Alla inlägg den 11 december 2011

Av Felicia - 11 december 2011 16:52

Tidigre:

- Oj. Förlåt jag glömde visst presentera er. Det här är Sara och Elaine, de är på språkresa och ska bo hos oss.

- Vem är han då? frågade jag och pekade på pojken.

- Jag heter Niall Horan. svarade han med ett brett leende.

______________________________________________________________________________________________________


- Plötsligt fick jag en armbåge i sidan av Sara, jag tittade förvirrat på henne.

-Elaine, det är faktiskt oartigt att stirra sådär på personer man nyss har träffat. sa Sara till mig på svenska.

- Oj, det var inte meningen. Men han är ju sjukt snygg, det gör det svårt att låta bli att stirra. svarade jag, också på svenska för att inte göra situationen värre.

- Tjejer, vi kan väl prata på ett språk som alla förstår?? Annars känner vi oss ganska dumma. sa Scott.

-Sorry. svarade vi samtidigt.


Vi bestämde oss för att det var tråkigt att stå kvar i hallen så vi gick istället till vardagsrummet på första våningen, för att snacka ett tag. Niall berättade om sin resa, han hade varit borta ett bra tag, dock var jag inte helt säker på var de hade varit. Men det kunde bero på att jag fick svårt att koncentrera mig när jag tittade på honom. Han var så grymt söt och verkade blyg inför oss, trotts att Scott var där. Tydligen har de känt varandra sen de var små och umgås ofta. Något jag lyssnade mycket noga på när de berättade. Yes tänkte jag, denna sommaren kommer bli helt perfekt.
Oavsett om killarna gillade oss tillbaka eller inte, så skulle vi få spendera massor av tid med dem. Eller det var vad jag hoppades på i alla fall, men det var så det verkade på Scott.


Efter några timmar skulle Niall hem, så jag och Sara passade på att gå och lägga oss. För vi skulle trotsallt till skolan dagen efter. Som tur var inte för än vid tio, det var bara en introduktionsdag.


Vi gick in på vårt rum för att göra vid oss.


- Fattar du vilken underbar sommar vi kommer få i år? frågade Sara exalterat. Läsa engelska på morgonen och sedan spendera resten av dagarna med två snygga killar.

- Det kommer bli en sommar att minnas. sa jag och skrattade. Dels för att jag var så glad över situationen och dels för att jag tyckte att det var komiskt att jag och Sara tänkte så lika.

- Vad skrattar du åt? sa hon och såg frågande på mig.

- Inget. sa jag och låtsades som att jag inte skrattade, men det var svårt.

- Nu tycker jag att du ska dela med dig av det roliga. sa hon envist och började kittla mig. Svara annars blir det värre.

- Jag ska, jag ska. Men om du inte slutar så kan jag inte berätta det för dig. sa jag mellan skratten.


Hon slutade att kittla mig, och jag berättade genast vad jag hade skrattat åt. Sedan gick vi och gjorde oss klara för att sova. När vi hade lagt oss i våra sängar så pratade vi ett tag och sen somnade vi.



Nästa morgon vaknade jag av, alarmet på min mobil. Klockan var sju, vi hade bestämt oss för att gå upp i god tid för att se hur lång tid det tog med bussen till skolan där vi skulle vara. Jag vände mig om och tittade på Sara som fortfarande sov. Denna gången var det hennes tur att få en kudde i huvudet.


-Dags att gå upp sömntuta. sa jag retfullt.

- Usch, vad är klockan egentligen? frågade hon sömnigt.

- Klockan är typ sju och det är dags att gå upp om vi vill komma i tid till vår första skoldag. svarade jag.  


Vi bytte om och sminkade oss, sedan smög vi ut i hallen och ner för trappan till köket. Vi var så tysta som vi bara kunde för att inte väcka resten av huset. När vi var klara och hade plockat undan noga efter oss var klockan nio. Vi hade tagit det väldigt lugnt och pratat en massa, så vi bestämde oss för att gå ner till bussen.  Hellre att vara där för tidigt än att komma försent första dagen.


Det tog en kvart att gå till bussen och resan tog sedan en halvtimme. Så vi kom bara en kvart förtidigt.


Vi letade upp klassrummet som det stod i våra papper att vi skulle träffas i och väntade utanför. Det kom långsamt fler och fler tonåringar till det klassrum vi väntade utanför. Sedan kom läraren, hon öppnade dörren och vi gick in i klassrummet. Jag och Sara satte oss ner bredvid varandra, ganska långt fram i klassrummet. Efter ett par minuter satt alla ner och läraren började prata.


- God morgon alla. Jag heter Jessica White, och kommer vara er lärare i engelska. Dvs skriva, läsa och lyssna.  Idag kommer ni få träffa era lärare och vi kommer gå igenom ämnena. Vad de kommer innebära, hur vi vill lägga upp det och vad vi förväntar oss av er. sa hon på perfekt engelska i en ton som var svår att tolka. Antagligen för att hon pratade så mycket och snabbt.


Hon berättade om sitt ämne i ca en halvtimme och sedan kom det in en ny lärare i klassrummet, Mr. Smith. Han var lärare i att tala och framträda, för även om vi tycker att vi är bra på engelska så är det även viktigt att kunna hålla tal på ett bra sätt. Som han var noga med att påpeka. Till slut kom en annan kvinna in i rummet, Mrs. Parker, hon skulle vara lärare i drama. För ni måste ju ha lite kul i skolan också. Avslutade hon.


Efteratt alla hade pratat klart åkte vi bussen hem igen. När vi gick upp för trappan
till huset hörde vi någon ropa på oss. Vi vände oss om och jag mötte än en gång det vackraste leendet jag sett.










Kapitel fyra, ledsen för seg uppdatering men så är det ibland.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards