Alla inlägg under december 2011

Av Felicia - 18 december 2011 16:15

Tidigare:

Jag var väldigt nyfiken av mig och ville veta allt, så jag kastade en kudde i ansiktet på henne. Hon såg sig förvirrat omkring och tillslut fann hennes blick
mig. Jag skrattade mot henne och frågade hur det hade gått.

____________________________________________________________________________________________________


 


Hon började berätta om vad som hade hänt, men det gick otroligt fort så jag hade svårt att hänga med.


-  Elaine, lugna dig. Jag har absolut ingen aning om vad du just sa. sa jag och tittade chockat på henne, hon pratade sällan så fort.

- Förlåt, men det är så mycket att berätta och jag ville minnas allt så du får alla detaljer. svarade hon ursäktande.

- Det är svårt att få alla detaljer när man inte ens förstår vad du säger. Sätt dig på din säng eller något och ta allt från början.


Hon gick fram till sin säng och satte sig på kanten så att vi satt mitt emot varandra. Hon tog ett djupt andetag för att lugna ner sig och funderade antagligen på hur hon skulle börja.


- Okej, efter att du knuffat ut mig från rummet så gick jag för att leta upp var killarna var. Jag hörde deras röster från vardagsrummet så jag gick dit. Jag bad att få prata ensam med Niall, för att jag tyckte att det var snällast att göra så. började hon och sedan tog hon en paus och tittade på mig för att se om jag hängde med. Jag nickade mot henne och sa att hon skulle fortsätta.


Elaines perspektiv:

Sara nickade och bad mig att fortsätta berätta om vad som hade hänt mellan mig och Niall. Jag funderade ett tag,  och sedan fortsatte jag.  


- Han föreslog att vi skulle gå ut i trädgården för att vi skulle kunna vara ensamma. Vi gick ut tillsammans och han blev plötsligt väldigt tyst. Jag vet inte riktigt varför.

- Han kanske bara är osäker. sa Sara och jag nickade till svar.

- I alla fall så berättade jag vad jag hade lovat dig och han tog det riktigt bra. Det gjorde mig verkligen lättad så jag gav honom en kram. När jag släppte honom igen så hade han rodnat, det var verkligen jättegulligt Jag såg honom i ögonen och han snubblade plötsligt till.


- Nawe, så söta ni är då. Jag rodnade av Saras kommentar.

- Sedan frågade han om jag behövde gå in direkt och det var då jag smsade dig. När jag svarade att jag kunde stanna så drog han med mig bort till bron, du vet den som går över bäcken? Hon nickade bara till svar och lyssnade uppmärksamt. Vi pratade hela vägen medan vi gick, men när vi ställde oss på bron tystnade han plötsligt. Så jag tittade ner på vattnet på näckrosorna som flöt förbi.

-Så romantiskt det låter. Hon darrade på rösten och stirrade tomt framför sig. Jag förstod genast att hon önskade att hon skulle få det så med Scott så jag tystnade. Jag satte mig bredvid henne och strök henne sakta över ryggen. Hon tittade upp mot mig och försökte le, men jag såg tårarna i hennes ögon. Hon var verkligen helt
tokig i Scott, jag förstod henne precis. Det kunde likaväl varit så att Niall hade haft flickvän.


Jag föreslog att vi skulle byta om och gå och lägga oss istället. Hon nickade men sa att hon ville höra resten senare, jag lovade.


Vi gick in till badrummet för att borsta tänderna och Sara fick plötsligt en busig blick och jag blev nervös. Hon stod vid kranen och jag började förstå vart hon var på väg. Plötsligt fick jag massa vatten kastat mot mig, jag försökte hoppa undan men det var försent. Jag var dock snabbt framme vid vasken för att ge igen. Det blev ett ganska blött vattenkrig och vi skrek till varje gång vi blev träffade eftersom vattnet var iskallt.


Plötsligt så hörde vi en knackning på dörren och två oroliga röster som undrade om vi var okej. Då brast Sara ut i skratt och jag blev glad att äntligen se henne skratta. Jag skrattade givetvis med henne och vi ropade till killarna att vi var okej. Sedan började vi torka upp i badrummet.


Detta var helt klart den bästa dagen på mycket länge.























Kapitel elva :D

Av Felicia - 17 december 2011 23:25

Tidigare:

Jag skickade ett snabbt tack och svarade Niall att jag kunde stanna. Han log brett mot mig, tog min hand och började dra iväg med mig.

____________________________________________________________________________________________________


Han höll ett stadigt grepp om min hand och jag följde med, vi pratade en massa medan vi gick. Han drog med mig bort till bäcken och vi ställde oss på bron. I vattenet i bäcken flöt det näckrosor, det var väldigt vackert. Men när vi stod där tystnade han plötsligt och sa inget på ett tag. I just det ögonblicket var jag otroligt glad, även om Sara mådde dåligt så visste jag att hon skulle tycka att det var okej att jag var så glad. Vi stod där tillsammans ett tag och bara tittade på vattnet som porlade fram i bäcken.


Nialls perspektiv:

Jag drog med henne till bron över bäcken i Scotts trädgård, för det var en av de mest romantiska platserna i trädgården. Anledningen att jag tog med henne dit var för att jag tyckte att det gav rätt stämning, eftersom jag funderade på att kyssa henne. Jag visste inte om jag skulle våga men tänkte att platsen kanske skulle ge mig
mod. Vi stod tätt intill varandra på bron och tittade över vattnet. Jag försökte febrilt komma på något att säga, men hennes närhet gjorde mig helt blank i huvudet. Hon hade lagt sina händer över räcket på bron och jag la mina
bredvid, jag tvekade några sekunder och sen tog jag hennes hand.


Jag skulle just börja prata men då såg hon på mig och jag lutade mitt ansikte mot hennes, hon förstod vart jag var på väg så hon lutade sig mot mig. Våra läppar möttes och hela min värld började snurra, det var helt klart den bästa kyss jag någonsin hade upplevt. Efter några sekunder avslutade vi kyssen och jag ställde mig bakom henne och höll om henne. Medan vi stod så viskade jag i hennes öra ”du är verkligen mycket vacker.” Hon vände sig om, hennes ansikte var rött och riktigt sött, att rodna klädde henne. Hon svarade att jag var snygg sedan kysste hon mig igen.


Jag ville vara kvar i den här stunden för alltid, här var jag lycklig. Men jag visste att det inte skulle gå, hon avslutade kyssen som hon hade påbörjat och sa att hon borde gå in till Sara. Jag nickade, klockan hade hunnit bli ganska sent och hon skulle till skolan dagen efter. Hon tog min hand och jag följde henne in, vi sa god natt och hon gick upp till sitt rum.


Saras perspektiv:

Jag hade fått ett sms av Elaine där hon frågade om jag ville att hon skulle komma in direkt, jag hade sagt till henne att stanna kvar med Niall. Hon kom in på rummet ett bra tag senare. Hon hade ett fånigt leende på läpparna och stirrade drömskt framför sig, jag försökte få kontakt med henne genom att ropa hennes namn, men hon gav mig
ingen respons. Det hade antagligen gått bra med Niall, det såg iallafall ut så. Jag var väldigt nyfiken av mig och ville veta allt, så jag kastade en kudde i ansiktet på henne. Hon såg sig förvirrat omkring och tillslut fann hennes blick
mig. Jag skrattade mot henne och frågade hur det hade gått.




















Kapitel tio lite kortare än de andra, men hoppas ni gillar det :D

Av Felicia - 16 december 2011 20:29

Tidigare:

- Att ha känslor för någon annan är inget man välja eller styra över. Det är bara sånt som händer och det är hemskt när det inte är besvarat, det förstår jag verkligen. Även om jag har Niall nu så vet jag hur det känns med obesvarad kärlek. Därför kommer jag stötta dig så mycket jag kan, du är min bästa vän och det går före mina känslor för Niall.

 

_________________________________________________________________________________________________

 

Jag tog ett djupt andetag, och fortsatte sedan.


- Du är en fantastisk person och vän, det tycker säkert killarna också. Men vad sägs om att vi tillbringar resten av dagarna efter skolan denna veckan tillsammans bara vi två. Det kommer bli sjukt kul, vi kan shoppa, gå på bio och massa annat skoj.

- Elaine, det är verkligen jättesnällt av dig att du vill göra det för mig. Men Niall då, ni har faktiskt inte så många veckor tillsammans.

- Jo jag vet, men hur du mår är faktiskt så mycket viktigare för mig.


Hon tittade väldigt misstänksamt på mig och sedan log hon.


- Okej då, men bara för att det bara är två skoldagar kvar, eller egentligen tre men på fredag kväll så måste du umgås med honom om han är här. sa hon allvarligt.

- Visst det ska jag väl göra då. svarade jag och log.

- Nu får du gå och berätta vad du har lovat för Niall, jag klarar mig den stunden. sa hon och började knuffa iväg mig.


Nialls perspektiv:

Scott hade bestämt sig för att han ville ha en fest på lördagen och jag erbjöd mig att hjälpa honom som vanligt. Även att vi skulle sätta igång med planeringen på en gång så jag fick annat att tänka på. Efter en halvtimme kom Elaine in i vardagsrummet där vi satt och snackade, hon sa att hon ville prata själv med mig så jag föreslog en promenad i trädgården. Hon nickade och log tacksamt mot mig och vi gick ut tillsammans. Jag var väldigt nervös trots att jag kanske inte borde vara det. Vi gick tysta bredvid varandra i flera minuter och ju längre tiden gick ju osäkrare blev jag, tillslut började hon prata.


- Som du kanske har märkt så mår inte Sara så bra just nu. började hon och jag nickade. Och eftersom hon är min bästa vän så vill jag göra allt för att få henne att må bättre, därför har jag sagt att vi ska umgås bara hon och jag efter skolan. Jag nickade bara till svar för jag visste inte riktigt vad jag skulle säga. Jag
förstod ju att hon ville vara med Sara eftersom hon inte var så glad. Men jag ville ju så gärna umgås med henne och lära känna henne bättre så jag var lite besviken.


- Det är absolut inget emot dig, jag vill väldigt gärna umgås med dig också. Men detta känns viktigare just nu. fortsatte hon och log mot mig.

- Det är lugnt, jag förstår att du vill vara med Sara. började jag sakta. Du behöver egentligen inte ens förklara dig. fortsatte jag.

- Tack för att du förstår så enkelt. sa hon och jag hörde tacksamheten i hennes röst. Hon gick mot mig och gav mig en till kram.



 I detta ögonblick kom jag ihåg vad jag hade lovat mig själv innan, att finnas vid hennes sida oavsett vad. Även om jag inte skulle få umgås med henne under resten av veckan så var det viktigare att Sara mådde bra, eftersom det var så viktigt för Elaine. Jag tog ett djupt andetag och drog in doften av hennes hår och det fyllde mig genast med en lugnande känsla. Jag släppte henne ur min famn och tog hennes hand i stället. Hon vred på huvudet och såg mig djupt i ögonen, jag blev helt skakig i knäna av hennes blick och snubblade till. Hon skrattade tyst åt mig och tog ett stadigare grepp om min hand.


Jag frågade försiktigt om hon behövde gå in direkt igen och hon tog upp sin mobil och skickade ett sms till Sara antog jag och efter några sekunder skakade hon på huvudet.


Elaines perspektiv:

Niall frågade om jag behövde gå in igen eller kunde stanna ett tag med honom. Jag smsade Sara och frågade om hon ville ha in mig direkt, hon svarade direkt ”om du kommer in nu så blir jag sur på dig, det är inte rätt mot Niall”. Jag skickade ett snabbt tack och svarade Niall att jag kunde stanna. Han log brett mot mig, tog min hand och började dra iväg med mig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapitel nio, snälla komentera med vad ni tycker :D

 

 


Av Felicia - 14 december 2011 20:58

Tidigare:

Scott ställde sig bredvid mig och började viskande förklara situationen, jag lyssnade på honom men tog inte ögonen från min vän. Hon var så lycklig och jag kände hur tårarna brände bakom ögonlocken igen.


__________________________________________________________________________________________________

 

Saras perspektiv:

Jag blinkade några gånger för att få tårarna ur ögonen och sedan gjorde jag mitt bästa för att le. Jag var ju egentligen väldigt glad för Elaines skull, men det kändes så jobbigt att se dem tillsammans och veta att jag inte kunde få det så. Vi satte oss ner matbordet för att äta maten som de två sötnosarna hade lagat som Scott uttryckte det. Niall och Elaine blev genast röda i ansiktet av hans ord. Jag försökte skratta åt hans skämt, men det var ett skratt som klingade falskt i mina öron. Jag satte mig bredvid Scott under middagen för att låta Elaine sitta
bredvid Niall. Hon tittade frågande på mig när jag satte mig bredvid Scott, jag visste att om jag inte hade tagit den platsen så hade hon satt sig där för min skull. Jag log mot henne, ännu ett leende som inte nådde mina ögon och jag
visste att hon såg igenom det, så jag gav henne en bestämd blick för att hon skulle sätta sig bredvid Niall istället.


Middagen rullade på och precis som vanligt pratade alla mycket. Det kändes som jag babblade på mer än
vanligt för att dölja mina känslor och tankar. Efter middagen försökte jag smita ifrån de andra utan att Elaine skulle märka mig, men hon hade tydligen bestämt sig för att vi skulle prata för hon släppte mig knappt med blicken. När vi hade städat klart efter oss gick jag tillbaka till rummet och Elaine kom bara några minuter efter.


Nialls perspektiv:

Jag var obeskrivligt lycklig och under hela middagen hade jag ett fånigt leende i ansiktet. Även om vi inte var tillsammans eller vad man kallade det, så visste jag äntligen att hon också hade känslor för mig. Det borde lugna mig, men tyvärr blev jag bara mer nervös över situationen. Tänk om jag råkade säga något igen som sårade henne eller om hon kom på att hon faktiskt inte gillade mig, det vore ganska troligt. Jag var verkligen ingen speciellt och hon förtjänade det bästa.  Men jag skulle inte ge upp i första taget, för jag ville väldigt gärna vara den hon ville ha. Den som fick henne att le, det leende som tog andan ur mig, den som fick henne att skratta och må bra. Finnas vid hennes sida genom allt som kunde tänkas hända.


Efter att vi hade ätit och plockat undan sa hon att hon var tvungen att prata med Sara. Jag nickade, även om jag hade velat prata med henne en sund så var det tydligt att hennes kompis behövde henne.


Scott kom fram till mig och vi snackade ett tag om vad som hade hänt. Han berättade om deras samtal i hallen, jag såg först misstänksamt på honom när han hade berättat vad han sa men valde att strunta i det. Hon hade ju trots allt gått fram och kramat mig efter, när jag tänkte på känslan av att hålla henne i mina armar kom saknaden över mig. Trots att det bara hade gått en timme sen kramen och tio minuter sedan hon gick till Sara.


Elaines perspektiv:

Jag stannade kvar några minuter i köket efter att Sara hade gått där ifrån, bara för att säga till Niall att jag var tvungen att prata med min vän. När jag kom upp till vårt rum satt Sara på sin säng och stirrade tomt framför sig. Jag satte mig bredvid henne och la armarna runt henne, vi satt så en lång stund utan att säga något. Sedan började hon prata.


- Jag förstår inte varför jag reagerar såhär starkt jag har ju nyss lärt känna honom. Det borde inte göra såhär ont. hon tog några djupa andetag och tittade på mig.


- Att ha känslor för någon annan är inget man välja eller styra över. Det är bara sånt som händer och det är hemskt när det inte är besvarat, det förstår jag verkligen. Även om jag har Niall nu så vet jag hur det känns med obesvarad kärlek. Därför kommer jag stötta dig så mycket jag kan, du är min bästa vän och det går före mina känslor för Niall.

















Kapitel åtta, inte så mycket dialog men hoppas ni gillar det. Komentera gärna vad ni tycker.


Av Felicia - 13 december 2011 16:12

Tidigare:

När filmen var slut kom vi överens om att åka tillbaka till Scott, så vi gick till busshållplatsen. Scott började prata med Sara och hon svarade. För de som inte kände henne lika bra som jag verkade det säkert som om allt var som vanligt, men jag märkte att hon spelade.

_____________________________________________________________________________________________________


När vi kom hem till Scott igen kom vi fram till att vi var hungriga, så vi valde att laga mat. Sara ursäktade sig och gick till vårt rum, hon påstod att hon hade huvudvärk och ville vila innan vi skulle äta. Jag frågade om hon ville att jag skulle vara med henne, men hon sa att hon ville vara ensam, så jag lovade att hämta henne när vi hade gjort klart maten. Scott sa att han ville ringa Melissa innan vi skulle äta, så jag och Niall fick göra maten själva. Inte för att jag hade något emot det, äntligen skulle jag få spendera lite tid ensam med honom. Men sedan fick jag panik, vad skulle vi prata om? Jag var alldeles för blyg för att komma på ett samtalsämne och Niall var helt tyst.


- Vad ska vi laga för något?? frågade jag efter en stund.

- Jag vet inte, vad tycker du. Något speciellt du gillar?? svarade han.

- Ämm, typ något som är lätt att laga.


Vi valde efter en stund att göra spagetti och köttfärssås. Det var en fruktansvärt jobbig tystnad i rummet och jag ansträngde mig för att komma på något att säga. Vi hade redan gått igenom de vanligaste samtalsämnena i våra tidigare försök att starta samtal. Vilket som gjorde det hela mycket svårare.


- Så, nu vet in att Scott har flickvän. Hur är det med dig då, har du ett förhållande?? frågade han försiktigt efter ett tag.

- Jag är singel för tillfället. Hur är det med dig då?? svarade jag utan att se honom i ögonen.

- Singel. svarade han snabbt. Sara då, har hon någon?

- Nej inte just nu.

- Okej, men vet du om hon gillar någon då? frågade han sedan.

- Nja, jag vet inte. sa jag kort. Det kändes jobbigt att han hade ställt den frågan om Sara men inte om mig. Jag visste inte vad jag skulle säga, han gillade säkert henne.


Det var riktigt jobbigt att stå kvar i köket med honom och hans känslor för min bästa kompis. Jag valde att fokusera helt på att laga mat istället för att komma på något mer att säga. Han gjorde samma sak, så det blev helt tyst.


Nialls perspektiv:

Hur kunde jag vara så idiotisk. Varför hade jag bara frågat om Sara gillade någon och inte hur det var med Elaine, det jag faktiskt undrade. Eller egentligen visste jag, för jag var alldeles för rädd för att hon skulle säga att hon gillade någon och att den någon inte skulle vara jag. Sedan jag hade frågat om Sara hade hon inte tittat på mig överhuvudtaget. Jag kände mig hemskt elak, om hon nu möjligtvis hade gillat mig också så trodde hon säkert att jag gillade Sara och inte henne. Allt hade blivit så fruktansvärt fel, jag ville så gärna försöka rädda situationen
genom att fråga henne om hon gillade någon. Men jag kunde inte, det var som en blockering.



Elaines perspektiv:

Vi gjorde klart maten och sen gick vi för att hämta Sara och Scott, dock inte tillsammans. Så fort jag kom in på vårt rum och såg att Sara hade gråtit, började mina tårar också sakta rulla.


Saras perspektiv:

Jag hörde hur någon kom in på rummet och började torka mina tårar. När jag kunde se igen såg jag att Elaine stod inne i rummet och tårarna rann längs hennes kinder. Jag sa inget utan gick bara fram till henne och gav henne en lång kram. Jag kände hur hon skakade i hela kroppen. Efter några minuter frågade jag vad som hade hänt. Snyftande började hon berätta vad som hade hänt i köket. När hon hade pratat klart så slutade hon gråta och sa seriöst.


- Jag tror att Niall är intresserad av dig.

- Det kanske är mjöligt, men jag är inte intresserad av honom på det sättet. svarade jag och tittade oroligt på henne.


Jag övertalade henne om att vi skulle gå och äta middag. Sen kunde vi spendera resten av kvällen på rummet. Vi gick bort till köket och där väntade killarna, jag såg Niall i ögonen, de var rödkantade och det såg ut som om han hade gråtit. Scott bad att få prata med Elaine, de lämnade rummet.


Scotts perspektiv:

Niall hade kommit för att hämta mig efter en stund, jag sa hejdå till Melissa och vände mig mot Niall. Han såg riktigt ledsen ut och jag frågade vad som hade hänt. Han berättade om situationen i köket och att han var orolig att han hade sumpat sina chanser med Elaine. Jag lovade honom att prata med henne om det direkt. När vi kom till köket var de inte där, men de kom strax efter. Båda flickornas ögon var röda som om de hade gråtit, precis som Nialls var.


Jag visste att hans ögon var röda av tårar och det smärtade mig att se honom så ledsen. Det var
första gången han hade blivit förälskad efter bara några få timmar. Men jag kände honom och det här var verkligen en tjej som hade fångat honom. Jag ville verkligen hjälpa honom, han var min bästa vän och jag gillade inte att se honom så krossad. Därför tog jag med Elaine ut ur i köket för att berätta sanningen. Hon följde mig ut ur
köket, jag tog några djupa andetag och sedan började jag.


- Jag vet att du inte känner Niall särskilt bra, men det gör jag. En sak som är viktigt att veta är att han är väldigt blyg av sig, ibland leder det till att han säger fel saker eller inte allt han vill. Ett sådant tillfälle var innan mellan er i
köket, när han frågade om Sara var intresserad av någon och inte dig. Jag vet inte om du är det, eller inte. Men en sak ska du veta och det är att Niall tycker väldigt mycket om dig. Han är orolig att han kanske förstörde sin chans
innan eller sårade dig. Jag har aldrig varit med om att han har reagerat såhär starkt över någon efter bara en dag.


Hon stod tyst hela tiden medan jag pratade och när jag tystnade började hon prata.


- Jag gillar också honom väldigt mycket, även om jag inte har känt honom så länge. Han är en fin person och därför blev jag så sårad innan. Men nu förstår jag.


Vi gick tillbaka in i köket.


Niall perspektiv:

Jag skakade av nervositet, Scott hade lovat att prata med Elaine och försöka reda ut det som hade hänt. Jag satte mig ner på en stol i köket, men kunde inte sitta stilla. Det var plågsamt att behöva vänta. Sara tittade frågande på mig, men jag kunde inte förklara. Jag visste helt enkelt inte vad jag skulle säga. Efter att ha gått runt i rummet i vad som kändes som en evighet hörde jag de komma tillbaka. Elaine gick först, hon stannande vid Sara och viskade något i hennes öra. Sedan tittade hon på mig och log sitt vackra leende. Hon gick fram mot mig och sträckte ut armarna, jag tog henne i min famn och kramade henne hårt. Jag tror aldrig att jag har varit såhär lättad, jag släppte henne motvilligt. Gav henne en puss i håret, log stort mot Scott och mimade tack.


Saras perspektiv:

Elaine kom in i rummet igen och gick fram till mig. Hon viskade i mitt öra att det hade varit ett missförstånd. Sedan gick hon fram till Niall som genast omfamnade henne. Scott ställde sig bredvid mig och började viskande förklara situationen, jag lyssnade på honom men tog inte ögonen från min vän. Hon var så lycklig och jag kände hur tårarna brände bakom ögonlocken igen.




























Kapitel sju, lite längre än de andra. Komentera gärna vad ni tyckte :D 

Av Felicia - 12 december 2011 11:00

Tidigare:

När vi gick in i den första butiken började Scott vinka till en tjej som stod lite längre in. Hon såg honom och sken upp, sen började hon gå rakt mot oss. Jag vände mig om och tittade på Sara, hon var
helt blek i ansiktet och inte alls lika glad längre.


- Hejsan jag heter Melissa. sa hon glatt.

-Det här är min....

__________________________________________________________________________________________________



- Det här är min flickvän Melissa. sa han och kysste henne.


Jag ställde mig bredvid Sara, hennes ögon var blanka av tårar. När de hade slutat kyssas tittade Scott på oss med ett brett leende. Sara försökte le tillbaka, men det såg stelt ut och leendet nådde inte hennes ögon.


- Så, hur länge har ni varit tillsammans. frågade hon efter att ha svalt några gånger.

- Snart tre månader. svarade Melissa utan att ta ögonen från Scott.

- De är helt galna i varandra, kan bli ganska drygt ibland. sa Niall och lät uttråkad.

- Måste tyvärr gå nu, mina vänner väntar på mig. sa Melissa och kramade Scott innan hon gick iväg.


Stämningen var helt annorlunda efter att vi hade stött på Melissa. Sara sa inte särskilt mycket och det var som Scott var där, men ändå inte. Jag och Niall gjorde vårt bästa för att få igång samtalet igen, men det gick riktigt trögt. Jag var verkligen ledsen för Saras skull och önskade att vi inte hade fått behöva veta det på det sättet.


- Ska vi gå på bio
eller något. frågade Niall.

- Visst det kan vi göra. sa jag


Vi ut på torget igen och bort till biografen, eftersom det var mitt på dagen så var där inte så mycket folk. Men det gick inte heller så många filmer, men vi köpte biljetter till den film som snart skulle börja. Vi köpte lite popcorn och gick sedan in i salongen.


Jag visste att Sara inte ville sitta bredvid Scott just då, så hon satte sig på kanten och jag satte mig snabbt bredvid. På min andra sida satte sig Niall och Scott satt på andra kanten. Det var lång reklam som vanligt, jag och Niall försökte än en gång att få igång ett samtal. Denna gång var Scott mer på men Sara satt tyst vid min sida. Tillslut började filmen och vi tystnade på en gång.


Nialls perspektiv:

Jag undrade vad som hade hänt med Sara, hon var plötsligt som en annan person. Konstigt, det var hon som brukade prata mest av oss alla. Jag slutade fundera på det och tittade på Elaine, hon var verkligen väldigt vacker trotts mörkret. Jag var väldigt nervös över att sitta bredvid henne, så jag övergick till att äta popcorn och titta på filmen. Dock hade jag ingen aning om vad den handlade om, jag var alldeles för nervös för att kunna koncentrera mig. Plötsligt fick jag en armbåge i sidan av Scott. Han böjde sig mot mig och frågade viskandes om jag visste vad
som hade hänt med Sara. Jag ryckte på axlarna till svar.


Saras perspektiv:

Jag var helt ställd. Även om jag hade vetat att det fanns en möjlighet att Scott hade flickvän så hade jag ändå hoppats på att det inte skulle vara så. Men tydligen hjälpte det inte att hoppas. Det hade plågat mig ordentligt när de kysstes, just då var jag glad att jag var duktig på att spela teater. Men det hade inte hjälpt mig helt,för jag hade knappt sagt något alls sen vi hade träffat Melissa. Men det var så svårt att prata, all min energi gick åt till att inte gråta. Usch nu var jag tramsig, hur länge hade jag känt Scott egentligen inte alls så många timmar. Jag borde
inte känna såhär så fort, jag var ju aldrig den som blev kär. Tydligen var jag tvungen att bli det på en språkresa och i killen som jag skulle bo hos. Typiskt min otur.


Elaines perspektiv:

Vi satt där alla fyra i salongen, men det verkade inte som om någon av oss tittade på filmen. Sara såg helt förstörd ut och tårarna hade börjat rinna ner för hennes kinder, det var bara jag som såg det eftersom det var så mörkt. Scott såg ut att fortfarande tänka på Melissa och Niall verkade helt fokuserad på popcornen. Det hade nog varit en bra ide att gå på bio, det verkade som alla behövde tillfälle att tänka.


Jag tittade på Niall och hans popcorn, gud vad söt han var. Plötsligt mötte jag hans blick, jag kände att jag blev helt röd i ansiktet och antog att han såg det. Men han bara log stort mot mig, jag gjorde mitt bästa för att le tillbaka och sen återgick han till sina popcorn.


När filmen var slut kom vi överens om att åka tillbaka till Scott, så vi gick till busshållplatsen. Scott började prata med Sara och hon svarade. För de som inte kände henne lika bra som jag verkade det säkert som om allt var som vanligt, men jag märkte att hon spelade.



















Kapitel sex. Hade en stund över så det blev två nya kapitel ganska tätt.

Av Felicia - 12 december 2011 10:03

Tidigare:

Efteratt alla hade pratat klart åkte vi bussen hem igen. När vi gick upp för trappan
till huset hörde vi någon ropa på oss. Vi vände oss om och jag mötte än en gång det vackraste leendet jag sett.

________________________________________________________________________________________________



- Hejsan Niall. sa Sara snabbt. Jag var verkligen glad att hon svarade så snabbt, för även om jag hade träffat honom flera timmar dagen innan så tappade jag ändå talförmågan när han log det leendet.


- Är ni redan hemma från skolan?? frågade han nyfiket.

- Ja, det var bara informationsdag idag, så det gick snabbt. Men vi slutar faktiskt klockan tolv varje dag. svarade jag snabbt. Men sen insåg jag hur otrevlig jag hade låtit
mot honom och tystnade.  Sara märkte vad som hände och räddade situationen genom att börja prata och skämta med honom.


- Tack. viskade jag i hennes öra.

- Det är lugnt. svarade hon med ett leende.


Vi fortsatte att gå mot huset och jag hittade tillbaka till min snackiga sida ganska snabbt. När vi kom in i huset, märkte vi att det fortfarande var lika tyst som när vi hade lämnat det. Antagligen för att de andra inte hade vaknat än. Jag och Sara gick ut i köket, medan Niall gick för att se om Scott var uppe än.


- Det är visst inte bara jag som är intresserad av någon här. sa Sara och gav mig en blick som jag mycket väl kände igen. En blick som sa ” du kan inte ljuga för mig, jag känner dig alldeles för bra”.

- Men han är ju så söt och riktigt snäll. Det är liksom svårt att låta bli att falla för hans personlighet…

- Han har en riktigt bra personlighet ja, men inte alls som Scott. svarade hon och hennes ögon började tindra.


Plötsligt hörde vi steg i hallen och bytte genast ämne, även om vi hade pratat på svenska kändes det konstigt att fortsätta prata om dem när de var i rummet. Istället började vi diskutera skolan och klassen. 
Vi han dock inte så långt innan Niall och Scott kom in i rummet.


- God morgon tjejer. hälsade Scott. Det märktes att han nyss hade vaknat hans röst lät annorlunda.

- God morgon. hälsade vi.

- Så, vad ska vi hitta på idag. Eller ni kanske inte vill spendera dagen med oss. frågade Niall.

- Klart vi vill umgås med er, men vi har ingen aning om vad man kan hitta på här. svarade jag snabbt, orden bara rann ur min mun och Scott gav mig en förvirrad blick.


Vi bestämde oss för att vi skulle åka in till staden för en rundtur och sedan se vad som hände. Men först skulle Scott och Niall äta frukost, eftersom vi hade ätit väldigt tidigt så tog vi en lätt lunch samtidigt. Sedan gick vi ner till bussen för att åka in till staden. Vi pratade ganska mycket alla fyra hela tiden och det blev en massa skratt.







Nialls perspektiv:

Jag kunde inte ta ögonen från henne, hon var verkligen mycket vacker och när hon log mot mig så tappade jag andan  några sekunder. Jag hade aldrig känt såhär för någon innan, speciellt inte efter så kort tid. Men nu förstod jag för första gången uttrycket ”kärlek vid första ögonkastet”.  Jag var helt enkelt tokig i henne, jag och Scott hade diskuterat det innan. Inte för att det var jag som hade tagit upp det, det är jag alldeles för blyg för. Men han sa att han såg det på mig.


Elaines perspektiv:

När vi hade klivit av bussen, på en annan plats än skolan så började vi gå mot torgplatsen.


-En sak som jag verkligen gillar med att bo på Irland är maten. sa Niall glatt.

-Haha, en sak ni antagligen inte vet om Niall är att han kan äta typ hur mycket som helst. skrattade Scott.

- Japp det är sant. Men det är ju för att mat är så sjukt gott. svarade Niall och slickade sig runt munnen.


Alla började skratta och sen gick vi in på köpcentret som låg i närheten. Det var inte särskilt stort, men det var riktigt modernt. Eftersom killarna helst inte ville gå in i några butiker, utom de som sålde spel och teknik. Valde vi ut tre
stycken att gå in i, Niall och Scott följde efter oss. Men bara för att vi hade lovat att gå in med dem i deras favorit affärer sen.  När vi gick in i den första butiken började Scott vinka till en tjej som stod lite längre in. Hon såg honom och sken upp, sen började hon gå rakt mot oss. Jag vände mig om och tittade på Sara, hon var
helt blek i ansiktet och inte alls lika glad längre.


- Hejsan jag heter Melissa. sa hon glatt.

-Det här är min....














 






Kapitel fem, komentera gärna med vad ni tycker om det.

Av Felicia - 11 december 2011 16:52

Tidigre:

- Oj. Förlåt jag glömde visst presentera er. Det här är Sara och Elaine, de är på språkresa och ska bo hos oss.

- Vem är han då? frågade jag och pekade på pojken.

- Jag heter Niall Horan. svarade han med ett brett leende.

______________________________________________________________________________________________________


- Plötsligt fick jag en armbåge i sidan av Sara, jag tittade förvirrat på henne.

-Elaine, det är faktiskt oartigt att stirra sådär på personer man nyss har träffat. sa Sara till mig på svenska.

- Oj, det var inte meningen. Men han är ju sjukt snygg, det gör det svårt att låta bli att stirra. svarade jag, också på svenska för att inte göra situationen värre.

- Tjejer, vi kan väl prata på ett språk som alla förstår?? Annars känner vi oss ganska dumma. sa Scott.

-Sorry. svarade vi samtidigt.


Vi bestämde oss för att det var tråkigt att stå kvar i hallen så vi gick istället till vardagsrummet på första våningen, för att snacka ett tag. Niall berättade om sin resa, han hade varit borta ett bra tag, dock var jag inte helt säker på var de hade varit. Men det kunde bero på att jag fick svårt att koncentrera mig när jag tittade på honom. Han var så grymt söt och verkade blyg inför oss, trotts att Scott var där. Tydligen har de känt varandra sen de var små och umgås ofta. Något jag lyssnade mycket noga på när de berättade. Yes tänkte jag, denna sommaren kommer bli helt perfekt.
Oavsett om killarna gillade oss tillbaka eller inte, så skulle vi få spendera massor av tid med dem. Eller det var vad jag hoppades på i alla fall, men det var så det verkade på Scott.


Efter några timmar skulle Niall hem, så jag och Sara passade på att gå och lägga oss. För vi skulle trotsallt till skolan dagen efter. Som tur var inte för än vid tio, det var bara en introduktionsdag.


Vi gick in på vårt rum för att göra vid oss.


- Fattar du vilken underbar sommar vi kommer få i år? frågade Sara exalterat. Läsa engelska på morgonen och sedan spendera resten av dagarna med två snygga killar.

- Det kommer bli en sommar att minnas. sa jag och skrattade. Dels för att jag var så glad över situationen och dels för att jag tyckte att det var komiskt att jag och Sara tänkte så lika.

- Vad skrattar du åt? sa hon och såg frågande på mig.

- Inget. sa jag och låtsades som att jag inte skrattade, men det var svårt.

- Nu tycker jag att du ska dela med dig av det roliga. sa hon envist och började kittla mig. Svara annars blir det värre.

- Jag ska, jag ska. Men om du inte slutar så kan jag inte berätta det för dig. sa jag mellan skratten.


Hon slutade att kittla mig, och jag berättade genast vad jag hade skrattat åt. Sedan gick vi och gjorde oss klara för att sova. När vi hade lagt oss i våra sängar så pratade vi ett tag och sen somnade vi.



Nästa morgon vaknade jag av, alarmet på min mobil. Klockan var sju, vi hade bestämt oss för att gå upp i god tid för att se hur lång tid det tog med bussen till skolan där vi skulle vara. Jag vände mig om och tittade på Sara som fortfarande sov. Denna gången var det hennes tur att få en kudde i huvudet.


-Dags att gå upp sömntuta. sa jag retfullt.

- Usch, vad är klockan egentligen? frågade hon sömnigt.

- Klockan är typ sju och det är dags att gå upp om vi vill komma i tid till vår första skoldag. svarade jag.  


Vi bytte om och sminkade oss, sedan smög vi ut i hallen och ner för trappan till köket. Vi var så tysta som vi bara kunde för att inte väcka resten av huset. När vi var klara och hade plockat undan noga efter oss var klockan nio. Vi hade tagit det väldigt lugnt och pratat en massa, så vi bestämde oss för att gå ner till bussen.  Hellre att vara där för tidigt än att komma försent första dagen.


Det tog en kvart att gå till bussen och resan tog sedan en halvtimme. Så vi kom bara en kvart förtidigt.


Vi letade upp klassrummet som det stod i våra papper att vi skulle träffas i och väntade utanför. Det kom långsamt fler och fler tonåringar till det klassrum vi väntade utanför. Sedan kom läraren, hon öppnade dörren och vi gick in i klassrummet. Jag och Sara satte oss ner bredvid varandra, ganska långt fram i klassrummet. Efter ett par minuter satt alla ner och läraren började prata.


- God morgon alla. Jag heter Jessica White, och kommer vara er lärare i engelska. Dvs skriva, läsa och lyssna.  Idag kommer ni få träffa era lärare och vi kommer gå igenom ämnena. Vad de kommer innebära, hur vi vill lägga upp det och vad vi förväntar oss av er. sa hon på perfekt engelska i en ton som var svår att tolka. Antagligen för att hon pratade så mycket och snabbt.


Hon berättade om sitt ämne i ca en halvtimme och sedan kom det in en ny lärare i klassrummet, Mr. Smith. Han var lärare i att tala och framträda, för även om vi tycker att vi är bra på engelska så är det även viktigt att kunna hålla tal på ett bra sätt. Som han var noga med att påpeka. Till slut kom en annan kvinna in i rummet, Mrs. Parker, hon skulle vara lärare i drama. För ni måste ju ha lite kul i skolan också. Avslutade hon.


Efteratt alla hade pratat klart åkte vi bussen hem igen. När vi gick upp för trappan
till huset hörde vi någon ropa på oss. Vi vände oss om och jag mötte än en gång det vackraste leendet jag sett.










Kapitel fyra, ledsen för seg uppdatering men så är det ibland.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards