Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Kapitel 35 -

Av Felicia - 30 januari 2012 12:07

Tidigare:

# När hon såg att jag smsade så frågade hon vem det var och jag svarade ingen speciell… Inte det smartaste jag gjort, hon blev verkligen jättesur. Men vad skulle jag gjort, sagt att det var med dig? Det hade hon ju inte heller trott på. // Niall

# Ta det lugnt jag fixar detta, hon kommer komma ikväll i alla fall // Sara

__________________________________________________________________________________________________


Elaines perspektiv:

När Charlotte öppnade dörren så log jag mot dem, men jag såg på Saras ansiktsuttryck att jag inte hade lyckats lura henne. Hon kände mig alldeles för bra, och jag kände henne så jag visste att hon skulle tvinga mig att prata om det.

Vi gick och satte oss i köket hemma hos Charlotte och Sara fick en väldigt alvarlig min.


- Du vet att du inte kan lura mig, så berätta vad har hänt. sa hon strängt och jag visste att hon pratade så till mig för att hon var orolig.

- Vi bråkade, tror jag. svarade jag tyst och tittade ner i bordet.

- Vad hände?? frågade hon, hon satt bredvid mig och hade lagt sin ena arm runt mig.

- Först hela dagen så har han verkat jättekonstig och helt frånvarande. Sen när vi tittade på film, så sa han att han skulle på toa men han var borta jättelänge. sa jag och kände hur tårarna började stiga i ögonen. Sen när du hade ringt så sms-ade han med någon och när jag frågade vem så svarade han ingen speciell. Tårarna som hade samlats i mina ögon började sakta rinna ner för mina kinder.


Saras perspektiv:

Det var jobbigt att se henne så och samtidigt veta sanningen. Jag ville så gärna berätta allt för henne, men jag  hade lovat att låta bli och det var bara några få timmar kvar nu sen skulle hon få veta allt. Jag bestämde mig för att genomföra planen i alla fall, det var smartast så.


- Gumman. viskade jag. Umgås med oss idag och glöm honom för några timmar. Hon tittade på mig med ett förvirrat
uttryck. Ni har gått igenom så mycket på så kort tid, ni behöver säkert bara vara ifrån varandra ett tag.

- Du har antagligen rätt, jag stannar med er idag och sen kan jag prata med honom imorgon. sa hon och jag nickade till svar.


Vi gick ut från Charlottes lägenhet och bort till shoppingcentrat som låg i närheten. Första steget var inte ett Niall hade planerat utan ett jag hade lagt till, få Elaine på bra humör igen och jag visste att shopping skulle fixa det.


Elaines perspektiv:

Efter att Sara och Charlotte hade dragit in min i fler butiker än jag kunde räkna till de senaste timmarna, så bestämde de att vi skulle åka ner till stranden. Först gick vi inom Charlottes lägenhet och lämnade kläderna. Jag bytte om till en bikin som jag nyss köpt och en ny strandklänning. Jag var verkligen nöjd med den, för den var gjort av ett tunt material men var mycket snyggare än en vanlig strandklänning utan att man kände sig överklädd.


Charlotte packade ihop handdukar, solskyddskräm och sin kamera i en väska. Sedan gick vi ut från lägenheten och tog en buss till stranden.


När vi hade solat, badat och tagit typ 1000 bilder med Charlottes kamera så var klockan nästan sju på kvällen. Vi
bestämde oss för att ta en promenad längs stranden innan vi åkte tillbaka till Charlottes lägenhet igen.



Saras perspektiv:

Jag och Charlotte övertalade Elaine om att vi skulle ta en promenad längs stranden innan vi åkte tillbaka hem. Vad hon inte visste var att det bara var jag och Charlotte som skulle åka tillbaka hem, för detta var en del av Nialls plan.


Nialls perspektiv:

Jag mådde verkligen jättedålig över det som hänt mellan mig och Elaine. Jag funderade flera gånger på att strunta i det jag hade planerat och ringa henne för att be om ursäkt. Jag sms-ade med Sara för att säga att jag tänkte ställa in min plan.


# Om du ställer in så kommer hon inte tro på dig när du säger sanningen. Ta dig samman nu, vi underhåller henne hela dagen tills du är klar.


Det var hårda men sanna ord. Om jag struntade i planen nu skulle jag antagligen ha mycket svårare att vinna tillbaka Elaine och jag vägrade att förlora henne igen.


Jag fixade allt som behövdes hemma hos Scott och hade konstant sms kontakt med både honom och Sara under hela dagen. Jag var verkligen nervös över det jag skulle göra, men samtidigt så ville jag inget hellre.


När jag var klar så tog jag bussen till stranden och sms-ade Sara att jag var klar.


# Vi ska bara byta om, sen kommer vi med henne.


Efter en kvart såg jag dem komma gåendes på stranden och jag log mot dem.
















Kapitel 35, vad tror ni att Nialls plan är (glöm inte att de bara har känt varandra i typ tre veckor) x)

 
 
Ingen bild

sofie

30 januari 2012 16:16

GRYYYYYYYYYYYYYYYYYMT! GGAAAAH,måste veta vad det är han ska gööööööra

 
Ingen bild

Ella

30 januari 2012 18:48

Snälla skriv mer jag vill verkligen veta vad Nialls plan är!!! och jätte bra kapitel hoppas du skriver mer snart! :)

Felicia

30 januari 2012 19:35

Jag har skrivit nästa kapitel ska bara försöka hinna lägga upp det, men det kommer antagligen idag x)

 
Ingen bild

JoJo

20 april 2012 21:38

Jättebra:P Vad är det Niall ska göraaaa?????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards