Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Kapitel 9 -

Av Felicia - 28 mars 2012 14:22

Tidigare:

Liams perspektiv:

Jag kunde knappt fatta att det faktiskt hade hänt, Harry och Louis hade slåtts. Det var alldeles för ofattbart, jag hade alltid trott att de hade det starkaste bandet med tanke på att de delade lägenhet och allt. Allt var den där Annas fel. Hon måste bort från Harry annars kommer det vara slutet på One Direction, om det inte redan var över med oss.

______________________________________________________________________________________________________

Jag försökte låta bli att tänka på att vi kanske skulle splittras efter en såhär kort tid. Jag fick lita på att Harry och Louis skulle lyckas reda ut allt och att Harry förhoppningsvis skulle dumpa Anna.

Men just nu var det faktiskt viktigast att ta han om Louis skador, så han blev bra igen. Vi var tvungna att stanna i Sverige ungefär en och en halv vecka för att Louis skulle hinna bli helt bra. Det var lite störigt eftersom jag egentligen skulle ha träffat Danielle imorgon när vi kom hem, klart att det var viktigare att Louis blev bra men jag saknade henne så fruktansvärt mycket. Just som jag tänkt klart tanken ringde min mobil, jag tog upp den och log när jag såg vem det var.

- Hello sweetheart, I was just thinking about you. svarade jag.

- Hi babe, what time are you coming home tomorrow? frågade hon förväntansfullt. Det kändes fruktansvärt att jag inte skulle kunna åka hem och träffa henne imorgon. Jag tog ett djup andetag och gjorde mig redo för att berätta vad som hade hänt.


Stinas perspektiv:

Louis låg i sängen i ett av sovrummen, det gjorde ont i mig att se honom skadad. Jag hade tagit in en stol i rummet
som jag satt på, eftersom han inte fick lämnas ensam och jag ville verkligen vara hos honom. Plötsligt hördes ett kvidande från sängen och jag reste mig från stolen och gick fram till honom.

- Louis, what is it? frågade jag oroat.

- It hurts so much. svarade han med svag röst. Jag vände mig mot nattygsbordet där det låg en värktablett och stod ett glas vatten.

- Here, take this pain killer and drink some water. Jag gav honom tabletten och glaset, han tog tabletten och la sig ner igen. Efter ett par minuter andades han tungt och jag antog att han hade somnat om igen. Jag satte mig på stolen igen och funderade på om någon hade ringt Eleanor, hon borde vara väldigt orolig med tanke på hur ofta han brukar ringa eller iaf messa henne. Jag var långt borta i mina tankar när dörren öppnades och Zayn kom in.


- How is he? frågade han och lät väldigt oroad. Killarna hade varit och ringt till sina familjer och berättat att de inte skulle komma hem imorgon som planerat.

- He is in a lot of pain, he woke up before and complained about the pain so I gave him a pain killer and some water. Zayn satte sig på sängkanten bredvid Louis.

- Aw my poor Lou. Han lät verkligen ledsen.

- Zayn? frågade jag försiktigt och han vände sitt ansikte mot mig. Det var lite svårt att se hans ansiktsuttryck eftersom det var mörkt i rummet. Has anyone called Louis's parents?

- Yes I just called his mum and she is really worried
about him and I promised that someone would call them every day and inform her how it is with him, at least until he can call himself.

- Sounds good, and has anyone called Eleanor yet?

- I think that Niall is calling her right now. sa han och vände sig mot Louis igen. I can’t believe that Harry and Anna
did this to you. Jag var inte säker på vem han pratade med så jag struntade i att svara.


Louis perspektiv:

Jag låg i en säng och hade inte riktigt koll på vad som hände runt omkring. Men ingenting var särskilt viktigt, inget
gick att jämföra med att Harry hade slagit mig. Bara att tänka på det var fruktansvärt och jag önskade att det var en hemsk mardröm som jag snart skulle vakna upp ur. Tabletten som Stina hade gett mig innan hade lindrat huvudverken, men smärtan i bröstkorgen var kvar, den där Anna var verkligen stark. Efter att jag hade tagit tabletten så hade jag lagt mig ner för att försöka somna igen, men det gick inte. Allt jag hörde först var Stinas andetag men sen kom Zayn in i rummet och de började prata. Han sa att han hade ringt min mamma och att Niall var i väg och pratade med Eleanor, de var i alla fall sanna vänner. Jag önskade verkligen att jag hade kunnat åka hem imorgon som det var tänk, för jag saknade verkligen min pappa Mark och alla mina tjejer. De mest underbara tjejer man kan tänka sig, min mamma Johanna, mina systrar Lottie, Felicity, Daisy och Phoebe och min älskade flickvän Eleanor.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad vill ni ha mer av, drama, kärlek, vänskap eller något annat. Snälla kommentera med era åskiter vill ju att ni ska få det som ni vill så mycket som möjligt. Någons perspektiv ni vill läsa ur?? KOMMENTERA :D  


Glömm inte gilla på facebook: https://www.facebook.com/DirectionDream

 
 
Stina

Stina

28 mars 2012 16:28

Jag gillar att läsa om typ kärlek och drama kanske, fast vad som helst du skriver om blir ju asbra, så det spelar nog inte så stor roll egentligen :P
Men skitbra kapitel! Längtar tills nästa! :) <3

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Felicia

28 mars 2012 21:53

Tack för förslagen ska tänka på det i kapitlena :D Vem vill du läsa kärlek mellan, eller drama med??

TACKAR :D

 
evelina

evelina

28 mars 2012 16:29

jättebra! Jag skulle nog vilja ha lite av harrys perspektiv nu när han och louis bråkar och drama är ju alltid kul. Men kanske lite niall och Elaine nu när de har träffats igen. Men det spelar inte så stor roll för jag gillar det mesta ;)

http://novelsabout1d.devote.se

Felicia

28 mars 2012 21:49

Det ska jag försöka skriva ur, men det känns ganska svårt...
Får liksom tänka ett tag, för det känns liksom inte som han är Harry just nu om du förstår hur jag menar...

 
Ingen bild

Stina

28 mars 2012 20:48

Mer kärlek :DDD

Felicia

28 mars 2012 21:52

Mellan vilka?? Elaine och Niall eller...??

 
Ingen bild

JoJo

21 april 2012 10:15

Skiitbra:D Lite mer drama kanske? Älskar det....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards