Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Kapitel 12 - Längtan

Av Felicia - 19 december 2011 10:48

Tidigare:

Jag skrattade givetvis med henne och vi ropade till killarna att vi var okej. Sedan började vi torka upp i badrummet.

Detta var helt klart den bästa dagen på mycket länge.

___________________________________________________________________________________________________



Resten av veckan gick väldigt snabbt. Med skola på förmiddagarna och shoppade, snackade, gick runt med Sara hela eftermiddagarna. Vi höll oss från huset från tidigt på morgonen till sent på kvällen, och även om jag saknade Niall så hade jag väldigt roligt tillsammans med Sara. Vi åt både lunch och middag på stan på onsdagen och torsdagen, men på fredagen bestämde Sara att vi skulle äta hemma. Jag argumenterade inte med henne eftersom jag saknade Niall alldeles för mycket och jag visste hur envis Sara tänkte vara.


Scotts perspektiv:

Tydligen hade tjejerna kommit överens om att umgås själva efter skolan varje dag i veckan. De stack till skolan tidigt på morgonen och kom hem sent på kvällarna och då gick de direkt till sitt rum. Eftersom Melissa hade åkt på semester så träffade jag Niall varje dag. Jag försökte prata om festen men det var som om han inte riktigt lyssnade på mig. Han tänkte väl antagligen på Elaine, jag kunde ju inte direkt klaga för jag visste att jag hade varit så i början med Melissa. Om inte värre, jag pratade gärna en massa om henne och då hade Niall stått ut med mig så jag fick vänja mig vid att han var kär. För det var han verkligen, jag hade aldrig sett honom reagera såhär över någon annan innan.


Saras perspektiv:

Hela veckan rusade förbi och jag hade väldigt roligt med Elaine. Hon gjorde verkligen allt hon kunde för att jag skulle komma över Scott. Trotts att jag visste att hon hellre ville vara med Niall, även om det var något som hon aldrig skulle begära. Hon var en grymt bra vän och jag uppskattade det verkligen. Vi gick runt i staden hela dagarna och sedan gick vi in på vårt rum direkt när vi kom hem. På så sätt träffade jag inte Scott på hela veckan, tyvärr betydde det att Elaine inte fick träffa Niall. Därför var jag väldigt bestämd med att vi skulle äta middag hemma på fredagen så hon skulle få träffa honom då.


Nialls perspektiv:

Även om Elaine hade berättat att de inte skulle vara hemma på hela veckan och att det var för Saras skull, så kunde jag inte låta bli att bli orolig. Hela dagarna satt jag och väntade på att höra deras röster, samtidigt som jag var rädd att om hon såg mig så skulle hon göra slut. Jag var ofta väldigt osäker och det var något som jag visste att jag borde jobba på, men detta kändes mer som en dröm. Scott försökte ställa frågor om festen men jag hörde inte riktigt vad han sa och kom inte på vad jag skulle svara honom.


På fredags eftermiddagen hörde jag dörren öppnas och blev genast alldeles stel, de brukade inte vara hemma så tidigt.





- Hejsan killar, är det okej om vi umgås med er idag. Hörde jag Sara ropa. Hon lät mycket gladare än hon hade gjort på ett tag.

- Självklart får ni det. svarade Scott glatt och gick ut till dem i hallen.

Jag försökte samla mig, det gick inte så bra men jag gick ändå ut till dem i hallen.

- Hej snygging. sa Elaine och slängde sig runt halsen på mig. Jag var inte riktigt bredd på det så jag höll på att ramla.

- Hej sötnos. svarade jag och höll om henne hårt. Scott drog med Sara in i köket och föreslog att de skulle laga mat. Elaine såg frågade på Sara, som log till svar och sedan tittade hon på mig igen. Jag föreslog att vi skulle gå och sätta oss i vardagsrumet för att snacka ett tag. Hon log mot mig och följde efter.


Elaines perspektiv:

Så fort han hade kommit ut i hallen så hade jag kastat mig i hans famn. Jag hade saknat honom mer än jag trodde och ville bara vara nära honom. Tydligen var han inte bredd på vad jag tänkte göra för när han fångade mig så höll han på att snubbla. Sara och Scott gick ut i köket för att göra middag, jag såg frågande på henne men hon bara log mot mig. Just då så bestämde jag mig för att låta det var och fokusera på Niall istället. Vi gick tillsammans in i vardagsrumet för att snacka.


- Så är det något speciellt som du ville prata om? frågade jag.

- Nej då inte direkt. Du kan väl berätta om vad ni har gjort hela veckan??

- Vi har mest gjort s.k tjejiga saker, som shoppat och sånt. Jag kommer bara tråka ut dig med det. svarade jag.

- Det tror jag nog inte att du kan, jag gillar att lyssna på när du pratar. sa han och log mot mig.


Nialls perspektiv:

- Annars så kan jag berätta om hur mycket jag har saknat dig. sa hon och log så jag tappade andan.

- Det är också en ide. svarade jag och flyttade mig närmare henne.









Kapitel tolv, lite mer dialog denna gången :D

 
 
Ingen bild

Jennifer

8 februari 2012 22:45

naaaw.. så sjukt gulligt! det pirrar verkligen i magen när jag läser om niall och elaine :) du är verkligen grym på att skriva! :D

 
Ingen bild

JoJo

17 april 2012 17:32

Så söööt Niall är:O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards