Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Kapitel 34 -

Av Felicia - 29 januari 2012 15:26

Tidigare:

Elaines perspektiv:

Det var något konstigt med Niall, men jag kunde inte komma på vad det kunde vara. När jag kröp upp i hans famn så höll han om mig hårdare än vanlig och jag önskade verkligen att jag visste vad han tänkte på. Jag vände upp mitt huvud för att kyssa honom, han besvarad min kyss men han verkade väldigt frånvarande.

___________________________________________________________________________________________________


Saras perspektiv:

Vi satt på Charlottes rum och pratade om skolan, vad vi tycker om lärarna och de andra i klassen. Plötsligt ringde min mobil, det var ett nummer som jag inte hade inlagt och jag hade ingen aning om vem det kunde vara. Men jag svarade ändå eftersom jag var väldigt nyfiken av mig, när jag hörde att det var Niall så blev jag först helt stel. Varför ringer han mig, det måste ha hänt Elaine något. Men sedan hörde jag att han lät glad, så jag andades ut igen.


Efter jag hade lagt på igen så berättade jag Nialls plan för Charlotte och vi började fundera på hur vi skulle klara av vår del. Vi skulle få bort Elaine från Scotts hus några timmar, plus ta henne till Niall igen och viktigast av allt, vi skulle inte avslöja något.


Jag tyckte att vi hade kommit på en rimlig ide för att övertala Elaine att komma hem till Charlotte så jag tog upp min mobil för att ringa henne.


- Hej Sara, varför ringer du? frågade hon och lät orolig, så jag kom av mig helt.

- Ämm jo Charlotte har frågat efter dig hela dagen så jag undrade om du inte kunde komma hit några timmar? Charlotte tittade förvirrat på mig, jag hade inte alls sagt det vi hade kommit på.

- Men du vet ju att det är min och Nialls dag idag. sa hon, men jag hörde på hennes röst att hon övervägde att komma i alla fall. Jag pratar med honom och ringer tillbaka sen. sa hon innan hon la på.


# Var det där det bästa ni kunde komma på?? //Niall


Direkt när jag hade lagt ner telefonen kom smset. Han verkade besviken och jag förstod precis, vi hade ju inte direkt lyckats övertala Elaine om att komma över.


# Sorry, det var egentligen inte alls det jag hade tänkt säga. Men hon lät så orolig när jag svarade att jag tappade bort mig… //Sara

# Okej, jag förstår. Men du fick henne i alla fall att överväga att åka, så nu är det bara upp till mig att övertala henne.


Elaines perspektiv:

Efter det konstiga samtalet med Sara så såg jag att Niall plockade upp sin mobil och skickade iväg ett sms.

- Vem smsar du med? frågade jag nyfiket.

- Ingen speciell. svarade han och stoppade ner mobilen igen.

- Nähä. svarade jag och kände hur svartsjukan kom krypandes. Sara undrade om jag ville komma över och eftersom du ändå är upptagen med någon annan så är det nog lika bra. svarade jag surt och reste mig ur soffan.

- Elaine, det är inte alls som du tror. hörde jag honom ropa. Men jag struntade i honom och gick till bussen.


När jag kom fram till Charlottes hus, med hjälp av en väldigt konstig vägbeskrivning från Sara så gjorde jag mitt bästa för att verka glad.


Nialls perspektiv:

Hur blev det så fel, jag hade velat säga att jag smsade med Sara. Men Elaine visste att jag inte hade hennes nummer så det hade antagligen inte heller hjälpt. Jag tog upp mobilen och skickade ett sms till Sara.


# Hon är på väg till er nu, men det gick inte så bra här… //Niall

# Vadå, vad hände?? // Sara

# När hon såg att jag smsade så frågade hon vem det var och jag svarade ingen speciell… Inte det smartaste jag gjort, hon blev verkligen jättesur. Men vad skulle jag gjort, sagt att det var med dig? Det hade hon ju inte heller trott på. // Niall

# Ta det lugnt jag fixar detta, hon kommer komma ikväll i alla fall // Sara












Kapitel 34, kommentera för mera x)

 
 
Ingen bild

Sofie

29 januari 2012 16:39

Gryyyyymt bra! mååste ha meeeeeeer, och måååste veta vad som kommer att hända! Xx

Felicia

29 januari 2012 17:41

TACK :d
Nästa del kommer antagligen imorgon om ni fortsätter kommentera :D

 
Ingen bild

JoJo

19 april 2012 20:08

Åh, så spännande:O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards