Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Kapitel 29 -

Av Felicia - 17 januari 2012 20:57

Tidigare:

- Melissa, gumman vad tänker du på?? Jag orkade inte svara så jag tittade på henne istället och han följde min blick.

- Nej, jag är inte tillsammans med henne. svarade han. Hon är bara med som stöd. Han log mot mig och lutade sig mot mig. Du vet att det inte finns någon annan för mig än dig, jag älskar dig Melissa. viskade han och kysste mig på kinden innan han ställde sig upp igen.

___________________________________________________________________________________________________


Nialls perspektiv:

Det var jobbigt att Elaine hade följt med Scott för jag ville helst inte vara ifrån henne. Men jag visste att det bara var för en kort stund. Att vara kvar i väntrumet själv med Sara kändes ganska jobbigt, hon sa inte mycket men hon gav
mig massa blickar som jag inte visste hur jag skulle tyda.

- Sara vad tänker du på? frågade jag försiktigt. Jag antog att hon fortfarande var arg på mig, vilket som var helt rätt och därför vågade jag knappt ställa frågan.


Hon var tyst en lång stund så jag blev ganska nervös över svaret. Jag visste hur bra kompisar tjejerna var och därför tyckte jag att det var väldigt viktigt att även Sara skulle förlåta mig. Ju längre tiden gick, ju mer ångrade jag att jag hade ställt frågan överhuvudtaget.



- Nej det är inget speciellt. Det syntes tydligt på henne att det var något men jag valde att inte pressa henne.



Saras perspektiv:

 När Niall hade frågat vad det var så hade jag övervägt att berätta allt för honom. Det hade varit lättare att bara säga som det var, men så länge jag inte själv inte var riktigt säker på vad som var fel tyckte jag att det var bäst att låta bli.


Jag visste ju att jag gillade Scott, men det kändes konstigt att berätta för honom. Jag var helt enkelt väldigt förvirrad.


Vi satt tysta i väntrummet till Scott och Elaine kom tillbaka igen, man såg tydligt på Scott hur svårt det hade varit för honom att lämna Melissa och han hade gråtit. Niall gick fram och gav honom en lätt kram och sedan tog han Elaine i famnen. Jag gick långsamt fram till dem och gav Scott en försiktig kram och han log mot mig.


Plötsligt hörde jag steg bakom mig, så jag vände mig om och där stod Scotts mamma.


- Tjejer ni borde åka hem, ni har ju skola imorgon. Jag har ringt till William och han kommer snart och hämtar er. Sa hon och gick sedan igen.

- Just det. sa jag. Åker du också hem med oss? frågade jag Scott.

- Nej, inte idag. Jag stannar tills Melissa får komma ut. svarade han snabbt. Jag nickade bara till svar.

- Jag stannar med dig Scott, om det är okej. sa Niall.

- Visst, du gör som du vill. Tack för att du vill stanna.

- Vi kommer hit direkt efter skolan imorgon. sa Elaine och log mot killarna.


När vi hade diskuterat klart gick jag och Elaine ut till parkeringen för att vänta på William.


Elaines perspektiv:

Vi var tysta i bilen hela vägen hem och började inte prata förrän vi kom in på vårt rum igen.


- Hur är det mellan er?? frågade Sara nyfiket.

- Jo det är bra, det löste sig ganska snabbt vilket som var väldigt skönt. Jag har verkligen saknat honom. svarade jag tyst.


Jag bestämde mig för att berätta för Sara hela historien om hur vi hade blivit sams igen. Hon såg lite arg ut först, hon var verkligen en sann vän fast ganska överbeskyddande, men sedan när jag kom till slutet så sken hon upp.


- Gud vad glad jag är för din skull. sa hon och log mot mig.


























Kapteil 29, förlåt för dålig uppdaterning men jag prioriterar skolan framför bloggen. Men jag ska försöka uppdatera så ofta som jag kan. Ju fler kommentarer jag får ju mer insperad blir jag att skriva nya kapitel :D

 
 
Ingen bild

JoJo

19 april 2012 18:52

Så 7kt bra:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards