Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Kapitel 24 - Ursäkten

Av Felicia - 7 januari 2012 19:54

Tidigare:

- Du Niall, en fråga. Varför kom du hit ensam, varför kom inte Sara med dig.

- Dels för att vi precis hade fått gå in till Melissa och vi ville inte lämna Scott ensam. svarade jag.

- Så varför kom inte hon ensam då?

- För att jag bad henne att stanna, för jag ville reda ut saker med dig så fort som möjligt eftersom… Jag svalde hårt och såg henne i ögonen. Eftersom du är så otroligt viktig för mig och jag kunde inte vänta längre med att träffa dig.

____________________________________________________________________________________________________


Elaines perspektiv:

När han satt där bredvid sängen med tårar i ögonen och bad om ursäkt, så visste jag att jag skulle förlåta honom. Det hade ju trotts allt inte varit hans fel, inte helt och hållet i alla fall. Det var faktiskt James som hade kysst mig, trotts att han visste att jag hade pojkvän. Niall hade egentligen bara reagerat normalt, jag visste att jag också skulle ha reagerat ungefär lika dant. Men det var han som hade sprungit iväg utan att låta mig förklara och det var han som inte hade litat på mig. Det var egentligen det som hindrade mig från att förlåta honom direkt, att han inte hade litat på mig. Han hade lämnat mig, utan att det gick att få kontakt med honom. Att inte ens Scott hade kunnat få tag på honom gjorde det värre. Hade han bara pratat med honom så jag hade vetat att Niall var okej så hade jag antagligen inte hamnat på sjukhuset nu.


- Niall. sa jag. Han reste sin blick mot min igen, den var fortfarande fylld av tårar.

- Ja? han såg frågande på mig.

- Om jag förlåter dig nu, kan du då försöka att börja lita på mig. frågade jag försiktigt. Han log ett svagt leende mot mig.

- Ja, det ska jag absolut göra. Kommer du lita på mig igen då också. sa han. Jag hörde oron i hans röst.

- Jag lovar att ge det ett försök. Hans leende blev större. Men saken är den att vi måste vissa genom handlingar och inte bara genom ord, att vi litar på varandra. Han nickade långsamt och jag fortsatte. För saken är faktiskt den, Niall att jag gärna vill vara din flickvän igen. Han log mitt favorit leende och jag kände ett lugn sprida sig inom mig.


Nialls perspektiv:

När hon uttalade orden ”jag vill gärna vara din flickvän igen”. Så kände jag hur lättad jag blev, jag log stort mot henne. Hon var fortfarande blek och alldeles utmattad, jag lutade mig fram och strök henne sakta över kinden.


- Du borde försöka sova gumman, jag stannar här tills du vaknar igen. sa jag och hon nickade och blundade.


Jag satt kvar bredvid hennes säng och hörde hur hennes andetag långsamt blev tyngre och hon somnade. Jag tog upp min mobil och såg att jag hade två nya sms. Ett från Sara och ett från min bror. Jag klickade fram det från Sara först. ”Vi har fått gå ut från Melissa igen så nu väntar vi i väntrumet. Hur går det med Elaine?? Skicka ett sms när vi kan komma in till henne.” Jag skrev in ett svar, ” Jo det går bra med oss, just nu sover hon och sköterskan sa till mig att inte väcka henne. Jag stannar här och sms:ar när hon vaknar, så kan ni komma då”.


Jag klickade fram sms:et från min bror, han frågade om Melissa och om Elaine. Jag skrev ett lite längre sms och berättade allt som hänt medan jag hade varit på sjukhuset.


Scotts perspektiv:

Jag och Sara var inne hos Melissa, det var faktiskt skönt att ha henne där. Hon sa inte så mycket men jag märkte att gjorde sitt bästa för att stötta mig vilket jag var väldigt glad för. Jag satt och höll Melissas ena hand i min och studerade hennes ansikte, trotts att det var fyllt av blåmärken var hon lika söt som vanligt.


Efter ett tag kom en sköterska in och sa att vi var tvungna att gå ut igen. Jag nickade sakta, med tårar i ögonen lutade jag mig över henne och kysste henne på pannan innan jag lämnade henne. Jag skakade i benen medan jag gick, Sara kom fram och tog ett stöttande grepp om min midja. Vi gick ut till väntrummet igen och Sara sa att hon skulle smsa Niall, jag nickade mot henne. Sedan sjönk jag in i mina egna tankar igen, minnen med Melissa och oron att hon aldrig skulle vakna upp igen.


Saras perspektiv:

Jag sms:ade Niall och stoppade sedan ner telefonen igen. Jag tittade på Scott, han var i en helt annan värld. Först hade känts konstigt att bli lämnad med Scott och hans flickvän. Men jag tyckte att det var viktigare att finnas för Scott just nu istället för att drömma om att han var min.


Efter ett tag fick jag ett svar från Niall, tydligen hade det gått bra. Men jag visste inte vad bra betydde och det störde mig lite. Elaine sov tydligen och man fick inte väcka henne då, så jag fick inte veta hur det var. Men Niall hade skrivit att han skulle smsa när hon vaknade så jag försökte sluta tänka på det. Jag såg mig runt i rummet, där fanns en hög med tidningar på ett bord längre bort. Jag gick och hämtade en och satte mig ner för att läsa den, medan jag väntade på att Elaine skulle vakna.

























Kapitel 24, ledsen för att jag inte uppdaterade igår men var väldigt upptagen. Roligt med så många läsare på en dag, dock var det tråkigt att ingen lämnade en komentar. Men hoppas ni komenterar nu, för då dröjer det kortare tid tills nästa kapitel kommer ;)

 
 
Ingen bild

JoJo

18 april 2012 15:54

Bra att det är bra mellan de nu:X <3<3<3<3<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards