Alla inlägg den 12 december 2011

Av Felicia - 12 december 2011 11:00

Tidigare:

När vi gick in i den första butiken började Scott vinka till en tjej som stod lite längre in. Hon såg honom och sken upp, sen började hon gå rakt mot oss. Jag vände mig om och tittade på Sara, hon var
helt blek i ansiktet och inte alls lika glad längre.


- Hejsan jag heter Melissa. sa hon glatt.

-Det här är min....

__________________________________________________________________________________________________



- Det här är min flickvän Melissa. sa han och kysste henne.


Jag ställde mig bredvid Sara, hennes ögon var blanka av tårar. När de hade slutat kyssas tittade Scott på oss med ett brett leende. Sara försökte le tillbaka, men det såg stelt ut och leendet nådde inte hennes ögon.


- Så, hur länge har ni varit tillsammans. frågade hon efter att ha svalt några gånger.

- Snart tre månader. svarade Melissa utan att ta ögonen från Scott.

- De är helt galna i varandra, kan bli ganska drygt ibland. sa Niall och lät uttråkad.

- Måste tyvärr gå nu, mina vänner väntar på mig. sa Melissa och kramade Scott innan hon gick iväg.


Stämningen var helt annorlunda efter att vi hade stött på Melissa. Sara sa inte särskilt mycket och det var som Scott var där, men ändå inte. Jag och Niall gjorde vårt bästa för att få igång samtalet igen, men det gick riktigt trögt. Jag var verkligen ledsen för Saras skull och önskade att vi inte hade fått behöva veta det på det sättet.


- Ska vi gå på bio
eller något. frågade Niall.

- Visst det kan vi göra. sa jag


Vi ut på torget igen och bort till biografen, eftersom det var mitt på dagen så var där inte så mycket folk. Men det gick inte heller så många filmer, men vi köpte biljetter till den film som snart skulle börja. Vi köpte lite popcorn och gick sedan in i salongen.


Jag visste att Sara inte ville sitta bredvid Scott just då, så hon satte sig på kanten och jag satte mig snabbt bredvid. På min andra sida satte sig Niall och Scott satt på andra kanten. Det var lång reklam som vanligt, jag och Niall försökte än en gång att få igång ett samtal. Denna gång var Scott mer på men Sara satt tyst vid min sida. Tillslut började filmen och vi tystnade på en gång.


Nialls perspektiv:

Jag undrade vad som hade hänt med Sara, hon var plötsligt som en annan person. Konstigt, det var hon som brukade prata mest av oss alla. Jag slutade fundera på det och tittade på Elaine, hon var verkligen väldigt vacker trotts mörkret. Jag var väldigt nervös över att sitta bredvid henne, så jag övergick till att äta popcorn och titta på filmen. Dock hade jag ingen aning om vad den handlade om, jag var alldeles för nervös för att kunna koncentrera mig. Plötsligt fick jag en armbåge i sidan av Scott. Han böjde sig mot mig och frågade viskandes om jag visste vad
som hade hänt med Sara. Jag ryckte på axlarna till svar.


Saras perspektiv:

Jag var helt ställd. Även om jag hade vetat att det fanns en möjlighet att Scott hade flickvän så hade jag ändå hoppats på att det inte skulle vara så. Men tydligen hjälpte det inte att hoppas. Det hade plågat mig ordentligt när de kysstes, just då var jag glad att jag var duktig på att spela teater. Men det hade inte hjälpt mig helt,för jag hade knappt sagt något alls sen vi hade träffat Melissa. Men det var så svårt att prata, all min energi gick åt till att inte gråta. Usch nu var jag tramsig, hur länge hade jag känt Scott egentligen inte alls så många timmar. Jag borde
inte känna såhär så fort, jag var ju aldrig den som blev kär. Tydligen var jag tvungen att bli det på en språkresa och i killen som jag skulle bo hos. Typiskt min otur.


Elaines perspektiv:

Vi satt där alla fyra i salongen, men det verkade inte som om någon av oss tittade på filmen. Sara såg helt förstörd ut och tårarna hade börjat rinna ner för hennes kinder, det var bara jag som såg det eftersom det var så mörkt. Scott såg ut att fortfarande tänka på Melissa och Niall verkade helt fokuserad på popcornen. Det hade nog varit en bra ide att gå på bio, det verkade som alla behövde tillfälle att tänka.


Jag tittade på Niall och hans popcorn, gud vad söt han var. Plötsligt mötte jag hans blick, jag kände att jag blev helt röd i ansiktet och antog att han såg det. Men han bara log stort mot mig, jag gjorde mitt bästa för att le tillbaka och sen återgick han till sina popcorn.


När filmen var slut kom vi överens om att åka tillbaka till Scott, så vi gick till busshållplatsen. Scott började prata med Sara och hon svarade. För de som inte kände henne lika bra som jag verkade det säkert som om allt var som vanligt, men jag märkte att hon spelade.



















Kapitel sex. Hade en stund över så det blev två nya kapitel ganska tätt.

Av Felicia - 12 december 2011 10:03

Tidigare:

Efteratt alla hade pratat klart åkte vi bussen hem igen. När vi gick upp för trappan
till huset hörde vi någon ropa på oss. Vi vände oss om och jag mötte än en gång det vackraste leendet jag sett.

________________________________________________________________________________________________



- Hejsan Niall. sa Sara snabbt. Jag var verkligen glad att hon svarade så snabbt, för även om jag hade träffat honom flera timmar dagen innan så tappade jag ändå talförmågan när han log det leendet.


- Är ni redan hemma från skolan?? frågade han nyfiket.

- Ja, det var bara informationsdag idag, så det gick snabbt. Men vi slutar faktiskt klockan tolv varje dag. svarade jag snabbt. Men sen insåg jag hur otrevlig jag hade låtit
mot honom och tystnade.  Sara märkte vad som hände och räddade situationen genom att börja prata och skämta med honom.


- Tack. viskade jag i hennes öra.

- Det är lugnt. svarade hon med ett leende.


Vi fortsatte att gå mot huset och jag hittade tillbaka till min snackiga sida ganska snabbt. När vi kom in i huset, märkte vi att det fortfarande var lika tyst som när vi hade lämnat det. Antagligen för att de andra inte hade vaknat än. Jag och Sara gick ut i köket, medan Niall gick för att se om Scott var uppe än.


- Det är visst inte bara jag som är intresserad av någon här. sa Sara och gav mig en blick som jag mycket väl kände igen. En blick som sa ” du kan inte ljuga för mig, jag känner dig alldeles för bra”.

- Men han är ju så söt och riktigt snäll. Det är liksom svårt att låta bli att falla för hans personlighet…

- Han har en riktigt bra personlighet ja, men inte alls som Scott. svarade hon och hennes ögon började tindra.


Plötsligt hörde vi steg i hallen och bytte genast ämne, även om vi hade pratat på svenska kändes det konstigt att fortsätta prata om dem när de var i rummet. Istället började vi diskutera skolan och klassen. 
Vi han dock inte så långt innan Niall och Scott kom in i rummet.


- God morgon tjejer. hälsade Scott. Det märktes att han nyss hade vaknat hans röst lät annorlunda.

- God morgon. hälsade vi.

- Så, vad ska vi hitta på idag. Eller ni kanske inte vill spendera dagen med oss. frågade Niall.

- Klart vi vill umgås med er, men vi har ingen aning om vad man kan hitta på här. svarade jag snabbt, orden bara rann ur min mun och Scott gav mig en förvirrad blick.


Vi bestämde oss för att vi skulle åka in till staden för en rundtur och sedan se vad som hände. Men först skulle Scott och Niall äta frukost, eftersom vi hade ätit väldigt tidigt så tog vi en lätt lunch samtidigt. Sedan gick vi ner till bussen för att åka in till staden. Vi pratade ganska mycket alla fyra hela tiden och det blev en massa skratt.







Nialls perspektiv:

Jag kunde inte ta ögonen från henne, hon var verkligen mycket vacker och när hon log mot mig så tappade jag andan  några sekunder. Jag hade aldrig känt såhär för någon innan, speciellt inte efter så kort tid. Men nu förstod jag för första gången uttrycket ”kärlek vid första ögonkastet”.  Jag var helt enkelt tokig i henne, jag och Scott hade diskuterat det innan. Inte för att det var jag som hade tagit upp det, det är jag alldeles för blyg för. Men han sa att han såg det på mig.


Elaines perspektiv:

När vi hade klivit av bussen, på en annan plats än skolan så började vi gå mot torgplatsen.


-En sak som jag verkligen gillar med att bo på Irland är maten. sa Niall glatt.

-Haha, en sak ni antagligen inte vet om Niall är att han kan äta typ hur mycket som helst. skrattade Scott.

- Japp det är sant. Men det är ju för att mat är så sjukt gott. svarade Niall och slickade sig runt munnen.


Alla började skratta och sen gick vi in på köpcentret som låg i närheten. Det var inte särskilt stort, men det var riktigt modernt. Eftersom killarna helst inte ville gå in i några butiker, utom de som sålde spel och teknik. Valde vi ut tre
stycken att gå in i, Niall och Scott följde efter oss. Men bara för att vi hade lovat att gå in med dem i deras favorit affärer sen.  När vi gick in i den första butiken började Scott vinka till en tjej som stod lite längre in. Hon såg honom och sken upp, sen började hon gå rakt mot oss. Jag vände mig om och tittade på Sara, hon var
helt blek i ansiktet och inte alls lika glad längre.


- Hejsan jag heter Melissa. sa hon glatt.

-Det här är min....














 






Kapitel fem, komentera gärna med vad ni tycker om det.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards