Alla inlägg under december 2011

Av Felicia - 31 december 2011 10:20

Tidigare:

- Elaine du är alldeles blek i ansiktet, du borde försöka äta eller dricka lite. hon lät verkligen orolig, men jag skakade på huvudet. Jag kunde verkligen inte förmå mig själv att äta, jag mådde illa av smärtan inom mig och sänkte blicken igen.

____________________________________________________________________________________________________


Efter en stund hörde jag att någon kom in i köket, jag lyfte blicken från te-koppen och mötte Scotts oroliga blick.


- Scott. sa jag så fort jag såg honom. Kan jag få Nialls mobilnummer jag måste verkligen ringa honom.

- Visst kan du få det. Men tyvärr tror jag inte att han kommer svara. svarade Scott ursäktande.

Jag plockade fram min mobil och Scott skrev in Nialls nummer.


Jag gick ut från köket och in i vardagsrummet och började ringa till Niall. Det gick fram flera signaler men det var ingen som svarade. Jag visste egentligen att jag inte borde ha förväntat mig något men jag hade börjat hoppas på att jag skulle få prata med honom. Jag bestämde mig för att fråga Scott var han bodde så jag kunde gå hem till honom.


Scott och Sara bestämde sig för att följa med mig dit, de vägrade att lämna mig ensam överhuvudtaget. Vi gick ut och promenerade till Nialls hus under tystnad. Jag gick fram till dörren och ringde på, sedan väntade jag och hoppades att han skulle komma och öppna dörren. Jag ville så gärna förklara vad som hade hänt på festen. Att det var James som hade kysst mig och jag hatade honom för det, den enda jag ville ha var Niall.


Scotts perspektiv:

Elaine stod framför dörren och väntade på att någon skulle öppna. Men jag såg att hela huset var dött, det var ingen som skulle komma. Speciellt inte Niall, även om jag ville att hon skulle få en chans att prata med honom så visste jag hur sårad han var. Det skulle vara omöjligt att få tag på honom, även för mig. Jag tyckte så synd om båda två, hur kunde all bara förstöras så fort?? Elaine gav upp vid dörren och gick tillbaka till oss, hon såg helt fördärvad ut och sa inget. Sara höll om henne och viskade något i hennes öra och sedan började vi sakta gå hem till mig igen.


Saras perspektiv:

Jag förstod inte hur allt hade kunnat gå så fel, detta skulle ju bli den bästa sommaren någonsin och så blir det såhär. Elaine hade ringt Niall, men han svarade inte. Hon hade frågat Scott var han bodde så vi hade gått dit tillsammans, hon ringde på men det var ingen hemma. Hon vände sig om och gick tillbaka till mig och Scott som hade stått och väntat på trottoaren. Jag kramade henne när hon kom fram till mig och viskade, ge inte upp hoppet gumman det kommer lösa sig på något sätt. Hon bara tittade undrande på mig och vi började gå tillbaka, jag visste vad hon tänkte. Hur kunde jag veta att det skulle lösa sig, hur kunde jag vara så säker. Sanningen var att jag inte ens själv visste, men jag vägrade ge upp hoppet för de passade ju så bra tillsammans.




När vi kom hem så gick Elaine upp till vårt rum, och jag följde genast efter. Hon la sig på sängen och stirrade tomt upp i taket. Jag var väldigt orolig för henne, hon brukade alltid vara den som var positivast och trodde på att allt
skulle ordna sig i slutet. Men nu var hon helt förstörd, det var olidligt för mig att se henne må så dåligt. Jag satte mig på soffan och började fundera på sätt att få tag på Niall, men det gick inte så bra. Han svarade inte på sin
mobil och var uppenbarligen inte hemma, några andra idéer var svåra att komma på. Han hade ju sommarlov så han behövde inte gå till skolan, han skulle kunna ha rest någonstans igen och jag hade ingen aning om vart.


Elaines perspektiv:

Jag låg på min säng och stirrade upp i taket, Sara var någon stans i rummet, det visste jag, för hon vägrade att lämna mig ensam. Jag försökte fundera ut sätt att kontakta Niall på, för han behövde få veta sanningen. Oavsett om han tänkte ta tillbaka mig eller inte, så behövde han få reda på vad som egentligen hänt. I samma sekund som jag tänkte tanken att han kanske inte skulle ta tillbaka mig även om han fick veta vad som hänt, så fylldes jag med en enorm smärta och en övertygelse av att det var vad som skulle hända. Tårarna som jag hade trott var slut, började rinna ner för mina kinder igen.
























Kapitel 18, sorry för dålig uppdatering men har massor av saker att göra :D

Av Felicia - 28 december 2011 20:53

Tidigare:

Scott satte sig mitt emot och frågade vad som hade hänt, jag skakade på huvudet och svarade att vi skulle hjälpa Elaine upp på vårt rum. Han nickade och höll om Elaine på andra sidan, när vi kom in på
vårt rum så la vi henne på sin säng.

 - Säg till de andra att gå hem och kom sedan tillbaka. sa jag till honom. Han försvann genom dörren och jag började försöka prata lugnande med Elaine, men det var omöjligt att få kontakt.

_____________________________________________________________________________________________________

Nialls perspektiv:

När jag kom hem, så visste jag inte vad jag skulle göra. Jag var helt tom inom mig, från det att jag hade sett dem kyssas så hade mina tårar runnit oavbrutet. Att se Elaine och James kyssas hade krossat mig totalt. Jag hade trott att hon var min, men tydligen så var det inte så. Jag hade känt henne mindre än en vecka men jag hade aldrig känt såhär starkt för någon av mina flickvänner innan. Jag mådde fruktansvärt, hon hade fått mig att känna mig bättre än någon annan någonsin gjort och sedan kysste hon James. Som jag hade trott var min vän, han visste ju att det var hon och jag.


Saras perspektiv:

Elaine hade gråtit i flera timmar, och tillslut hade hon somnat av utmattning. Scott hade kommit in på vårt rum efter ett tag när Elaine redan somnat. Han ursäktade sig för att det hade tagit sån tid men han ville se till så att elden var
ordentligt släckt innan han gick in. Vi satte oss i soffan inne på vårt rum för att prata, eftersom jag vägrade lämna Elaine. Jag berättade vad som hade hänt för Scott, även om att James hade ställt massa frågor om henne medan vi
dansade. Jag hade trott att det var för att han var nyfiken på oss eftersom vi var från Sverige. Men tydligen hade jag haft fel. Scott lyssnade uppmärksamt på mig utan att avbryta tills jag hade pratat klart. Han skakade på huvudet och
såg riktigt arg ut.


- Jag fattar inte hur James kunde göra så mot Niall, de har ju varit kompisar i flera år. Inte konstigt att Niall sprang iväg, eller att Elaine är så ledsen. Men det är ju fel, de gillar ju bara varandra. han lät fruktansvärt besviken.

- Jag vet, men det måste finnas något som vi kan göra för att ordna allt mellan dem. De är ju så perfekta tillsammans. svarade jag upprört.


Vi pratade och försökte komma på hur vi kunde hjälpa dem. Scott försökte ringa Niall men det var ingen som svarade. Vi bestämde oss för att vänta tills nästa dag, det fanns inte så mycket att göra klockan två på natten i alla fall. Jag mig klar och gick och la mig, jag somnade nästan direkt det hade varit en lång dag.


Jag vaknade av ett högt skrik, det kom från Elaines säng och jag satte mig upp i sängen och tände lampan. Skriket hade definitivt kommit från henne och hennes tårar hade börjat rinna igen.


- Vad är det gumman, varför skriker du?? frågade jag försiktigt.

- Jag drömde en fruktansvärd mardröm. grät hon till svar.


Elaines perspektiv:

- Vad drömde du då?? frågade Sara lika försiktigt.

- Jag drömde att någon annan kysste mig och Niall såg det och sprang iväg från mig. Jag sprang efter honom men han stannade inte, det var fruktansvärt och allt kändes så verkligt. Hon svarade mig inte utan satte sig bredvid mig och
la sin arm runt min rygg. Jag mötte hennes blick, eftersom jag kände henne så bra så visste jag exakt vad den betydde.


- Det var ingen dröm eller hur? frågade jag och försökte kontrolera rösten. Hon skakade sakta på huvudet och jag kände smärtan inom mig växa. Tårarna började rinna snabbare och jag skakade oerhört mycket, Sara satt kvar vid min sida och försökte prata lugnande med mig. Dock gick det inte särskilt bra för jag hörde inte alls vad hon sa. Jag kunde inte förstå hur det här hade kunnat hända, Niall var den enda för mig och jag kunde inte förstå hur James hade kunnat kyssa mig. Han hade ju vetat att det var Niall och jag. Niall, min underbara pojkvän det här måste
vara ännu värre för honom än det var för mig. Hur kunde allt ha gått så fruktansvärt fel, jag hade säkert sårat honom djupt.


- Sara jag måste ringa till honom, eller gå hem till honom och förklara allt.

- Elaine för det första så måste du lugna ner dig, det går knappt att höra vad du säger. För det andra så får vi prata med Scott, han kan säkert ge dig Nialls nummer och för det tredje så är klockan bara sju på morgonen så det vore nog bäst att vänta några timmar.


Jag nickade, men det var jobbigt att behöva vänta, jag saknade honom fruktansvärt mycket och var väldigt ledsen att jag hade sårat honom så förfärligt.


Tiden gick långsamt, jag bytte om till joggingbyxor och en stor tröja. Sedan gick jag in på toaletten för att tvätta bort sminket från kvällen innan, som hade blivit ut smetat i hela ansiktet. Maskaran hade gjort mina kinder svart-randiga och allt såg väldigt kletigt ut. När jag hade tvättat mig gick jag ut till köket där Sara satt, hon hade gjort te och brett
mackor. Jag satte mig mitt emot henne och stirrade ner i min te-kopp. Jag hade ingen aning om vad jag skulle säga, sedan visste jag att jag bara skulle börja gråta igen. Jag tittade upp på Sara för jag tyckte att hon hade sagt något, men jag var inte säker. Hon tittade oroligt på mig och sedan försökte hon prata med mig igen.


- Elaine du är alldeles blek i ansiktet, du borde försöka äta eller dricka lite. hon lät verkligen orolig, men jag skakade på huvudet. Jag kunde verkligen inte förmå mig själv att äta, jag mådde illa av smärtan inom mig och sänkte blicken igen.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapitel 17, hoppas ni tycker om den :D

Av Felicia - 27 december 2011 17:26

Tidigare:

Sara och jag tittade nyfiket på honom, han började långsamt spela. Dock var det en låt som jag aldrig hört innan, men han var riktigt duktig. När han började sjunga så hoppade mitt hjärta över några slag. Han hade den vackraste sångröst jag någonsin hört. När låten var slut var jag en av dem som ropade högst att han skulle fortsätta. Han började långsamt spela på en ny låt.

__________________________________________________________________________________________________


Medan han spelade nästa låt så började flera av gästerna dansa tillsammans. Jag satt kvar bredvid Niall och lyssnade, jag blev helt hypnotiserad av hans vackra röst. Plötsligt kom James fram till mig och Sara, han frågade Sara om hon ville dansa, hon log stort och följde med. Niall spelade en lång stund och Sara var uppe och dansade nästan hela tiden. Jag önskade att jag kunde dansa med Niall, men det var ju svårt att dansa med den som stod för musiken.


Han började spela en av mina favorit låtar, den var ganska ny men jag hade lyssnat på den oavbrutet hemma. Some kind of Wonderful av Michael Bublé. Nästan direkt när han hade börjat kom James fram och frågade om jag ville dansa. Jag tittade mot Niall som nickade och log, så jag tackade ja. Sara hade på något sätt lyckats bjuda upp Scott och hon såg väldigt glad ut.


Nialls perspektiv:

Så fort jag började på Some kind of Wonderful sken Elaine upp vid min sida. När James kom och frågade henne om hon ville dansa så log jag och nickade till svar. De dansade i takt till musiken och Elaine log strålande mot mig hela tiden. Det var lite svårt att spela rätt när hon log så mot mig, så jag fick sänka blicken några sekunder för att samla mig. När jag tittade upp så tog det ett par sekunder för mig att hitta dem med blicken. Så fort mina ögon fann dem så såg jag att de kysstes, jag blev alldeles kall inombords. Jag kastade gitarren och sprang in i huset, jag var väldigt snabb och kände till huset lika bra som mitt eget. Trots att jag sprang så fort jag kunde så hörde jag steg bakom mig och Elaine ropa på mig för att få mig att stanna. Men jag struntade i henne och fortsatte springa allt vad jag orkade.


Elaines perspektiv:

Medan vi dansade så släppte jag knappt Niall med blicken, jag var så glad för att han spelade min favorit låt och med honom var den ännu bättre.

När han hade sjungit:


I know I can't express
This feeling of tenderness
There's so much I want to say
But right words don't come my way

 

Sänkte han blicken mot gitarren, jag mötte James med blicken och han lutade sig mot mig och kysste mig. Jag var chockad, Niall hade slutat spela. Jag gav James en örfil och tittade mot pallen där Naill hade suttit, men den var nu tom. Jag såg honom springa mot huset och jag rusade efter det fortaste jag kunde. Men det var hopplöst, han var så mycket snabbare än mig. Jag ropade och bad honom att stanna, men det hjälpte inte. Tillslut kom jag fram till hallen och tittade ut i natten, men jag kunde inte se honom och hade ingen aning om vart han bodde.

Jag föll ihop på golvet och grät så att jag skakade.


Scotts perspektiv:

Jag dansade med Sara och hade det riktigt trevligt, vi pratade en massa medan vi dansade. Plötsligt så slutade Niall spela, jag vände mig för att se vad som hade hänt. Det var ganska ovanligt att han helt plötsligt slutade, speciellt i sin favorit låt. När jag fann honom med blicken sprang han mot huset, plötsligt såg jag att Elaine sprang efter. Sara slet sig ur mitt grepp och sprang efter henne, jag stod helt förvirrad kvar i några sekunder men sedan följde även jag efter. Jag var snabb och kom ifatt Sara, när vi kom till hallen hittade vi Elaine ihopsjunken på golvet och hon grät så hon skakade.


Saras perspektiv:

Jag hade sett när James kysste Elaine, sett Niall springa iväg och hört slaget när Elaine klippte till James. Hon sprang efter Niall men hann inte ikapp, hon ropade på honom men han reagerade inte. Jag slet mig ur Scotts grepp och sprang allt vad jag orkade efter Elaine. Efter några sekunder hörde jag Scott vid min sida, vi kom samtidigt ut i hallen där vi hittade Elaine på golvet, gråtandes så mycket att hon skakade. Jag satte mig på huk bredvid henne och la en arm om hennes axlar. Scott satte sig mitt emot och frågade vad som hade hänt, jag skakade på huvudet och svarade att vi skulle hjälpa Elaine upp på vårt rum. Han nickade och höll om Elaine på andra sidan, när vi kom in på
vårt rum så la vi henne på sin säng.


- Säg till de andra att gå hem och kom sedan tillbaka. sa jag till honom. Han försvann genom dörren och jag började försöka prata lugnande med Elaine, men det var omöjligt att få kontakt.




























Kapitel 16, snälla säg vad ni tyckte...


Av Felicia - 26 december 2011 20:25

Tidigare:

- Verkar som han också har fått ge igen nu. skrattade Niall.

- Jo det verkar ju som det. svarade jag, sedan började jag gå för att leta upp dem. När jag kom in i vardagsrummet stod Sara där och det rann vatten ner från hennes hår.

- Så du har också fått din hämnd nu Scott. sa Niall.

- Jepp och hon blev ordentligt blöt. svarade han med ett skratt. Sedan log han mot Sara.

_____________________________________________________________________________________________________


Saras perspektiv:

När Scott log mot mig så blev jag skakig i knäna, men kom snabbt på att han hade Melissa. Jag bestämde mig för att strunta i vad som just hade hänt och ha en rolig dag tillsammans med mina kompisar. Sedan skulle jag ha en sjukt rolig kväll och förhoppningsvis träffa någon som hjälpte mig glömma Scott.


Vi förberedde hela dagen inför festen och när kvällen äntligen kom så var alla på gott humör. Medan jag och Elaine gjorde oss klara så ringde det på dörren. Huset fylldes av röster och vi bestämde oss för att gå ner.


Nialls perspektiv:

Jag och Scott stod i hallen för att välkomna alla till festen. Plötsligt hörde jag steg i trappan, det var Sara och Elaine.
Elaine var vackrare än någonsin innan, jag kände att jag bara stod och stirrade. Hon gick fram till mig och la armarna runt min midja.


- Det är ganska pinsamt när du står och stirrar sådär. viskade hon till mig.

- Det är bara för att du är så otroligt vacker gumman. svarade jag. Hennes ansikte bytte genast färg och hon sänkte blicken mot golvet. Någon knackade mig på axeln och jag vände mig om, samtidigt som jag höll kvar om Elaine.

- Tja Niall, det var länge sedan. Vem är den där snyggingen? Henne har jag inte sett förut. Det var min vän James, lika nyfiken som alltid.

- Tja James. Det här är Elaine och hon kommer från Sverige. började jag.

- Och jag är hans flickvän. fyllde Elaine i. Det var första gången vi sa det och det kändes underbart att höra henne säga det.


En stor del av kvällen fortsatte så, alla mina vänner kom fram och frågade mig om Elaine. De flesta undrade var hon kom ifrån, eftersom de aldrig hade sett henne innan. Hon lämnade nästan inte min sida på hela kvällen, vilket jag var väldigt glad för. Hon gjorde mig mer och mer säker på mig själv. De få gånger hon gick var för att snacka med Sara och då släppte hon knappt mig med blicken.


När det hade blivit mörkt ute så hade några av gästerna och Scott bestämt sig för att göra en brasa. De ställde fram stolar och la filtar på marken runt om den, sen tvingade de ut alla från huset. Jag, Elaine och Sara satte oss tillsammans medan Scott sprang runt och tvingade de andra att också sätta sig där. Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord alla tre. Plötsligt kom Scott springande mot mig med en gitarr i handen, hans blick mötte min och jag skakade på huvudet.


Elaines perspektiv:

Plötsligt tittade Niall bort och började skaka på huvudet, jag tittade åt det håll som han gjorde och såg Scott med en gitarr i handen. Han kom fram till oss och räckte gitarren till Niall. Niall vägrade först att ta emot den och protesterade envist. De andra gästerna hörde honom och Scott argumentera, när de såg var det handlade om så började alla säga till Niall att han borde spela. Han fortsatte protestera samtidigt som han tog emot gitarren, han tittade blygt mot mig och sa,


- Jag har spelat ganska länge och brukar även sjunga när jag spelar. Du behöver inte säga att du tycker om det om du inte gör det. Men det är lika bra att jag spelar en låt nu så att jag får tyst på dem. Han reste sig från filten och satte sig på en pall som någon hade ställt bredvid honom.


Sara och jag tittade nyfiket på honom, han började långsamt spela. Dock var det en låt som jag aldrig hört innan, men han var riktigt duktig. När han började sjunga så hoppade mitt hjärta över några slag. Han hade den vackraste sångröst jag någonsin hört. När låten var slut var jag en av dem som ropade högst att han skulle fortsätta. Han började långsamt spela på en ny låt.






























Kapitel 15, ledsen att det tog tid, men det har ju varit jul.

Av Felicia - 23 december 2011 10:43

Nästa kapitel kommer efter jul, kanske i mellandagarna om jag hinner. Annars kommer det i början av nästa år.

Ett tips är att kolla på killarnas videodagbok som har börjat gå igen:

http://www.youtube.com/watch?v=rrT6xMS1ETE


Ha det så bra så länge.

Av Felicia - 21 december 2011 16:58

Tidigare:

Jag vände mig mot Niall och han hade ett förvirrat uttryck i ansiktet. Jag viskade att jag skulle förklara senare och gav honom en kyss. Jag kände att han log innan han besvarade min kyss.

______________________________________________________________________________________________________


Saras perspektiv:

Jag var glad att jag hade tillbringat veckan med Elaine för det hade på något sätt mildrat mina känslor för Scott, även om de inte var helt borta. Det var som att jag hade insett att jag hellre umgicks så mycket som möjligt med honom än undvek honom. Jag ville ju trotts allt ha honom kvar som vän och det skulle inte gå om jag ignorerade honom. Därför hade jag gått med på att vi skulle spela kort. Vilket som hade varit en bra ide för han hade ett sånt roligt uttryck i ansiktet när jag kastade alla korten på golvet.


Att jag hade fått nytt perspektiv på mig och Scott gjorde det mycket lättare att se Elaine med Niall. De var verkligen söta tillsammans även om de båda var mycket blyga.


- Just det, det är en sak som vi har glömt säga till er tjejer. började Scott. Men sen har ni ju inte varit hemma på hela veckan heller, så ni får skylla er själva. fortsatte han. Iallafall så har jag och Niall bestämt oss för att vi ska ha fest här imorgon. Ni får gärna komma, men då ingår det att ni hjälper till innan också.

-Självklart vill vi gärna komma och vi kan hjälpa till innan, om vi får tid så vi hinner göra vid oss. svarade jag snabbt. Det verkade som en kul ide och jag visste att Elaine ville gå för att umgås med Niall. Om jag hade tur så kanske det kom någon snygg singel kille.

- Klart att ni får. svarade Niall snabbt.



Efter att ha snackat en stund till om festen gick vi alla och la oss för att vara pigga dagen efter. Niall sov över för att kunna hjälpa till redan från början, tydligen brukade de göra så och därför hade han redan de kläder han skulle ha på festen hos Scott, han hade haft de med sig när han kom.


Elaines perspektiv:

Jag och Sara vaknade tidigt dagen efter, när vi hade tagit på oss gick vi för att kolla om killarna hade vaknat än. Jag öppnade försiktigt dörren till Scotts rum, och de sov fortfarande. Sara viskade att vi borde väcka dem, jag föreslog att vi skulle hälla vatten på dem. Det var mest på skämt men Sara hade redan sprungit iväg till köket så jag hann inte ta tillbaka det.


Istället följde jag efter henne och vi tog vars ett stort glas och fyllde med iskallt vatten som vi la isbitar i. Sedan gick vi tillbaka till Scotts rum och ställde oss vid vars en säng. Niall är verkligen jättesöt när han sover och jag tyckte nästan lite synd om honom för detta var inget snällt sätt att bli väckt på. Jag tittade på Sara för att säga att det kanske var en dum ide, men hon höll upp handen mot mig och började räkna ner med fingrarna. Så jag tänkte att det var lika bra att hänga på, när hon kom till ett så tömde jag glaset över Niall. Skriken som kom från killarna var extremt höga, och när de upptäckte vad vi hade gjort såg de väldigt arga ut.


Niall for upp ur sin säng med en galen blick så jag sprang genast ut ur rummet och efter mig kom först Sara sen Niall och sist Scott. Jag visste inte vart jag skulle sprina så jag sprang in i köket, vilket som var en dum ide, för vi hade lämnat ett glas framme. Niall var snabb att fylla det med vatten och jag försökte komma på någon annanstans att springa för att inte få hela glaset över mig. Men jag hann inte så långt med mina tankar, för även fast jag sprang medan jag tänkte så hann Niall ifatt mig.


-  Snälla Niall gör det inte, jag är redan vaken. försökte jag.

-  Tyvärr babe men det var du som började. svarade han innan vattnet träffade mig.

- Ahhh, det är ju svinkallt. skrek jag.

- Jo tack jag vet, dock så var det inga isbitar i ditt och det var inte heller på detta sätt som du vaknade. svarade han.


Plötsligt hörde jag Sara skrika från någon annanstans i huset och sen hörde jag Scott skratta.


- Verkar som han också har fått ge igen nu. skrattade Niall.

- Jo det verkar ju som det. svarade jag, sedan började jag gå för att leta upp dem. När jag kom in i vardagsrummet stod Sara där och det rann vatten ner från hennes hår.

- Så du har också fått din hämnd nu Scott. sa Niall.

- Jepp och hon blev ordentligt blöt. svarade han med ett skratt. Sedan log han mot Sara.














Kapitel fjorton, hoppas ni gillar det :D













Av Felicia - 19 december 2011 20:43

Tidigare:

Nialls perspektiv:

- Annars så kan jag berätta om hur mycket jag har saknat dig. sa hon och log så jag tappade andan.

- Det är också en ide. svarade jag och flyttade mig närmare henne.

__________________________________________________________________________________________________

 

Hon satte sig nära och lutade sig mot mig, jag vred mig så det blev som hon låg i min famn. Jag la armarna runt henne och vi började prata om vad vi hade gjort under veckan. Plötsligt kom Scott in i rummet och sa att maten var klar. Elaine reste sig upp och drog upp mig ur soffan och vi gick tillsammans ut i köket.


Elaines perspektiv:

Vi åt middagen som Sara och Scott hade lagat tillsammans. Allt kändes som i början, vi pratade och skrattade en massa precis som i början av veckan. Till och med Sara var på bra humör. Jag kunde inte fatta att jag hade hur allt kunde gå så bra på en gång. Efter middagen bestämde vi oss för att se en film, vi valde att se Notting Hill. När vi satt i soffan så kröp jag upp i Nialls famn igen, jag kände mig verkligen trygg där. Vi tittade klart på filmen, sedan medan vi valde en ny film gick Scott och fixade popcorn och läsk.


Nialls perspektiv:

Under tiden som vi tittade på den andra filmen somnade Elaine i min famn, jag tittade ner på henne. Hon såg verkligen fridfull ut när hon sov, jag kunde inte ta mina ögon från henne. Jag hörde rösterna från filmen, som jag egentligen ville se för jag hade sett innan men jag brydde mig inte. Nu började jag äntligen förstå att det kunde vara sant att hon verkligen tyckte om mig. En varm känsla spred sig inom mig och jag slappnade av.


Scotts perspektiv:

När filmen var slut hade både Elaine och Niall somnat i soffan. Jag frågade Sara om hon ville hitta på något eller gå och lägga sig.


- Vi kan väl typ spela kort eller något? frågade hon.

- Visst klart vi kan, något speciellt kortspel du vill spela?

- Spelar ingen roll, eller vänta jag vet ett spel vi kan köra. Hämta en kortlek så ska jag visa dig. Jag gick iväg för att hämta en kortlek som hon bad mig och när jag gav henne så gav hon mig ett busigt leende.


- Tack, jag ska nu vissa dig ett kortspel som vi i Sverige kallar för Stockholm. Hon höll kortleken i sina händer och kastade den plötsligt på golvet, så korten flög ut över hela golvet. Jag stirrade förvirrat på henne och hon skrattade mot mig.

- Har du blivit knäpp eller var det något i din läsk? frågade jag  

- Nejdå, detta är faktiskt ett kortspel, det går till så att den ena är givaren och kastar alla korten på golvet och sen ska den andra samla ihop korten igen.

- Tycker du verkligen att det är rättvist.

- Kanske inte, men det är spelets regler så det är bara att börja plocka upp den. Hon tittade riktigt överlägset på mig och såg riktigt nöjd ut.

- Ha ha. Du måste skämta.


Elaines perspektiv:

Jag vaknade av skrik och skratt, jag tittade mot tv:n men den var svart. Sen såg Sara och Scott som kastade kort på varandra. Jag blev väldigt glad över att se dem ha roligt tillsammans trotts allt. Plötsligt hörde jag en vacker röst bakom mig.


- Vad sjutton sysslar ni med. Niall ställde frågan ganska högt för att de skulle höra honom.

- Jag försökte få Scott att spela Stockholm med mig men han vägrade. svarade Sara oskyldigt.

- Haha du lyckades alltså inte lura honom. sa jag och skrattade mot henne.


Jag vände mig mot Niall och han hade ett förvirrat uttryck i ansiktet. Jag viskade att jag skulle förklara senare och gav honom en kyss. Jag kände att han log innan han besvarade min kyss.


















Kapitel tretton, hoppas ni gillar det :D


Av Felicia - 19 december 2011 10:48

Tidigare:

Jag skrattade givetvis med henne och vi ropade till killarna att vi var okej. Sedan började vi torka upp i badrummet.

Detta var helt klart den bästa dagen på mycket länge.

___________________________________________________________________________________________________



Resten av veckan gick väldigt snabbt. Med skola på förmiddagarna och shoppade, snackade, gick runt med Sara hela eftermiddagarna. Vi höll oss från huset från tidigt på morgonen till sent på kvällen, och även om jag saknade Niall så hade jag väldigt roligt tillsammans med Sara. Vi åt både lunch och middag på stan på onsdagen och torsdagen, men på fredagen bestämde Sara att vi skulle äta hemma. Jag argumenterade inte med henne eftersom jag saknade Niall alldeles för mycket och jag visste hur envis Sara tänkte vara.


Scotts perspektiv:

Tydligen hade tjejerna kommit överens om att umgås själva efter skolan varje dag i veckan. De stack till skolan tidigt på morgonen och kom hem sent på kvällarna och då gick de direkt till sitt rum. Eftersom Melissa hade åkt på semester så träffade jag Niall varje dag. Jag försökte prata om festen men det var som om han inte riktigt lyssnade på mig. Han tänkte väl antagligen på Elaine, jag kunde ju inte direkt klaga för jag visste att jag hade varit så i början med Melissa. Om inte värre, jag pratade gärna en massa om henne och då hade Niall stått ut med mig så jag fick vänja mig vid att han var kär. För det var han verkligen, jag hade aldrig sett honom reagera såhär över någon annan innan.


Saras perspektiv:

Hela veckan rusade förbi och jag hade väldigt roligt med Elaine. Hon gjorde verkligen allt hon kunde för att jag skulle komma över Scott. Trotts att jag visste att hon hellre ville vara med Niall, även om det var något som hon aldrig skulle begära. Hon var en grymt bra vän och jag uppskattade det verkligen. Vi gick runt i staden hela dagarna och sedan gick vi in på vårt rum direkt när vi kom hem. På så sätt träffade jag inte Scott på hela veckan, tyvärr betydde det att Elaine inte fick träffa Niall. Därför var jag väldigt bestämd med att vi skulle äta middag hemma på fredagen så hon skulle få träffa honom då.


Nialls perspektiv:

Även om Elaine hade berättat att de inte skulle vara hemma på hela veckan och att det var för Saras skull, så kunde jag inte låta bli att bli orolig. Hela dagarna satt jag och väntade på att höra deras röster, samtidigt som jag var rädd att om hon såg mig så skulle hon göra slut. Jag var ofta väldigt osäker och det var något som jag visste att jag borde jobba på, men detta kändes mer som en dröm. Scott försökte ställa frågor om festen men jag hörde inte riktigt vad han sa och kom inte på vad jag skulle svara honom.


På fredags eftermiddagen hörde jag dörren öppnas och blev genast alldeles stel, de brukade inte vara hemma så tidigt.





- Hejsan killar, är det okej om vi umgås med er idag. Hörde jag Sara ropa. Hon lät mycket gladare än hon hade gjort på ett tag.

- Självklart får ni det. svarade Scott glatt och gick ut till dem i hallen.

Jag försökte samla mig, det gick inte så bra men jag gick ändå ut till dem i hallen.

- Hej snygging. sa Elaine och slängde sig runt halsen på mig. Jag var inte riktigt bredd på det så jag höll på att ramla.

- Hej sötnos. svarade jag och höll om henne hårt. Scott drog med Sara in i köket och föreslog att de skulle laga mat. Elaine såg frågade på Sara, som log till svar och sedan tittade hon på mig igen. Jag föreslog att vi skulle gå och sätta oss i vardagsrumet för att snacka ett tag. Hon log mot mig och följde efter.


Elaines perspektiv:

Så fort han hade kommit ut i hallen så hade jag kastat mig i hans famn. Jag hade saknat honom mer än jag trodde och ville bara vara nära honom. Tydligen var han inte bredd på vad jag tänkte göra för när han fångade mig så höll han på att snubbla. Sara och Scott gick ut i köket för att göra middag, jag såg frågande på henne men hon bara log mot mig. Just då så bestämde jag mig för att låta det var och fokusera på Niall istället. Vi gick tillsammans in i vardagsrumet för att snacka.


- Så är det något speciellt som du ville prata om? frågade jag.

- Nej då inte direkt. Du kan väl berätta om vad ni har gjort hela veckan??

- Vi har mest gjort s.k tjejiga saker, som shoppat och sånt. Jag kommer bara tråka ut dig med det. svarade jag.

- Det tror jag nog inte att du kan, jag gillar att lyssna på när du pratar. sa han och log mot mig.


Nialls perspektiv:

- Annars så kan jag berätta om hur mycket jag har saknat dig. sa hon och log så jag tappade andan.

- Det är också en ide. svarade jag och flyttade mig närmare henne.









Kapitel tolv, lite mer dialog denna gången :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards