Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Kapitel 1 (Del två av novellen)

Av Felicia - 9 mars 2012 22:56

Tidigare:

- Överraskning. Skriken var dövande och Saras min var obeskrivlig. Sedan började en 16 års fest som hon sent skulle glömma.

_______________________________________________________________________________________________________


Elaines perspektiv (1oktober 2011):

Över två år hade det gått sen jag träffade honom sist, det var hemskt att tänka på. Men nu var det i alla fall inte så länge tills jag skulle få träffa honom igen. Jag var verkligen fruktansvärt nervös, just nu satt jag, Sara och hennes syster på ett tåg påväg till Stockholm.


Det hade hänt så mycket på de två åren som hade gått att jag var orolig att våra känslor för varandra inte skulle finnas kvar. Det hade dock hänt mycket mer i Nialls liv än i mitt. Jag hade börjat på gymnasiet på hösten efter vi hade varit på Irland och nu gick jag tredje året. Skolan flöt på bra och jag hade hyfsade betyg.


Jag och Sara umgicks fortfarande typ hela tiden (bästa vänner för livet typ), även om det var jobbigt för mig att se henne med sin pojkvän, hon och Jimmy hade varit tillsammans i två år nu. Men det gick. Flera gånger hade Sara och Jimmy tvingat iväg mig på blinddejter men ingen av killarna de hade parat ihop mig med var ens i närheten av Niall.


Saras perspektiv:

Vi satt på tåget påväg till Stockholm för att Elaine äntligen skulle få träffa Niall igen. Det hade gått mer än två år sen de träffades sist, jag ville vara stöttande mot henne men det kändes som att det hade gått alldeles för lång tid.


Hon var fortfarande typ samma person som innan, men han var typ i ett pojkband nu. Jag visste en del om de andra fyra i hans band, eftersom min syster Stina tjatade om dem hela tiden. Tydligen hette de Liam, Harry, Louis och Zayn, och bandets namn var typ one någonting. Jag kom inte på vad resten av namnet var, men egentligen brydde jag mig inte så mycket direkt.


Jag vände blicken mot Stina som satt och hoppade upp och ner i sitt säte, det såg väldigt roligt ut. Hon var verkligen helt uppslukad av Nialls band så att vi snart skulle träffa dem gjorde henne helt hyper.


Nialls perspektiv:

De två senaste åren hade varit galna, jag hade sökt till the x-factor i början av 2010 och sen dess hade inget varit sig likt. Jag hade blivit ihop satt med fyra andra killar till ett band och vårt namn är One direction. Även om jag trivdes
bra med de andra killarna så gjorde vårt schema så att jag inte kunde träffa Elaine. Visst hade vi varit i Sverige några gånger med bandet, speciellt för att spela in låtar och sånt. Men vi hade bara varit i Stockholm och Elaine hade
inte haft möjlighet att ta sig dit just när vi var där. Men imorgon skulle jag äntligen få träffa henne igen.


Många tankar flög igenom mitt huvud, tänk så hade hon en pojkvän, tänk så kände hon inte på samma sätt för mig längre och hundra andra tankar. Jag satt på flygplanet mellan Liam och Zayn och Louis och Harry satt i sätena bakom oss.


Jag var verkligen väldigt glad att jag hade sökt till x-factor samtidigt som de andra killarna, de hade verkligen blivit mina bästa vänner. Eller egentligen är vi snarare som brödar än vänner, vi hade alla gått igenom denna drastiska
förändring tillsammans och det hade gjort oss tajtare.


Att ha tjejer skrikades till en vart man än gick var en väldig ovankänsla och jag blev ofta chockad över uppmärksamheten. Men varje gång vi hamnade mitt i en grupp av tjejer (typ var vi än går) så letar min blick efter Elaine, även fast jag vet att hon inte kommer att vara där.


Stinas perspektiv:

Jag var helt galet uppspelt över att jag skulle få träffa One direction imorgon. Även om jag hade träffat Niall för två år sen så var ju detta en helt annan sak. Jag satt mest och hoppade upp och ner på mitt säte hela vägen medan jag lyssnade på deras första (enda) singel ”What makes you beautiful” om och om igen.


Jag satt och fantiserade över hur det skulle bli att äntligen få träffa alla killarna. Att se Liams bruna ögon i verkligheten, Harrys lockar, Zayns leende, Nialls rufsiga blonda hår (igen) men framför allt så längtade jag efter att se Louis. Han var helt klart min favorit och vi var väldigt lika på många sätt.

 

 

 

 

 

 

Kapitel 43, kort men bara en snabb sammanfattning av de två senaste åren x) Hoppas ni gillar den och att ni är bredda på mer av resten av ONE DIRECTION =)

 
 
Stina

Stina

10 mars 2012 08:46

Omg, omg, omg, OMG!! Det är ju JÄTTE BRA!! I love it!! Fattar inte varför du kände dej nervös över det här kapitlet, det är ju verkligen SUPER! Åh, herregud... ASBRA!! :) <3

http://Onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Felicia

10 mars 2012 11:16

Tack det betyder verkligen att du gillar det eftersom du är med :D skriver kanske ett till i helgen, vi får se. KRAM (föreställ hjärta) x)

 
Stina

Stina

10 mars 2012 08:49

Glömde säga att du måste skriva mer SNART, jag längtar verkligen efter fortsättningen!! :D <3

http://Onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

20 april 2012 23:20

OMG, SÅ JÄKLA BRA;) <3 IT

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards