Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Kapitel 30 -

Av Felicia - 19 januari 2012 18:51

Tidigare:

Jag bestämde mig för att berätta för Sara hela historien om hur vi hade blivit sams igen. Hon såg lite arg ut först, hon var verkligen en sann vän fast ganska överbeskyddande, men sedan när jag kom till slutet så sken hon upp.

 - Gud vad glad jag är för din skull. sa hon och log mot mig.

_________________________________________________________________________________________________


Veckan fortsatte sakta förbi, jag och Sara var i skolan på förmiddagarna, det var ganska svårt att fokusera eftersom mina tankar hela tiden var hos de på sjukhuset. När vi slutade tog vi bussen direkt till sjukhuset där vi stannade
tills det blev sent och vi var tvungna och åka hem för att gå och lägga oss.


Men efter ett tag blev det äntligen fredag och vi behövde inte åka till skolan förens på måndagen igen. Det var riktigt skönt att vi slapp lämna Scott, även om han aldrig var ensam så var det jobbigt att åka där ifrån på kvällen och inte komma dit från flera timmar senare. Melissa hade blivit mycket piggare under veckans gång och nu var vi ofta inne hos henne alla fyra på samma gång. Hennes föräldrar som hade blivit utskrivna tidigare var också mycket på hennes
rum. För varje dag som gick och Melissa blev starkare så återgick Scott också till sitt vanliga jag.

Nu var det fredag kväll och Scotts mamma hade samlat oss alla på Melissas rum.


- Som ni alla har märkt har Melissa blivit betydligt bättre de senaste dagarna och därför kommer hon bli utskriven imorgon. Man hörde alla de lättande suckarna samtidigt i rummet och alla åtta log (inklusive Scotts mamma). Men detta är underförutsättningen att du tar det lugnt gumman. sa Laura direkt till Melissa.

- Ja det kommer hon absolut göra. svarade Melissas mamma snabbt. Eftersom Melissa var den som hade råkat värst ut i olyckan så hade hennes föräldrar varit fruktansvärt oroliga under hela veckan. Flera gånger under veckan hade jag hört dem oroligt diskutera om deras dotter någonsin skulle få lämna sjukhuset. Men nu när det stod klart att hon skulle få komma hem så såg man tydligt lyckan i deras ögon.


Till middag åt vi snabbmat på Melissas rum precis som under resten av veckan. Sedan tvingade de vuxna oss att åka hem, för att vi skulle vara pigga när Melissa kom ut dagen efter. William körde oss hem till Scott och vi sov lika dant som sist.


Jag låg med huvudet på Nialls bröstkorg igen, men denna gång var jag mycket säkrare på att han skulle finnas kvar när jag vaknade igen.


Nialls perspektiv:

Hon sov tungt med huvudet på min bröstkorg, jag var verkligen helt slut men jag kunde inte somna. Jag låg och pillade i hennes hår och önskade att jag kunde stanna i det ögonblicket för alltid.


Tydligen hade jag somnat någon gång under natten för jag vaknade av att någon kysste mig på pannan, när jag öppnade ögonen mötte jag hennes ögon och hennes vackra leende.


- Dags att vakna sömntuta. sa hon retsamt och räckte mig hennes hand. Hon ställde sig upp och försökte dra med mig. Jag ryckte försiktigt i hennes hand, mitt i en rörelse så hon ramlade över mig. Jag började skratta när jag såg hennes förbryllade ansikte, efter några sekunder såg hon bestämt på mig.

- Ledsen gumman, men du skulle sett din min. sa jag och la armarna runt henne.

- Haha, vad rolig man kan vara då. svarade hon sarkastiskt. Men vi borde gå ner och äta frukost så vi kan åka till sjukhuset.

- Mm, om en liten stund. svarade jag, när hon skulle börja argumentera emot så kysste jag henne för att hon inte skulle kunna säga något. Hon försökte först dra sig undan, men sedan besvarade hon mina kyssar.












Kapitel 30 :D

 
 
Ingen bild

JoJo

19 april 2012 19:11

Yaaay, hon blir utskriven:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards