Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Kapitel 26 -

Av Felicia - 9 januari 2012 20:46

Tidigare:

- Scott, hon kommer säkert vakan igen. Så fort Elaine hade uttalat orden mötte han hennes blick och skakningarna började avta. Det var konstigt att se, hon lyckades lugna honom. Utan att ens röra honom eller säga något annat än vad vi hade gjort hela dagen.

Hon hade en mycket lugnande inverkan på stressade människor, jag visste det eftersom jag själv hade märkt det tidigare. Hon log mot Scott och sedan vände hon sig mot mig och log.

____________________________________________________________________________________________________

Elaines perspektiv:

Dagen efter blev jag utskriven igen. Dock förflyttade jag mig bara från mitt rum till väntrummet. Jag var fortfarande ganska utmattad och visste att det var viktig att jag fortsatte äta. Inte för att jag behövde tänka så mycket på det, för både Niall och Sara var på mig konstant för att få mig att äta. Vi satt i väntrummet hela dagen och försökte ta hand om Scott, men på kvällen skickade Scotts mamma hem oss. Hon tyckte att det var viktigt att vi åkte hem och försökte sova.


Scotts pappa hämtade oss på sjukhuset och körde hem oss igen. Vi gick tillsammans in i Scotts rum och bäddade på golvet till oss alla. Scott la sig i sin egen säng först men kom på att han inte ville sova där ensam, så han la sig på madrasserna istället. Sara låg längst ut, sedan låg Scott, jag och Niall låg längst ut på andra sidan.


Vi låg och pratade en lång stund in på natten.


Scotts perspektiv:

Jag var så glad att de stod ut med mig genom detta, bättre vänner var svårt att hitta. Niall som jag hade känt typ hela livet, Sara som var snabb på att reagera och Elaine som hade en förmåga att lugna mig. Det var omöjligt att förstå hur jag skulle ha klarat av det här utan dem. Jag kände lugnet som Elaine utstrålade och jag kände hur trött jag faktisk var. Sakta gled jag bort i sömnens dimma.


Nialls perspektiv:

När jag hörde att Scott började snarka släppte jag Elaines hand och la armen runt om henne istället. Hon flyttade sig närmare och la sig på sidan med huvudet på min bröstkorg. Hennes huvud hamnade strax under min haka så jag lutade mig fram och gav henne i puss i håret. Hon vände upp ansiktet mot mig och vi möttes i en kyss. Sedan låg hon kvar med ansiktet vänt mot mitt och vi låg och tittade varandra i ögonen.


- Jag är så glad att du är tillbaka. viskade hon tyst och log mot mig.

- Jag har saknat dig riktig mycket gumman. svarade jag och skämdes. Jag kunde inte förstå hur jag hade kunnat ge upp detta så lätt. Jag hade världens bästa flickvän och jag hade lämnat henne, det kändes så orimligt nu men det hade varit så logiskt då.

- Jag har saknat dig också. Så otroligt mycket.

- Jag vet och förlåt för det. Hon nickade sakta. Vi kanske borde försöka sova nu gumman, speciellt du.

- Mm, god natt Niall. viskade hon och la ner sitt huvud på min bröstkorg igen och såg frågande på mig.

- God natt Elaine. svarade jag och strök henne över håret så att hon skulle förstå att hon kunde ha kvar sitt huvud där.


När jag vaknade nästa morgon så sov Elaine fortfarande djupt. Jag lutade mig fram och på något konstigt vis lyckades jag nå hennes panna och kysste den försiktigt. Hon öppnade ögonen och log mot mig.


- Scott är du vaken. frågade hon försiktigt. Hon hade vänt sig från mig mot honom istället.

- Ja, det är jag. svarade han trött.

- Sara är du vaken? frågade jag, lite högre eftersom hon låg så långt ifrån mig.

- Ämm… va?? svarade hon sömnigt.


Saras perspektiv:

När jag vaknade av Nialls röst så tog det en stund innan jag kom på var jag befann mig. Det var inte mitt och Elaines rum jag såg, men sedan kom jag på att vi hade sovit på Scotts rum.


Vi gick upp och ner till köket för att äta frukost innan vi skulle åka tillbaka till sjukhuset. Både Elaine och Scott såg piggare ut än dagen innan, men långt ifrån hur de brukade se ut. Elaine var dock gladare och höll sig nära Niall hela tiden, som om hon var rädd att han skulle springa iväg igen.



















Kapitel 26, skulle vara trevligt att höra vad ni tycker :D

 
 
Ingen bild

sanna :D

10 januari 2012 22:39

Åhh, har precis läst alla delarna du skrivit. Och jag måste säga att den är jätte bra! Haha jag bölade som en gris när jag läste om de där på sjukhuset.. Åter igen säger jag att du är duktig på att skriva! :D längtar till nästa de.. :Dl

 
Ingen bild

JoJo

19 april 2012 18:16

Du är så begåvad <3 Skiitbra:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards