapitlena på "andra delen" som du har lagt upp och jag älskar det! Det är jättebra, men har svårt att bestäma mig över vem jag hoppas på ska bli ihop med vem :P Vill ha nästa kapitel nu! :D

Felicia

14 april 2012 14:22

Okej, hänger du med i handligen även fast du inte har läst första delen??
Det är kanske lite det som är tanken x) Ska skriva nästa del snart =)

 
Vi

Vi

13 april 2012 18:54

Hej där! Jag har skapat en ny one direction novell där jag lägger upp minst en del per dag av min novell. Du kan ju alltid kolla in om du tycker den ser rolig eller bra ut. :) Kram x

http://directionerstorie.blogg.se

 
Ingen bild

JoJo

21 april 2012 19:54

Extremt bra:D Men ja, vad händer? Lilla söta Lou och Eleanor elr Stina?:0 Jag röstar absolut på lilla söta Stina tillsammans med lilla söta Lou<3<3<3

 
Ingen bild

evelina

15 maj 2012 20:07

nej snälla snälla kan inte louis och eleanor fortfarande vara ihop?! stina kan bli kär i harry snälla louis+eleanor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Felicia

16 maj 2012 10:51

Hmm vi får väl se x) men än sålänge är ju Lou och Eleanor tillsammans och Harry försöker ju vinna Stinas hjärta, igen.... x)

 
Ingen bild

JoJo

16 maj 2012 20:54

Nej, inte Louis+Eleanor... Jag tycker inte om henne(så dum jag är), Louis förtjänar Stina! Mycket bättre!<3 Fast innan: mycket drama!<3

Felicia

20 maj 2012 17:50

Oj va svårt ni gör det här då.... x) vi får väl se hur det blir ;) ska skriva så fort jag har tid, har som sagt varit borta sen i onsdags x)

 
Ingen bild

evelina

25 maj 2012 19:07

snälla Louis+Eleanor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards