Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Kapitel 5 - Andra dagen

Av Felicia - 12 december 2011 10:03

Tidigare:

Efteratt alla hade pratat klart åkte vi bussen hem igen. När vi gick upp för trappan
till huset hörde vi någon ropa på oss. Vi vände oss om och jag mötte än en gång det vackraste leendet jag sett.

________________________________________________________________________________________________



- Hejsan Niall. sa Sara snabbt. Jag var verkligen glad att hon svarade så snabbt, för även om jag hade träffat honom flera timmar dagen innan så tappade jag ändå talförmågan när han log det leendet.


- Är ni redan hemma från skolan?? frågade han nyfiket.

- Ja, det var bara informationsdag idag, så det gick snabbt. Men vi slutar faktiskt klockan tolv varje dag. svarade jag snabbt. Men sen insåg jag hur otrevlig jag hade låtit
mot honom och tystnade.  Sara märkte vad som hände och räddade situationen genom att börja prata och skämta med honom.


- Tack. viskade jag i hennes öra.

- Det är lugnt. svarade hon med ett leende.


Vi fortsatte att gå mot huset och jag hittade tillbaka till min snackiga sida ganska snabbt. När vi kom in i huset, märkte vi att det fortfarande var lika tyst som när vi hade lämnat det. Antagligen för att de andra inte hade vaknat än. Jag och Sara gick ut i köket, medan Niall gick för att se om Scott var uppe än.


- Det är visst inte bara jag som är intresserad av någon här. sa Sara och gav mig en blick som jag mycket väl kände igen. En blick som sa ” du kan inte ljuga för mig, jag känner dig alldeles för bra”.

- Men han är ju så söt och riktigt snäll. Det är liksom svårt att låta bli att falla för hans personlighet…

- Han har en riktigt bra personlighet ja, men inte alls som Scott. svarade hon och hennes ögon började tindra.


Plötsligt hörde vi steg i hallen och bytte genast ämne, även om vi hade pratat på svenska kändes det konstigt att fortsätta prata om dem när de var i rummet. Istället började vi diskutera skolan och klassen. 
Vi han dock inte så långt innan Niall och Scott kom in i rummet.


- God morgon tjejer. hälsade Scott. Det märktes att han nyss hade vaknat hans röst lät annorlunda.

- God morgon. hälsade vi.

- Så, vad ska vi hitta på idag. Eller ni kanske inte vill spendera dagen med oss. frågade Niall.

- Klart vi vill umgås med er, men vi har ingen aning om vad man kan hitta på här. svarade jag snabbt, orden bara rann ur min mun och Scott gav mig en förvirrad blick.


Vi bestämde oss för att vi skulle åka in till staden för en rundtur och sedan se vad som hände. Men först skulle Scott och Niall äta frukost, eftersom vi hade ätit väldigt tidigt så tog vi en lätt lunch samtidigt. Sedan gick vi ner till bussen för att åka in till staden. Vi pratade ganska mycket alla fyra hela tiden och det blev en massa skratt.







Nialls perspektiv:

Jag kunde inte ta ögonen från henne, hon var verkligen mycket vacker och när hon log mot mig så tappade jag andan  några sekunder. Jag hade aldrig känt såhär för någon innan, speciellt inte efter så kort tid. Men nu förstod jag för första gången uttrycket ”kärlek vid första ögonkastet”.  Jag var helt enkelt tokig i henne, jag och Scott hade diskuterat det innan. Inte för att det var jag som hade tagit upp det, det är jag alldeles för blyg för. Men han sa att han såg det på mig.


Elaines perspektiv:

När vi hade klivit av bussen, på en annan plats än skolan så började vi gå mot torgplatsen.


-En sak som jag verkligen gillar med att bo på Irland är maten. sa Niall glatt.

-Haha, en sak ni antagligen inte vet om Niall är att han kan äta typ hur mycket som helst. skrattade Scott.

- Japp det är sant. Men det är ju för att mat är så sjukt gott. svarade Niall och slickade sig runt munnen.


Alla började skratta och sen gick vi in på köpcentret som låg i närheten. Det var inte särskilt stort, men det var riktigt modernt. Eftersom killarna helst inte ville gå in i några butiker, utom de som sålde spel och teknik. Valde vi ut tre
stycken att gå in i, Niall och Scott följde efter oss. Men bara för att vi hade lovat att gå in med dem i deras favorit affärer sen.  När vi gick in i den första butiken började Scott vinka till en tjej som stod lite längre in. Hon såg honom och sken upp, sen började hon gå rakt mot oss. Jag vände mig om och tittade på Sara, hon var
helt blek i ansiktet och inte alls lika glad längre.


- Hejsan jag heter Melissa. sa hon glatt.

-Det här är min....














 






Kapitel fem, komentera gärna med vad ni tycker om det.

 
 
Ingen bild

JoJo

17 april 2012 15:18

Superbra;D:S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards