Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Kapitel 4 (Del två av novellen)

Av Felicia - 19 mars 2012 13:55

Tidigare:

- Få se nu, du är Liam. Började hon och pekade på Harry. Och du är Harry. sa hon och pekade på Liam. Alla blev knäpptysta och Sara började skratta. Jag är faktiskt medveten om att min syster sitter i Harrys knä och Liam sitter bredvid Louis, ville bara se hur ni reagerade när jag gissade fel. Det var faktiskt ganska roligt, ni skulle sett era minner.

- Ha Ha Ha, så rolig man kan vara då. svarade Zayn ironisk men log sedan stort mot Sara.

__________________________________________________________________________________________________


Elaines perspektiv:

När Zayn hade lämnat honom framför mig så kändes det som om jag drömde, jag såg in i de blåa ögonen som så många gånger förut men denna gång var jag inte lika säker. Säker på om han fortfarande var min, säker på om han ens kom ihåg mig, säker på om han fortfarande älskade mig lika mycket som jag älskade honom.


Jag önskade att det inte hade varit två år sen sist, så jag kunde veta svaret på alla mina frågor. Jag saknade hans kramar, hans kyssar och framför allt hans underbara personlighet. Jag tänkte ofta tillbaka på sista gången vi träffades, inte när vi sa hejdå på flygplatsen utan allt det positiva innan det. Vi satte oss ner på golvet bredvid dörren, det var dags att börja prata med varandra.


- Så hur är det att vara en sån super kändis då? frågade jag för att vi skulle ha någonstans att börja.

- Det är galet, det är svårt att beskriva. Men jag får i alla fall göra det jag älskar mest och jag har fått fyra underbara nya vänner. svarade han och nickade mot sofforna där de andra satt.

- De verkar trevliga. svarade jag mycket mer än så kunde jag knappast säga om dem, jag hade ju aldrig träffat dem förut. Vad tycker du om uppmärksamheten då?

- Den är fantastisk, men väldigt överväldigande. Han lät väldigt nervös när han pratade och det kändes väldigt konstigt. Jag önskade att jag visste hur det var mellan oss så jag visste hur jag kunde reagera.

- Vad tycker du om alla tjejer som springer efter er då? frågade jag och försökte låta som om jag inte brydde mig om svaret.

- Vad kan jag säga, jag är kille klart jag älskar det. svarade han och mina ögon fylldes snabbt med tårar.


Nialls perspektiv:

Här sitter jag äntligen bredvid den jag älskar mest i hela världen och vad gör jag. Jo jag säger att jag älskar
uppmärksamheten från andra tjejer, klart att jag inte har något emot den, men det är ju ingen annan än Elaine som jag vill ha. Andra gången jag gör ett liknande misstag, jag är ju verkligen helt lyckad. Hennes ögon var fyllda med
tårar och hon reste sig snabbt upp. Jag reste mig bara ett par sekunder senare, för jag kunde inte låta henne gå nu. Då skulle jag antagligen aldrig se henne igen, hon hade gått ut i koridoren utanför och jag tog tag om hennes handled
och hon stannade.


- Vad är det? frågade hon irriterat och det hördes tydligt att hon var sårad.

- Förlåt för att jag sa så, det var onödigt. Visst uppmärksamheten är underbar, men inte alls lika viktig som. Jag visste inte om jag skulle våga.

- Lika viktigt som va då?? frågade hon upprört.

- Det är inte lika viktigt som dig och mina känslor för dig. sa jag tyst och sänkte blicken till golvet. Nu var ämnet i alla fall startat och jag hoppas verkligen att hon fortfarande gillar mig.

- Gillar du fortfarande mig? frågade hon chockat, jag reste huvudet, mötte hennes blick och nickade.

- Ja det gör jag. Hela Elaine sken upp så fort jag hade svarat.

- Jag trodde att du skulle ha glömt bort mig nu när du är känd och kan få precis vem du vill. sa hon osäkert.

- Den enda jag vill ha är dig. svarade jag. Jag kommer aldrig glömma bort dig. fortsatte jag och tog ett försiktigt steg mot henne.


Elaines perspektiv:

Lättnaden spred sig i kroppen och tårar började sakta rulla ner över mina kinder, Niall fick ett oroligt uttryck i
ansiktet.

- Var inte så orolig, det är glädjetårar. sa jag och lutade mig fram. Kyssen var absolut helt underbart perfekt, jag hade verkligen saknat hans kyssar de var underbara.

- Asså shit vad mycket jag har saknat dig. han la en hand runt mina axlar. Redo att möta mina fyra bästa vänner?? frågade han, jag nickade och vi började sakta gå tillbaka till de andra.  




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KOMMENTERA?? Nu ska jag göra om lite här, bland annat döpa om kapitlena från 43 och framåt eftersom man kan läsa därifrån utan att ha läst det innan.

 
 
Stina

Stina

19 mars 2012 17:01

Superduperbra som vanligt!! :) <3

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

 
Evelina

Evelina

20 mars 2012 12:02

Hej sitter här hemma för att jag är sjuk och sen när jag ser att du har lagt upp ett nytt kapitel känns det som jag plötsligt mår mycket bättre. Du får verkligen inte sluta med denna novellen jag älskar den och vill bara att den ska fortsätta i all evighet. Hahah det där lät lite fult men du fattar :) längtar till nästa kapitel!!!

http://novelsabout1d.devote.se

Felicia

20 mars 2012 15:34

Tack peppandet, ska genast börja på nästa för din skull :D

 
Ingen bild

JoJo

21 april 2012 09:38

Extremt jättebra(: Mina kommentarer kanske är lite tråkiga, men jag kommer inte på något bra att skriva:O Men DU är helt fantastisk på att skriva<3<3<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards