Direktlänk till inlägg 12 mars 2012

Kapitel 2 (Del två av novellen)

Av Felicia - 12 mars 2012 14:22

Tidigare:

Jag satt och fantiserade över hur det skulle bli att äntligen få träffa alla killarna. Att se Liams bruna ögon i verkligheten, Harrys lockar, Zayns leende, Nialls rufsiga blonda hår (igen) men framför allt så längtade jag efter att se Louis. Han var helt klart min favorit och vi var väldigt lika på många sätt.

____________________________________________________________________________________________________


Elaines perspektiv:

När vi kom fram till Stockholm på lördagen så gjorde vi inte särskilt mycket på hela dagen. Sara tänkte på Jimmy, Stina var grymt hyper över att få träffa One Direction och jag var väldigt nervös över att träffa Niall imorgon.


Vi gick mest runt och tittade i butiker, eller Stina sprang mest runt och skrattade åt allt och inget. Det kändes nästan som att det var okej att jag och Sara inte var så uppspelta för Stina var galen nog för oss alla tre. När det blev dags för att äta middag så gick vi på hotellets restaurang, för att vi skulle gå upp tidigt dagen efter.


Stinas perspektiv:

Jag kände hur jag fick mer och mer energi ju längre tiden gick, för ju längre vi var i Stockholm desto närmre var det tills vi äntligen skulle få träffa killarna. Jag märkte att både Sara och Elaine var långt borta i sina egna världar, så jag drömde mig bort till hur det skulle bli att äntligen få se Louis i verkligheten. Tänk att få möta de gråblåa ögonen och världens vackraste leende, tänk att jag kanske skulle få en kram av honom. Det skulle bli helt magiskt, en dröm som äntligen skulle bli sann.


När vi hade ätit upp så gick vi tillbaka upp på vårt rum och gick och la oss, även fast det var tidigt så var det lika
bra. Jag bytte om till pyjamas och kröp ner mellan de ny tvättade lakanen, det tog inte lång tid innan jag somnade och drömde om Louis.


Saras perspektiv:

Jag vaknade mitt i natten av ett sms från Jimmy, där han skrev hur mycket han saknade mig. Ett leende spred sig över mina läppar och jag skrev tillbaka och berättade att jag saknade honom mycket mer, sen la jag ner mobilen och somnade om. Nästa gång jag vaknade var inte ett lika trevligt sätt, jag vaknade av att Stina hoppade i min säng och skrek.

- Dags att vakna latmaskar, det är äntligen söndag och dags att träffa One Direction. När hon hade hoppat en stund i vår säng (jag och Stina delade en dubbelsäng) så hoppade hon över till Elaines säng som stod en bit ifrån.

- Stina vad sysslar du med egentligen. frågade jag trött. Klockan är ju knappt sju på morgonen.

- Men vi måste vara där tidigt för att få armband så att vi kommer in. sa hon. Jag mötte Elaines blick och hon nickade mot mig, det var dags att berätta hur dagen skulle se ut för Stina.

- Stina, vi måste berätta en sak för dig. började Elaine och Stina fick direkt ett seriöst uttryck i ansiktet av Elaines röst.

- Vad är det? frågade hon och lät plötsligt osäker.

- Jo det är såhär att eftersom vi känner Niall så kommer vi att komma in typ VIP på eventet. Vilket innebär att vi ska vara där från runt ett och sen ett tag efter också, om  det är okej med dig alltså. Fyllde jag i efter Elaine och Stinas ögon blev stora och hon såg ut att vara i chock.


Vilket var skönt för då lugnade hon ner sig i några sekunder, men det var visade sig snabbt att det bara hade varit lugnet före stormen.


- Asså om ni driver med mig nu så kommer jag bli sjukt arg på er. började hon och studerade våra ansikten. När hon förstod att det vi sa var sanning så började hon hoppa runt mellan sängarna och skrik sjunga Only Girl in the World av Rihanna.  


Stinas perspektiv:

Jag kunde inte fatta att det faktiskt var sant, inte bara det att jag skulle få träffa One Direction när de kom idag
utan att jag tillochmed skulle få göra det VIP . Känslan var obeskrivlig, jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Jag ville typ bara ut och springa runt i Stockholm och skrika av lycka. Men eftersom det skulle vara sjukt konstigt så började jag hoppa mellan vår dubbelsäng och Elaines enkelsäng och sjunga på Only girl in the World. Anledningen att det blev den låten var enkel One Direction hade sjungit den under the x-factor och det var då jag hade upptäckt
den låten. Fast jag sjöng såklart Rihannas text och inte deras omgjorda, för då hade nog Sara och Elaine blivit oroliga för mig på riktigt.


Vi bestämde oss senare för att ta en promenad i Stockholm innan vi skulle fixa oss för att åka till eventet. Ju längre tiden gick ju längre försvann Elaine in i sina egna tankar, det var som att hennes kropp gick av sig själv bredvid oss men hennes hjärna var definitivt någon annan stans. Det syntes på henne att hon verkligen var nervös över att
träffa Niall igen. Två år senare, han var kändis och hon var en helt vanlig tjej.


Elaines perspektiv:

I taxin på väg till eventet var jag så nervös så jag höll på att svimma, hur skulle det vara att träffa honom igen
efter såhär lång tid. Skulle han ens minnas mig, vet hur jag såg ut?? Jag visste i alla fall hur han såg ut, Stinas rum var proppat med bilder på One Direction och varje gång jag såg dem så kom alla minnena från den sommaren över mig. Jag saknade honom så att det gjorde ont i bröstet, men jag var ganska säker på att hans känslor var borta efter såhär lång tid.


Taxin stannade och vi hoppade ur, Stinna och Sara ställde sig på vars en sida om mig, som för att skydda mig. Vi gick
långsamt mot dörrarna och jag funderade flera gånger på att vända och gå, men Sara som kände mig alldeles för väl tog tag om min arm. Utanför dörren var det mängder av fans och jag tog fram mobilen och smsade till Niall att vi var
framme nu. Han svarade att vi skulle gå runt hörnet och så skulle en av deras vakter släppa in oss.


Nialls perspektiv:

Jag fick ett sms från Elaine om att de var utanför, jag svarade att de skulle gå in från sidan och bad sen Paul att gå
för att möta dem.


TVÅ år hade det gått sen sist, det var typ en hel evighet Jag kände hur jag blev så nervös att jag mådde illa och blev
yr. Zayn som satt bredvid mig tittade oroligt på mig.

- Det är inte så farligt, jag är bara så nervös över att träffa henne. Han nickade och la en hand på min axel.

- Niall, du måste andas. För jag vill inte vara den som förklarar för fansen att vi bara är fyra i One Direction nu. sa han på skämt och jag log mot honom.


Plötsligt öppnades dörren till rummet som vi satt i och in i rummet kom Sara och hennes syster som jag hade för mig hette Stina. Efter ett par sekunder kom även Elaine in i rummet och jag hörde hur killarna började snacka med dem. Men jag var långt borta, hon var otroligt vacker och det hade tillochmed Zayn reagerat på när de kom in. Jag tittade på Saras syster, Stina. Hennes ögon såg ut som om de skulle hoppa ur skallen på henne och jag tror inte att hon hade andats på ett tag för hennes ansikte började sakta skifta färg.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för alla kommentarer på förra inlägget. KOMMENTERA bra så kommer det nog ett kapitel till idag x) Men då måste ni KOMMENTERA x)

 
 
Stina

Stina

12 mars 2012 15:00

Det är jätte jätte jätte JÄTTE bra! Fick inte gå till skolan idag heller, så jag har typ suttit och kollat din blogg hela dagen xD Så, om du inte har nåt bättre för dej tycker jag att du kan ta och skriva en stund nu. Måste få veta vad som händer..! Mwahaha, jag kommer antagligen dö eller nåt.. xD <3

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Felicia

12 mars 2012 21:35

Asså du e helt underbar x) Har börjat på nästa kapitel (men är väldigt upptagen på måndagar) så det kommer nog imon x)

 
Evelina

Evelina

13 mars 2012 19:41

Jättebra, verkligen bra! Jag gillade det med att det hoppade lite i tiden för visst var det kul när de var på språkresa men nu när de är kända och så är det ju så roligt. Åh, jag bara måste få veta vad som händer mellan Elaine och Niall!!!! Lägg upp nästa snart. Ifall du vill kan jag länka din novell på min blogg om killarna? :D

http://novelsabout1d.devote.se

Felicia

13 mars 2012 21:45

Glad att du gillade den, nästa kapitel kommer nog tyvärr dröja ett tag för jag har massor att göra just nu. Självklart så får du gärna länka om du vill :D

 
Ingen bild

JoJo

20 april 2012 23:34

Hur 17 lyckas du??? Det är så himla braaaa:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards