Direktlänk till inlägg 8 december 2011

Kapitel 1 - Resdagen

Av Felicia - 8 december 2011 12:39

Sommaren 2009, Elaine och hennes kompis ska åka till Irland på språkresa.


Jag vaknade av ett fruktansvärt ljud och det tog lång tid innan jag förstod vad det faktiskt var som åstadkom ljudet. Jag vände mig om i sängen för att se vad klockan var, samtidigt som jag stängde av min väckarklocka. De digitala siffrorna visade att klockan var 04.30, aldrig i hela mitt liv att jag tänker gå upp nu, tänkte jag och vände mig om för att somna om igen. Efter bara några sekunder fick jag en kudde i huvudet.


- Upp och hoppa sömntuta, du vill väl inte att vi ska komma försent?? hörde jag min bästa vän Sara ropa.

- Öhhh… var det ända ljud jag orkade ge ifrån mig. Klockan var ändå 04.32 och vi hade sommarlov.

- Elaine, kom igen nu. Skyndar vi inte oss så missar vi flyget.

- Öhh, vilket flyg. Vad pratar du om Sara?? svarade jag förvirrat.

- Elaine Linnea Strandberg, säg inte att du har glömt bort vår språkresa!! Det är dags att åka till Irland nu. svarade Sara upphetsat.

- Oh shit det hade jag faktiskt glömt, men vad väntar vi på. Har vi packat allt, har vi växlat pengar, har vi våra pass och vem kör oss till flygplatsen. Jag förstod inte hur jag inte kunde veta svaret på någon av mina frågor, men jag hade faktiskt glömt allt.

- Ja vi har packat, växlat pengar, våra pass kom för två veckor sedan och din mamma ska köra oss till flygplatsen så kom igen nu Törnrosa, dags att sätta igång.

- Ja, ja. Jag är vaken.


Jag hörde att Sara gick ut ur mitt rum och bort till badrummet för att ta en dusch. Jag sträckte på mig och
satte mig upp i sängen och såg mig omkring i mitt rum. Hoppade sedan upp ur sängen för att vara redo att gå och duscha så fort Sara var klar.


Plötsligt hörde jag henne komma ut ur badrummet, så jag gick för att duscha.


Medan jag stod i duschen och sprutade iskalltvatten på mig själv började mitt minne komma tillbaka. Jag och
Sara hade bokat denna resa för snart ett år sedan och planerat den in i minsta detalj.  Vi skulle ta planet som gick klockan 07.25 från Sturup, vilket betydde att vi skulle vara där senast 06.15 för att inte behöva stressa där. Vi skulle åka från mig 05.40, vilket betydde att jag hade ca en timme på mig att göra mig klar.


I bilen på väg till flygplatsen,det var jag, Sara och min mamma.

- Så tjejer, ska det bli spännande att åka till Irland i fem veckor?? frågade min mamma, för säkert hundrade gången idag.

- Ja, mamma. Det ska bli jätteroligt. svarade jag trött. Av två anledningar, dels för att jag hade tröttnat på frågan och dels
för att det var tidigt på morgonen.

- Jag kan bara inte fatta varför ni valde att åka till Irland istället för till London eller någon annan spännande stad.

- Anneli, vi har ju sagt massor av gånger att vi vill åka till Irland för att de har mer natur där än i storstäderna. svarade Sara min mamma.

- Och för att killarna är snygga och har sexiga dialekter. la jag till och försökte låta seriös.

- Precis, it’s very hot. sa Sara i med en riktigt dålig irländsk dialekt, och sedan brast vi i skratt.


På flygplanet, satt vi bredvid varandra och pratade en massa hela tiden.

Det var nästan som vi inte hade setts på flera månader. Även fast vi praktiskt taget hade suttit ihop sedan vi var små. Vi pratade om vad vi trodde skulle hända på resan, om alla förväntningar och sånt vi båda var överens om att vi inte ville skulle hända. Som att vi tappade bort varandra, att vi inte skulle komma övernes med vår värdfamilj eller kom försent till någon lektion. Vi hade hört att de kunde vara väldigt stränga med sånt där, och vi ville ju inte råka illa ut. Vi hörde kapten säga att det var dags för landning, så vi knäppte fast våra säkerhetsbälten och gjorde oss redo för landningen. När vi hade landat, tog vi snabbt våra saker och började gå av planet.


När vi hade hämtat vårt bagage letade vi efter vår värdfamilj, som vi hade bestämt skulle hämta oss på flygplatsen. Allt fler hittade rätt och tillslut var det bara vi kvar. Plötsligt såg vi en blyg kille i vår ålder som höll en skylt med våra namn på.


-  Gud, va söt han är då. viskade jag till Sara.

- Mm , med blont rufsigt hår och blåa ögon, tror jag. viskade hon tillbaka.

Det var svårt att se ögon färgen eftersom han knappt tittade på oss. Men vi gick bort till honom för att presentera
oss.

- Hej jag är Elaine och det här är min kompis Sara. sa jag på ganska dålig engelska.

-  Hej, jag heter ….





 

 

 

Första kapitlet, hoppas ni gillar det. Det kommer ta ett tag innan killarna kommer med. Iallfall som ett band.

 
 
Ingen bild

JoJo

5 april 2012 15:56

7kt bra!!!

Felicia

5 april 2012 17:01

TACK :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards