Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Kapitel 13 - Filmkväll

Av Felicia - 19 december 2011 20:43

Tidigare:

Nialls perspektiv:

- Annars så kan jag berätta om hur mycket jag har saknat dig. sa hon och log så jag tappade andan.

- Det är också en ide. svarade jag och flyttade mig närmare henne.

__________________________________________________________________________________________________

 

Hon satte sig nära och lutade sig mot mig, jag vred mig så det blev som hon låg i min famn. Jag la armarna runt henne och vi började prata om vad vi hade gjort under veckan. Plötsligt kom Scott in i rummet och sa att maten var klar. Elaine reste sig upp och drog upp mig ur soffan och vi gick tillsammans ut i köket.


Elaines perspektiv:

Vi åt middagen som Sara och Scott hade lagat tillsammans. Allt kändes som i början, vi pratade och skrattade en massa precis som i början av veckan. Till och med Sara var på bra humör. Jag kunde inte fatta att jag hade hur allt kunde gå så bra på en gång. Efter middagen bestämde vi oss för att se en film, vi valde att se Notting Hill. När vi satt i soffan så kröp jag upp i Nialls famn igen, jag kände mig verkligen trygg där. Vi tittade klart på filmen, sedan medan vi valde en ny film gick Scott och fixade popcorn och läsk.


Nialls perspektiv:

Under tiden som vi tittade på den andra filmen somnade Elaine i min famn, jag tittade ner på henne. Hon såg verkligen fridfull ut när hon sov, jag kunde inte ta mina ögon från henne. Jag hörde rösterna från filmen, som jag egentligen ville se för jag hade sett innan men jag brydde mig inte. Nu började jag äntligen förstå att det kunde vara sant att hon verkligen tyckte om mig. En varm känsla spred sig inom mig och jag slappnade av.


Scotts perspektiv:

När filmen var slut hade både Elaine och Niall somnat i soffan. Jag frågade Sara om hon ville hitta på något eller gå och lägga sig.


- Vi kan väl typ spela kort eller något? frågade hon.

- Visst klart vi kan, något speciellt kortspel du vill spela?

- Spelar ingen roll, eller vänta jag vet ett spel vi kan köra. Hämta en kortlek så ska jag visa dig. Jag gick iväg för att hämta en kortlek som hon bad mig och när jag gav henne så gav hon mig ett busigt leende.


- Tack, jag ska nu vissa dig ett kortspel som vi i Sverige kallar för Stockholm. Hon höll kortleken i sina händer och kastade den plötsligt på golvet, så korten flög ut över hela golvet. Jag stirrade förvirrat på henne och hon skrattade mot mig.

- Har du blivit knäpp eller var det något i din läsk? frågade jag  

- Nejdå, detta är faktiskt ett kortspel, det går till så att den ena är givaren och kastar alla korten på golvet och sen ska den andra samla ihop korten igen.

- Tycker du verkligen att det är rättvist.

- Kanske inte, men det är spelets regler så det är bara att börja plocka upp den. Hon tittade riktigt överlägset på mig och såg riktigt nöjd ut.

- Ha ha. Du måste skämta.


Elaines perspektiv:

Jag vaknade av skrik och skratt, jag tittade mot tv:n men den var svart. Sen såg Sara och Scott som kastade kort på varandra. Jag blev väldigt glad över att se dem ha roligt tillsammans trotts allt. Plötsligt hörde jag en vacker röst bakom mig.


- Vad sjutton sysslar ni med. Niall ställde frågan ganska högt för att de skulle höra honom.

- Jag försökte få Scott att spela Stockholm med mig men han vägrade. svarade Sara oskyldigt.

- Haha du lyckades alltså inte lura honom. sa jag och skrattade mot henne.


Jag vände mig mot Niall och han hade ett förvirrat uttryck i ansiktet. Jag viskade att jag skulle förklara senare och gav honom en kyss. Jag kände att han log innan han besvarade min kyss.


















Kapitel tretton, hoppas ni gillar det :D


 
 
Ingen bild

JoJo

17 april 2012 17:53

Haha, Stockholm:()

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards