Alla inlägg den 9 december 2011

Av Felicia - 9 december 2011 17:11

Tidigare:

Jag hoppades bara att jag inte skulle få tillbringa allt för mycket tid ensam om Sara och Scott nu skulle bli tillsammans. Men jag bestämde mig för att inte tänka på det nu utan sa till Sara att vi kanske skulle gå och äta lunch.

____________________________________________________________________________________________________


När vi kom ut i köket satt redan hela familjen Jones vid köksbordet, de pratade och skrattade. Jag var så glad att vi hade kommit till en så trevlig familj. Vi gick fram och satte oss vid köksbordet, det var två platser kvar, som det var dukat till. En bredvid Scott och en mitt emot. Jag gick direkt runt bordet och satte mig mitt emot Scott, så att Sara inte skulle ha något val.


- Så tjejer, vad tycker ni nu om ert rum. frågade William

- Det är helt otroligt, jag tror det är det vackraste rum jag någonsin har sett. svarade jag direkt.

- Ja, och hela huset är obeskrivligt. fyllde Sara i.

- När ni har ätit upp måste vi åka direkt till informations mötet, men när vi kommer hem igen så blir det rundvandring. sa Laura glatt.


Vi åt upp snabbt för att hinna i tid till mötet, Laura körde oss dit. Det var skönt för det var ganska nära ca 15 minuter med bil. På mötet gick de igenom grundläggande fakta. Det var om staden, skolan, om man behövde deras hjälp och massa annat. När hon kom till informationen om skolan sa hon att vi skulle ha ganska korta dagar, men att de skulle vara intensiva. Från ca klockan åtta på morgonen, fram till tolv på förmiddagen. Jag tittade på Sara och vi log stort mot varandra när vi fick höra det. När mötet var slut sa de att vi gärna fick gå på deras andra träffar och
evenemang, men att det inte var något tvång, utom avskedsträffen som var den näst sista kvällen på resan.


Vi gick ut till parkeringen och vi kunde inte hitta bilen någon stans, så jag tog upp min mobil för att ringa till Laura och säga att vi var klara. Men den hade slut på batteri, vi väntade i ca en halvtimme men ingen kom. Vi hade sagt att mötet skulle vara ca två timmar och de hade lovat att komma dit kl. 16.00 för att hämta oss. Jag kände att jag började bli frustrerad över situationen, tiden bara gick men inget hände. Vi hade kunnat åka buss men vi hade inte koll på hur det gick till och taxi hade vi inte råd med.


- Sara vad ska vi göra, hur ska vi ta oss tillbaka till dem?? frågade stressat.

- Elaine, lugna ner dig. De kommer antagligen snart, de kanske har fått punktering eller något på vägen. sa Sara i ett försök att lugna mig. Men det gick inte särskilt bra, för hon visste hur stressad jag blev i situationer som jag inte riktigt visste hur jag skulle hantera.

-Ska vi börja gå mot deras hus, eller ska vi stå kvar och vänta?? Just då var jag glad att det var sommar, vilket gjorde att det var både ljust och en okej temperatur.


Efter bara några minuter kom äntligen Laura för att hämta oss. Tydligen så hade det varit en olycka på vägen så det hade tagit längre tid än vad hon trodde. Vi svarade att det var okej, hoppade in i bilen och åkte hem.


När vi kom hem var det dags att äta middag, och där efter var det dags för rundvandring i huset och trädgården. Vi började med översta våningen i huset, det var en våning högre upp än vårt rum.


- Här är de mindre gästrummen och ett vardagsrum,men vi är inte så mycket här uppe. De andra våningarna är mer än nog. berättade Scott medan vi vandrade runt på våningen. Självklart var alla rum lika sagolika som de vi sett tidigare.

-Har ni inga toaletter här uppe. sa jag i ett försök att lätta på stämningen, den var ganska stel eftersom Sara reagerade med blygsamhet när hon var intresserad av någon.

- Haha, jo klart att det finns. Tre på varje våning utom första för där finns det fyra stycken.  Det är bara det rummet som ni bor i och det jag bor i på andra våningen som har egen toalett.


Vi fortsatte rundturen i resten av huset och sedan gick vi vidare ut till trädgården. Den var verkligen enorm, helt obeskrivlig. De hade en veranda på baksidan där det stod utemöbler och en jacuzzi. Sedan var det en trappa ner till en vackert omhändertagen trädgård, med en damm som det gick en bäck ifrån och en bro över bäcken. Vi gick omkring och pratade en lång stund alla tre. Det tog ett tag innan Sara fick igång sitt vanliga snack, men sedan var det som vanligt inget stopp på hennes prat.


- Jag kan inte fatta hur det känns att vara uppvuxen i ett sånt här underbart hus. Med en sån enorm trädgård. Du måste ju känna dig som en kung, eller något sånt. Brukar du gå omkring här ute, typ titta på vattnet som porlar i bäcken och sånt?? babblade Sara på. Hon pratade så fort att Scott inte hade någon chans att svara henne.

- Sara, du kanske skulle ta en andnings paus mellan, så Scott har en chans att svara dig. sa jag och skrattade.

- Oj då, förlåt. Men jag har så många frågor, det är ju ett otroligt ställe du bor på.

- Det är lugnt. svarade Scott med ett skratt. Ska vi gå in och prata där istället?

- Visst, det kan vi göra. svarade Sara.


Vi gick in i huset igen, enligt klockan jag såg var den 20.05 I hallen stod Laura tillsammans med en pojke, som jag aldrig hade sett innan. Men hon verkade känna honom och det gjorde Scott med.


- Är du redan hemma?? Jag trodde att du skulle vara på semester tills imorgon. sa Scott.

- Vi bestämde oss för att åka hem lite innan. svarade pojken. Vem är de??

- Oj. Förlåt jag glömde visst presentera er. Det här är Sara och Elaine, de är på språkresa och ska bo hos oss.

- Vem är han då? frågade jag och pekade på pojken.

- Jag heter Niall Horan. svarade han med ett brett leende.





 





Kapitel tre, och en av killarna är äntligen med. Dock dröjer det som sagt till södag eller måndag innan nästa kapitel kommer.

Av Felicia - 9 december 2011 16:59

Nästa kapitel kommer snart. Men senda kommer det dröja till söndag eller måndag innan nästa kapitel kommer, eftersom jag ska iväg i helgen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards