Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Kapitel 3 (Del två av novellen)

Av Felicia - 18 mars 2012 18:17

Tidigare:

Plötsligt öppnades dörren till rummet som vi satt i och in i rummet kom Sara och hennes syster som jag hade för mig hette Stina. Efter ett par sekunder kom även Elaine in i rummet och jag hörde hur killarna började snacka med dem. Men jag var långt borta, hon var otroligt vacker och det hade tillochmed Zayn reagerat på när de kom in. Jag tittade på Saras syster, Stina. Hennes ögon såg ut som om de skulle hoppa ur skallen på henne och jag tror inte att hon hade andats på ett tag för hennes ansikte började sakta skifta färg.

____________________________________________________________________________________________________


Zayns perspektiv:

Niall var så nervös så han höll på att svimma, när tjejerna gick in i rummet försvann all färg i hans ansikte. De andra killarna började snackade med Sara och Stina medan Elaine höll sig i bakrunden.


- Niall du har väntat på detta i över två år, gå fram och prata med henne. Han skakade på huvudet och satt kvar i soffan. Jag reste mig upp ur soffan tog ett grepp om hans handled och drog med honom bort till dörren. Elaine såg väldigt nervös ut och det var knappt att Niall kunde gå de få stegen från soffan till dörren.  När han väl stod framför henne så kände jag hur mycket hans kropp skakade, jag testade att släppa hans handled, för att se om han skulle stå kvar eller falla ihop. Men det gick bra, han stod typ kvar men dock med blicken fäst i golvet så jag körde min armbåge i hans sida och han reste sin blick.


Jag vände mig mot de andra och de var som om killarna kunde läsa mina tankar för Louis och Liam började direkt gå
bort mot sofforna och Harry tog tag i Stinas arm och jag tog tag i Sara sen gick vi fyra till de andra. Det var väldigt roligt att se Stinas reaktion när Harry tog tag i henne, hennes ögon blev om möjligt ännu större och hon var så
nervös över situationen att hon knappt kunde gå. Sara däremot gick självsäkert vid min sida och jag släppte snabbt hennes arm. Harry hade dock värre problem, han var framme vid sofforna som stod mitt emot varandra Liam och Louis hade slängt sig i den ena, så där var ingen plats kvar och jag bredde ut mig över en del av den andra. Sen satt Sara och det gjorde att det bara fanns en plats kvar. Eftersom Harry inte direkt var särskilt blyg satte han sig bredvid Sara och drog sedan ner Stina i sitt knä. Hon hamnade på sidan och hennes huvud var åt mitt håll, det fanns absolut ingen färg kvar i hennes ansikte och hon såg ut som om hon när som helst skulle ramla ner på golvet. Hon gjorde ett försök att resa sig upp från Harrys knä, men han la en arm runt hennes midja så hon blev fast.


- Så att döma av din minner så känner du till oss? frågade Harry Stina, hennes kinder blev röda och efter ett tag nickade hon sakta.


Stinas perspektiv:

Vid stod vid dörren och snackade med Liam, Louis och Harry, medan Zayn och Niall satt kvar i soffan. Plötsligt ställde Zayn sig upp och drog med en väldigt nervös Niall bort till oss. Han släppte Niall framför Elaine och vände sig mot oss, två sekunder senare hade Liam och Louis slängt sig i den bortre soffan. Jag kände hur någon tog tag om min arm och
vände blicken mot personen, jag möttes av ett par gröna ögon och ett sjukt lockigt hår. Harry hade tagit ett grepp om min arm, Harry Styles, från ONE DIRECTION?? Det var helt omöjligt att förstå, han började dra med mig bort mot
sofforna och jag märkte snabbt att jag knappt kunde gå eftersom jag var så nervös. När vi kom fram till sofforna så funderade jag på var jag och Harry skulle sitta, Liam och Louis hade tagit den ena själv. Zayn hade tagit halva den andra och bredvid honom satt Sara, vilket gjorde att det bara var en plats kvar, där Harry satte sig innan han drog ner mig i hans knä.


Det kändes helt sjukt att sitta i hans knä, det var som en dröm men ändå försökte jag resa mig upp för att istället sätta mig på golvet. Visst så ville jag helst sitta kvar, men det gjorde mig verkligen väldigt nervös jag försökte att resa mig upp men Harry la sin arm runt mig så det fanns inte så mycket jag kunde göra direkt.


- Så att döma av dina minner så känner du till oss? frågade Harry och jag kände hans varma andedräkt mot min kind, den doftade svagt av mint. Jag kände hur mina kinder blev varmare och antagligen ganska röda. Efter ett tag lyckades jag nicka och Zayn började skratta åt mig.

- Hur är det med dig då Sara, känner du till oss? frågade Zayn nyfiket och tittade på henne istället för mig.

- Ärligt talat? frågade hon och Zayn nickade. Jag har sett massor av bilder på er som min syster har tryckt upp i mitt ansikte. Började hon och jag skämdes men killarna bara skrattade åt mig. Jag har hört what makes you beautiful säkert 500 gånger p.g.a Stina och jag har sett videon ett antalgånger också. Men förutom det har jag inte så bra koll, visst jag har ju träffat Niall en massa. Fortsatte hon och nickade med huvudet mot dörren. Men annars vet jag typ vad ni heter och jag tror jag skulle kunna säga vem som är vem, men det är typ allt. Avslutade hon.


- Peka på oss och säg vem som är vem. Skrek Louis ivrigt.

- Okej, med tanke på vad Stina har sagt så måste du vara Louis. Började hon och pekade på honom där han satt i soffan och såg lika nyfiken ut som ett litet barn. Och du är Zayn sa hon och pekade på sin andra sida, han nickade och log.

- Då är det bara Liam och Harry kvar. sa Louis ivrigt. Jag hoppades verkligen att hon skulle gissa rätt, annars skulle jag skämmas väldigt mycket.

- Få se nu, du är Liam. Började hon och pekade på Harry. Och du är Harry. sa hon och pekade på Liam. Alla blev knäpptysta och Sara började skratta. Jag är faktiskt medveten om att min syster sitter i Harrys knä och Liam sitter bredvid Louis, ville bara se hur ni reagerade när jag gissade fel. Det var faktiskt ganska roligt, ni skulle sett era minner.

- Ha Ha Ha, så rolig man kan vara då. svarade Zayn ironisk men log sedan stort mot Sara.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Förlåt men har sjukt mycket i skolan just nu... och ni har ju inte direkt dränkt mig i kommentarer så x) Men ska börja på nästa direkt så får vi se när det kommer. Kommentera gärna med tips och ideer :D

 
 
Stina

Stina

18 mars 2012 20:06

En ide skulle ju vara att Louis börjar gilla den där Stina, annars har jag inte så mycket x) Nejdå, jag skojja bara, jag vet inte. Men en sak jag vet är att det var jätte bra!! SUPERDUPERJÄTTEBRA, rättare sagt. Men lägg ut nästa del snart tycker jag :) <3

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Felicia

18 mars 2012 20:19

Haha x) så det tycker du ja ;) men det får du allt vänta med att få reda på x)
Tack, ska försöka få upp nästa imon. (föreställ hjärta)

 
Ingen bild

JoJo

21 april 2012 09:29

7kt bra<3<3<3<3;):):D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards