Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Kapitel 7 (del två av novellen) -

Av Felicia - 22 mars 2012 21:49

Tidigare:

Vi hoppade ur bilen utanför hotellet och där var några få fans som väntade på oss. Min blick landade på Anna, en tjej jag hade dejtat för ett tag sedan, jag hade helt glömt bort att hon bodde i Sverige. Stina gick direkt in genom dörrarna på hotellet men jag stannade och små pratade med fansen som var utanför. Anna kom fram till mig och började prata, shit vad jag hade saknat henne. Stina som hade stått innan för dörrarna var borta, men det gjorde inte mig så mycket nu när Anna var här.

______________________________________________________________________________________________________

Stinas perspektiv:

Harry hade verkligen blivit jätteglad av att se ett av fansen, Anna heter hon. Jag kände igen henne från bilder, de hade varit tillsammans för ungefär 7-8 månader sen. Jag var ganska säker på att det hade slutat med att hon hade sårat honom totalt, men nu såg det ju knappast ut som det.


Jag tog upp mobilen och smsade Sara för att fråga var de var, hon svarade och jag tog hissen upp till deras våning och gick sedan in på deras rum.

- Hello Stina. skrek Louis direkt. but where is Harry? hans leende blev genast en orolig min istället.

- He is outside the hotel with a fan. svarade jag tyst och sänkte blicken. Varför hade jag fallit för Harry så snabbt, det var ju verkligen inte likt mig.


Smärtan i bröstkorgen var plågsam, jag gick och ställde mig vid fönstret för att dölja hur jag egentligen mådde.

- Hi, how are you? Det var Liam som hade kommit fram till mig som ställde frågan.

- Okay I guess. svarade jag och vände tillbaka blicken ut genom fönstret. Där utanför kunde man se Harry stå och prata med Anna, han hade sin ena arm runt hennes midja.

- Is that  Harry and Anna? frågade Liam och pekade ut genom fönstret. Jag orkade inte ens svara så jag bara nickade. Louis get over here NOW. ropade Liam. Två sekunder senare hörde man massa steg springandes över golvet, alla stod nu vid fönstret och glodde ut.

- What do you want? frågade Louis.

- Can you see who Harry is takning to? frågade han, jag hade släppt dem med blicken och tittade istället på Louis reaktion. Han ansträngde ögonen för att försöka urskilja människorna där nere, man såg direkt när han hittade Harry och Anna för hans ögon spärrades upp och han svor högt. Sedan sprang han ut i hallen och tog på sina skor innan han fortsatte springa ut ur hotellet. 

- What was that all about? frågade Niall som hade stått längst bak och alltså inte hade lyckats se ut.

- Harry met Anna outside the hotel. svarade Zayn och Niall såg genast mycket rädd ut, han tog ett steg närmre Elaine och drog in henne i en beskyddande omfamning. 


- Stina, vet du vad det här handlar om? frågade Sara mig på svenska för att de andra inte skulle förstå.

- Jag är inte helt säker, men Harry var ihop med den där Anna för ett tag sedan och det ända jag vet är att det inte slutade särskilt bra. Hon nickade bara till svar och gick bort till de andra som hade satt sig ner i sofforna igen.


Jag stod kvar vid fönstret och vände ut blicken igen precis när Louis kom ut springande. Han gick genast bort till Harry och Anna, Harry ställde sig i en beskyddande position framför Anna och det märktes att det inte riktigt gick som Louis
ville.


Harrys perspektiv:

Jag pratade med Anna ganska länge, hon var lika underbar som jag kom ihåg henne. Eller hon var som när vi hade börjat dejta, inte alls som de sista veckorna på slutet. Hon kanske hade mognat?? Jag hoppades verkligen det för mina känslor för henne höll på att kväva mig, jag ville ha tillbaka henne så fruktansvärt mycket. Det tog bara ett par minuter innan hon kom närmre, la min arm runt sin midja och viskade tyst hur mycket hon hade saknat mig. Jag blev väldigt glad och tog ett bättre grepp om hennes midja och höll henne stadigt.


-  Missed you too Anna, so really much. viskade jag i hennes hår.

- I thought you hated me. viskade hon och det hördes tydligt att hon höll på att börja gråta. Jag vred upp hennes ansikte mot mitt.

- Anna, it didn't end that well last time. But that doesn't mean that I stopt loving you. svarade jag och hon log stort mot mig och vi kysstes.


Louis perspektiv:

Hur vågade hon ens visa sig här, efter allt hon har gjort mot Harry och inte bara honom utan mot oss alla fem. Hon hade till en början verkat vara helt perfekt för Harry och hon hade snabbt blivit vän med oss andra. Men efter ca fem månader så hade allt vänt sig till en hemsk mardröm för oss och det hade varit nära slutet av One Direction. Hon hade gjort sitt absolut bästa att vända Harry mot oss andra, och det hade varit väldigt nära att hon lyckades. Vi märkte inte ens att hon gjorde något speciellt, förens vi en dag kom på att vi alltid började bråka riktigt ordentligt med varandra efter att Anna hade varit där.


Jag sprang hela vägen ner till entré plan eftersom hissen tydligen var sönder. Så fort jag såg ut genom glasdörrarna såg jag Harry luta sig fram och kyssa Anna, hur fan kunde han ens göra det. Jag slet upp dörren och slog av takten och började istället gå fram mot dem, för att inte dra till mig massa uppståndelse. Så fort Harry såg mig så ställde han sig genast beskyddande framför Anna, vad höll han på med egentligen. Ville han verkligen uppleva allt det där igen?

- Harry I  need to talk to you. sa jag och försökte kontrolera rösten.

- What is is? frågade han.  

- Alone. svarade jag och nickade mot Anna.

- Oh Louis come on, you can talk to me in front of Anna. svarade han surt.

- Harry please, just let me talk to you for a few seconds. Bad jag.


Men han bara skakade på huvudet och jag kände ilskan stiga inom mig. Jag tog några steg mot honom och tog ett hårt tag om hans handled och försökte dra honom med mig. Han försökte dra tillbaka sin arm, men han visste att jag var
mycket starkare. Han började skälla på mig och var väldigt arg.

- It’s because I’m back together with Anna isn’t it? Frågade han och såg trotsigt på mig. Jag svarade inte, men han kände mig för väl. I knew it, but guess what I am, and you just have to accept it. Hans röst kokade av ilska, jag kände hur hela hans kropp spändes och jag visste att jag borde ha flyttat mig men det var för sent. Det fösta slaget träffade mig över vänster kinden.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för kommentarerna :D Här får ni ett ganska långt kapitel, och jag måste bara säga att jag verkligen älskar Harry (och alla andra). Glöm inte att gilla novellen på facebook https://www.facebook.com/DirectionDream

KOMMENTERA :D

 

 
 
Stina

Stina

22 mars 2012 22:20

Inte för att det spelar någon roll, men Harry börjar prata Svenska någonstans i mitten där ;)
Såklart tycker jag synd om min älskade lilla Louis, men det är jätte bra! Harry den lilla busen.. x) <3
Och nu är det väl inte så mycket annat att göra än att vänta på nästa underbara kapitel, och jag hoppas den kommer väldigt snart. Du kan lixom inte skriva så och förvänta dig att jag kommer överleva i flera dagar utan att få veta hur det går xD
Och snälla låt inte Harry skada Louis för mycket (eller tvärt om), tycker så synd om dom, även om jag vet att det inte är på rikigt xD

Haha! Du räddade min dag där. När du sa att du var så nervös förväntade jag mig det allra värsta, typ att någon dog. Tack för det xD <3

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Felicia

23 mars 2012 22:21

Har ändrat det med att Harry pratade svenska x) tack för att du påpekade det.
Du får nog allt vänta och se vad som händer ;)

 
Evelina

Evelina

23 mars 2012 17:16

Jättebra! Skulle ha gett dig en längre kommentar men har lite bråttom, men jag måste ju ändå kommentera :)

http://novelsabout1d.devote.se

Felicia

23 mars 2012 22:14

Tackar :D

 
Ingen bild

JoJo

21 april 2012 10:02

Jättebra:D Förutom att Harry slog till stackars söta lilla Lou:)<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards