Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Kapitel 33 -

Av Felicia - 27 januari 2012 15:23

Tidigare:

- Vad har du gjort medan jag var på semester? frågade jag sedan.

- Mest varit med Niall och tjejerna. svarade han och kysste mig sedan. Vi la oss på min säng och kysstes passionerat. Han stack in sin hand under min tröja och upp till min BH och knäppte upp den.

___________________________________________________________________________________________________


Saras perspektiv:

Jag hade bestämt mig för att åka hem till Charlotte, en tjej i vår klass hon var egentligen från Norge. Vi hade snackat en del i skolan, och hon hade frågat om jag ville komma över (hon bodde i en egen lägenhet). Elaine hade också blivit
tillfrågad om hon ville komma, men hon ville ta chansen att spendera dagen ensam med Niall.


När jag kom fram till Charlottes lägenhet och knackade på, så tänkte jag på hurannorlunda allt hade blivit. Men det var fortfarande en sommar jag sent skulle glömma. Charlotte öppnande dörren och jag bestämde mig för att glömma allt som hade gått annorlunda.


Elaines perspektiv:

När jag öppnade ögonen var det första jag såg Nialls bröstkorg, jag vred upp huvudet för att titta på hans sovande ansikte. Han var verkligen väldigt söt när han sov så jag bara låg och tittade på hans fridfulla ansikte.  Plötsligt så öppnade han ögonen och tittade på mig med en förvirrad blick, jag vände snabbt bort ansiktet till hans bröstkorg igen.


- Hur länge har du legat och tittat på mig? frågade han retsamt.

- Ämm, inte så länge. sa jag och försökte låta oskyldig. Även om allt jag hade gjort var titta på honom medan han sov, så skämdes jag.

- Det är lugnt gumman, jag brukar titta på dig också. svarade han och la sedan sina fingrar under min haka och vände mitt ansikte tillbaka upp mot hans. Jag var antagligen fortfarande röd i ansiktet (eftersom jag rodnade så lätt) men han bara luta sig mot mig och kysste mig försiktigt. God morgon förresten. sa han när han avslutat kyssen.


- God morgon på dig med. sa jag och log mot honom.


Vi låg kvar i sängen ett tag och pratade om vad vi skulle göra under dagen. Jag hade en känsla av att det var något han undanhöll från mig, men eftersom jag inte kunde komma på vad det kunde vara så bestämde jag mig för att låta bli att fundera. Efter ett tag så hörde man Nialls mage kurra jättehögt och jag började skratta.


- Verkar som om någon är hungrig. sa jag mellan skratten.

- Vi har ju inte ätit på hur länge som helst.

- Då är det väl lika bra att vi går ner och äter frukost då. svarade jag medan jag reste mig ur hans grepp.


Vi gick ner till köket och gjorde frukost, det blev mackor med gott pålägg. Sedan tog vi med oss det in i vardagsrummet och satte oss i soffan för att se en film medan vi åt.


Nialls perspektiv:

Jag var glad att min mage hade talat för mig. För jag hade vaknat jättehungrig men ville egentlige inte gå upp ur sängen. När vi hade ätit upp frukosten så kröp Elaine upp i min famn, precis som alltid när vi såg på film.


Jag hade en ide om vad vi skulle göra senare på kvällen, men det krävde att jag fick iväg Elaine i några timmar. När hon gick på toa så tog jag hennes mobil och letade fram Saras nummer och la in det i min telefon. Sedan la jag tillbaka hennes mobil och såg helt oskyldig ut när hon kom tillbaka. Tyckte jag i alla fall, men tydligen hade jag inte lyckats för hon såg misstänksamt på mig. Jag bara log mot henne och ursäktade mig sedan med att jag också behövde gå på toa.


Jag gick ut ur vardagsrummet och in på den toalett som låg längst ifrån vardagsrummet. Sedan tog jag upp telefonen och ringde Sara för att berätta om min ide. Jag hoppades på att hon skulle kunna få iväg Elaine några timmar på eftermiddagen så jag kunde förbredda min plan.


När jag kom tillbaka till vardagsrummet så hade Elaine ett förvirrat uttryck i ansiktet.


- Det tog ju lång tid. sa hon fundersamt.

- Jag var väl inte borta så länge. svarade jag så oskyldigt jag kunde. Men jag såg på hennes ansikte att jag inte hade lyckats övertala henne.


Jag gick fram och satte mig bredvid henne i soffan igen, jag startade filmen igen. Hon tittade misstänksamt på mig med sedan kröp hon upp i min famn igen och jag höll hårt om henne.


Elaines perspektiv:

Det var något konstigt med Niall, men jag kunde inte komma på vad det kunde vara. När jag kröp upp i hans famn så höll han om mig hårdare än vanlig och jag önskade verkligen att jag visste vad han tänkte på. Jag vände upp mitt huvud för att kyssa honom, han besvarad min kyss men han verkade väldigt frånvarande.





















Kapitel 33, sorry för dålig uppdatering (brist på tid). Men det KANSKE KANSKE KANSKE kommer ett till idag x)


 
 
Ingen bild

Ella

27 januari 2012 15:43

jätte bra kapitel! :)

 
Ingen bild

JoJo

19 april 2012 19:26

Vad är det han har planerat????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards