Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Kapitel 27 -

Av Felicia - 11 januari 2012 10:47

Tidigare:

Vi gick upp och ner till köket för att äta frukost innan vi skulle åka tillbaka till sjukhuset. Både Elaine och Scott såg piggare ut än dagen innan, men långt ifrån hur de brukade se ut. Elaine var dock gladare och höll sig nära Niall hela tiden, som om hon var rädd att han skulle springa iväg igen.

_____________________________________________________________________________________________________


När vi kom till sjukhuset igen så kom Scotts mamma fram till oss och pratade med oss.


- Tjejer, jag vet att det har varit mycket nu och att ni antagligen har glömt bort skolan. Därför har jag ringt och berättat lite om vad som hänt och sagt att ni inte kommer tillbaka förrän på onsdag. Så ni har fått två extra dagar på er att återhämta er.

- Oj då, jag hade helt glömt bort skolan. sa Sara förvirrat.

- Det förstår jag och de gjorde era lärare också så ni kan ta det lugnt.


Vi satt på sjukhuset resten av dagen och väntade på att få höra något om Melissa eller hennes föräldrar.


Elaines perspektiv:

Timmarna gick långsamt förbi och jag kände att jag inte hade återhämtat mig helt än för jag var nära på att somna flera gånger. Men jag gjorde mitt bästa för att hålla mig vaken för Scotts skull. Niall satt bredvid mig och hade total koll på nig hela tiden.


- Gumman du är ju helt slut. viskade han i mitt öra.

- Nej då. Bara lite trött det är lugnt. svarade jag tyst.

- Du borde åka hem och sova ett tag. viskade han.

- Nej jag vill inte. Jag måste stanna här för Scotts skull. svarade jag, men jag kunde inte låta bli att gäspa. Han gav mig en orolig blick, samma blick som jag fått flera gånger tidigare under dagen. Niall jag är okej, bara lite trött.

- Du är verkligen väldigt envis, jag är bara rädd om dig gumman. Jag ville svara något elakt om att han hade lämnat mig förra veckan, men jag stoppade mig i sista sekund. Han hade faktiskt bett om ursäkt massor av gånger och han hade ånger i rösten varje gång.


Scotts perspektiv:

Väntan på sjukhuset var olidlig, jag ville bara att någon skulle komma och berätta att hon hade vaknat igen. Men ingen kom och tiden kröp långsamt förbi. Jag satt mellan Sara och Elaine, det kändes tryggt men jag ville inget hellre än att vara hos Melissa igen. Jag vände mig mot Elaine och hon såg ut att vara på väg att somna. Jag förstod absolut henne, hon hade inte sovit särskilt mycket den senaste tiden.


- Elaine, du borde åka hem och sova. viskade jag till henne. Du är ju helt slut.

- Nej då, jag klarar mig. Hon log mot mig och jag visste inte hur jag skulle övertala henne om att åka hem. Det var svårt, jag ville både att hon skulle stanna och att hon skulle åka hem och sova.


Nialls perspektiv:

En sköterska kom fram till oss i väntrumet. Jag kände hur Elaine stelnade vid min sida, vi var alla oroliga över vad hon skulle säga. Jag tog ett stadigt grepp om Elaines hand, jag såg att både hon och Sara tog Scotts händer i vars en av sina. Det kändes som om vi var starkare tillsammans och jag tog ett djupt andetag.


- Jag har inte så mycket att säga, föräldrarna blir utskrivna idag. Men tyvärr så har flickan inte vaknat än. Men hennes tillstånd är stabilt och hon kommer med största sannolikhet vakna snart igen.


När hon hade gått så slappnade jag av lite, jag kände hur mycket jag hade spänt mig.


- Det är väl goda nyheter Scott? frågade Elaine försiktigt.

- Mm, men jag hade väldigt gärna önskat att det var Melissa som hade vaknat. svarade han tyst och jag hörde i hans röst att han skämdes för det han sa. Jag förstod honom absolut, han ville så gärna vara glad för hennes föräldrars skull men den han var mest orolig för var Melissa. Som inte hade vaknat än, om hon nu skulle vakna alls…














Kapitel 27, ledsen att det inte händer så mycket. Men det kommer :D

 
 
Ingen bild

JoJo

19 april 2012 18:29

Stackars Scott<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards