Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Kapitel 42-

Av Felicia - 7 mars 2012 13:07

Tidigare:

- Du fattar inte vad det står va? frågade hon och skrattade.

- Nej jag har verkligen ingen aning. svarade jag och hon tog mobilen ifrån mig och stängde av ljudet.

 Hon la tillbaka mobilen på bordet och satte sig sedan i gränsle över mig och tittade mig än en gång djupt i ögonen.

_______________________________________________________________________________________________________

Elaines perspektiv:

På lördags morgonen så vaknade jag av att solens strålar bländade mig, vi hade tydligen glömt dra ner persiennerna när vi gick och la oss igår. Jag vände mitt huvud mot Nialls och kysste honom på munnen, han öppnande ögonen och log mot mig.

- God morgon älskling. sa han och kysste mig på pannan.

Vi låg kvar i sängen och pratade ett tag innan vi gick upp för att förbreda det sista inför Saras födelsedags fest. Allt hade gått mycket lättare sen Niall kom, han hade verkligen hjälpt till mycket och lugnat ner mig när jag hade stressat upp mig.

Vi åkte till lokalen för att kolla så att allt var i ordning inför kvällen, innan jag skulle hem till Sara för vi skulle fixa oss tillsammans inför middagen. När vi kom dit så var det något fel på ljudet, det hördes bara i vissa delar av lokalen och jag kände hur paniken kom över mig.

- Niall, vad ska vi göra? Detta funkar ju inte, allt är förstört. sa jag med panik i rösten.

- Gumman, andas och ta det lugnt. Det kommer ordna sig, vi ringer bara de som du hyrt lokalen av så kommer de ordna det. sa han och drog in mig i en lugnande kram. Jag andades in hans doft och kände hans starka armar runt min midja och kände mig genast lugnare.

- Tack, du har rätt. Jag är bara så stressad över allt, jag vill att festen ska bli perfekt till Sara.

- Jag vet gumman och det kommer den att bli om du bara tar det lite lugnare.

- Jag ska försöka. svarade jag och han log mot mig. Det spelade ingen roll hur många gånger jag såg det vackra leendet, det gjorde mig ändå knäsvag varje gång.


När de hade kommit och fixat ljudet så var vi klara och jag åkte hem till Sara för att vi skulle hinna fixa oss. Klockan var tre och det var fyra timmar tills vi skulle vara på resturangen. Vilket betydde att vi hade massor av tid på oss att
bli klara och snacka en massa, jag hade varit ganska upptagen med Niall sen han kom och innan det så hade jag tänkt på festen hela tiden.

Saras perspektiv:

När jag hade åkt hem från Elaines hus på fredagen så hade jag stött på Jimmy från vår förra skola (vi hade just slutat nian). Vi började prata en massa och han frågade om jag ville gå på bio på lördag kväll. Självklart sa jag ja, men att
jag inte kunde från vi hade varit på resturangen.

Nu när det äntligen var lördag så var jag väldigt nervös och det skulle bli väldigt skönt att Elaine snart skulle komma. Jag behövde verkligen prata med henne om min dejt, efter allt med Scott tidigare under sommaren skulle det verkligen bli skönt att träffa en annan kille. En som var snäll, söt och singel.

Det ringde på dörren och jag gick för att öppna dörren för Elaine.

- Hej gumman. Jag har något att berätta för dig. sa jag och log.

- Okej, vi kan väl gå in på ditt rum först? frågade hon och jag nickade innan vi tillsammans gick in på mitt rum. Hon satte sig på min säng och jag gick nervöst omkring i rummet.

- Sara, vad är det med dig egentligen. Jag har inte sett dig såhär på länge, inte sen du var kär i Scott… sa hon och man såg när det gick upp för henne. Vem är han??

- Du vet Jimmy från 9c?? frågade jag.

- Ja, han är ju sjukt söt. Svarade hon och jag tittade förvånat på henne. Ta det lugnt, Niall är den ända för mig. Jag menade ju för din skull knäppis. Fortsatten hon och skrattade åt mig.

- Okej, så bra då.

- När ska du träffa honom då?? frågade hon nyfiket.

- Ikväll efter middagen, vi ska gå på bio tillsammans. svarade jag med ett leende.


Elaines perspektiv:

Jag kände hur jag stelnade i kroppen och paniken steg inombords. Vad skulle jag göra, det var ju liksom ganska viktigt att Sara var med på festen eftersom hon var själva huvudpersonen. Hade jag bara haft Jimmys nummer så hade jag kunnat be honom att ta med Sara till festen istället. Jag visste att jag var tvungen att ge Sara respons ganska snart innan hon misstänkte något. Men jag ville inte direkt avslöja mig, men hon var ganska uppslukad av att hon skulle träffa Jimmy så hon tänkte inte på att jag inte svarade.


- Det låter ju jättekul gumman. svarade jag med ett fejkat leende, visst var jag glad för hennes skull men varför skulle de ut just ikväll?  

- Jag vet. Men jag är så sjukt nervös. sa hon och jag skrattade lite åt henne.

Hon var så inne i sin egen dröm värld att hon inte märkte hur stressad jag var. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra, det bästa jag kunde komma på var att ringa Niall så jag ursäktade mig och gick för att ringa till honom.


- Hej snygging. Vad har hänt är inte du med Sara? svarade han oroligt.

- Hej älskling. Jo klart jag är, men vi har ett problem som jag inte vet hur vi ska lösa. Svarade jag stressat.

- Gumman lugna ner dig och berätta problemet så kan vi säkert komma på en lösning tillsammans. sa han med en säker röst och jag kände hur jag genast blev lugnare.

- Det är så att Sara har blivit utbjuden på en dejt av en kille som gick i på vår skola i nian.

- Och den dejten är ikväll. sa han innan jag hann prata klart.

- Hur visste du det? frågade jag förvirrat. Jag hade väl inte sagt något...

- Elaine, du kanske inte visste detta men jag har typ lärt känna dig och vet hur stressad du är över festen så det var bara logik. svarade han med ett skratt.

- Hmm, du har väl rätt antar jag .

- Vi gör såhär, du snor Jimmys nummer från Saras mobil typ som jag snodde hennes från din den gången vi skulle till stranden. började han och jag log åt minnet. Sen skickar du det till mig och så ser jag till så att de är där i tid?
fortsatte han. Jag accepterade förslaget och avslutade samtalet innan jag gick tillbaka till Sara.


Jag var så glad över att han hade lyckats tänka logiskt och bara tog över uppgiften på en gång. Att ta numret från Saras mobil var inte så svårt, efter en halvtimme så gick hon för att duscha och lämnade kvar mobilen inne på sitt rum. Jag tog numret och knappade in det i ett medelande till Niall och sen var det bara att hoppas på att han skulle lyckas. Jag var ganska övertygad om att allt skulle gå bra men jag var ändå nervös. Hur förklarar man för en massa gäster att själva huvudpersonen inte kommer?? Jag slog ut tanken ur huvudet igen och gick för att duscha, min underbara pojkvän lyckades säkert komma på en lösning sålänge.


Vi gjorde oss klara och sen blev det dags att åka till resturnagen. Jag, Sara och hennes syster blev körda av deras föräldrar. När vi väl kom dit så satt redan Simon, Sanna och Charlotte (som Simon hade hämtat vid flygplatsen) vid ett bord men jag kunde inte se Niall någon stans och började stressa upp mig. Simon såg det genast på dig.

- Syrran lugna ner dig lite, han är bara på toaletten om det är okej. sa han med ett skratt åt mig.

- Ojsan, syns det så tydligt? Frågade jag och rodnade.

- Shit är ni redan här, jag trodde att jag skulle hinna tillbaka innan ni kom. Hörde jag han säga bakom mig. Visste ju att du skulle stressa upp dig om du inte såg mig direkt. Fortsatte han och jag skrattade lite ironiskt innan jag vände mig om och kysste honom.

-  Allt ordnat? viskade jag i hans öra.

- Jag tror det. viskade han tillbaka och nickade.


Middagen flöt på och alla hade riktigt roligt tillsammans. När vi kom ut från resturangen stod Jimmy där och Sara gick honom till mötes. Vi andra åkte direkt till lokalen (utom Sanna och Saras syster som åkte hem). De andra hade redan
börjat komma dit (mina föräldrar hade åkt dit och öppnat innan vi kom) för att alla skulle hinna in innan Sara kom. Klockan var nu halv tio och jag undrade vart Sara och Jimmy hade tagit vägen. De borde ha varit här nu, senast. Jag
kände Nialls armar runt min midja och han viskade i mitt öra


- Asså, du måste sluta stressa upp dig såhär hela tiden. Annars kommer du att åldras i förtid och då blir det konstigt att presentera dig som min flickvän. sa han och skrattade åt sitt eget skämt.

- Haha vad rolig man kan vara då. svarade jag och vände mig med en sur min mot honom. Men de borde faktiskt vara här nu.

- Jag fick precis ett mess av Jimmy de är snart framme bara lite problem med trafiken. Sa han och kysste mig på kinden.


 I samma sekund plingade hans mobil till och han skrek att alla skulle vara tysta,ljuset slocknade och dörren öppnades.

- Överraskning. Skriken var dövande och Saras min var obeskrivlig. Sedan började en 16 års fest som hon sent skulle glömma.









-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kapitel 42 är äntligen här, ledsen att det har tagit sån tid men har varit sjukt upptagen. Nu är det dock dags att hoppa fram några år i tiden (ni kommer få ett kapitel som kort berättar vad som hänt) vilket betyder att det är dags att välkommna resten av ONE DIRECTION (i typ kapitel 44??) Hoppas det fortfarande är någon kvar som läser, och i såfall kan ni väl slänga in en kommentar så det känns lönt att fortsätta. Har iallafall massor av ideer till nu, så kommenterar ni så skriver jag :D

 
 
Stina

Stina

7 mars 2012 16:12

Jag läser! Haha.. Som om du inte visste det redan xD Men iallafall, JÄTTE BRA! Skriv mer snart (Jag stressar inte, bara uppmuntrar x)), längtar tills resten av dom kommer in :) <3

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Felicia

7 mars 2012 17:05

Jo jag är ganska medveten om det x)
Det förstod jag, just nu skriver jag typ bara för att du peppar mig x) (föreställ dig ett hjärta ;))

 
Sophie

Sophie

7 mars 2012 19:43

Handhug är när man sätter handflatorna mot varandra som om man skulle göra en highfive men istället för att smälla så tar man tummarna runt den andras hand och kramar liksom, lite svårt att förklara med jag hoppas du fattar :)

http://onedirectionsnovell.blogg.se

 
Tottee

Tottee

7 mars 2012 21:00

Hmm.. Utom ett stav fel så är ju det hela skit bra :D ((bord* inte bor*)) LOVE IT!!!!!! Tänkte skicka sms men du kan ju läsa här med så har du ännu fler kommentarer^^<3
Grymt jobbat frugan ;) <3
Love yaa<3

http://lottentottensliv.bloggplatsen.se

Felicia

8 mars 2012 08:33

Jo jag har sett det själv också, faktiskt anledningen till att jag loggade in idag x) Så ska fixa de små felen ;)
Haha tack gumman, men du får gärna smsa om du vill, det vet du väl??
Love u 2

 
Ida

Ida

7 mars 2012 21:06

Hej, läs gärna våran nya onedirection novell. Vore väldigt snällt om du kunde ge respons! Vi har precis börjat, och är bara på del 1 än så länge. Kram!

http://aonedirectionstorie.blogg.se

 
Ingen bild

JoJo

20 april 2012 23:14

Grymt bra:) <3 ya

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards