Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Kapitel 40 -

Av Felicia - 17 februari 2012 20:36

Tidigare:

- Greg bokade dem till mig, och jag trodde att ni skulle förstå. sa jag argt och stormade ut från köket och in på mitt rum. Tårarna var tillbaka och rann sakta ner för mina kinder. Jag funderade på att strunta i vad min mamma sagt och åka i alla fall men det var inte sån jag var.

______________________________________________________________________________________________________


Jag var väldigt frustrerad, jag var ju tvungen att åka till Elaine, det var bara så. Vi hade redan varit ifrån varandra alldeles för länge och jag stod inte ut länge till. Jag var inte helt säker på hur jag skulle lyckas, men jag tänkte
absolut vara med på det planet till Sverige.


Saras perspektiv:

Det var verkligen svårt att undanhålla för Elaine att jag visste att Niall skulle komma till Sverige. Varje gång vi pratade minnen från resan och hon berättade något om sig och Niall så såg man hur hon sken upp, men sen såg hon helt förkrossad ut. Jag ville bara säga till henne att lugna ner sig, han kommer snart. Men jag ville inte vara den som förstörde överraskningen så jag bet ihop och peppade henne utan att säga att han snart skulle komma.


Elaines perspektiv:

Jag försökte fokusera på att leva i nutiden, det var svårt men jag visste att det var något som jag var tvungen att göra. Jag planerade festen och spenderade så mycket tid med Sara och Sanna som jag bara kunde, för när jag var med dem svar det svårt att vara deppig.


Helt plötsligt var veckorna hos mormor och morfar slut, och vi åkte hem igen. Sommarlovet var också nästan slut bara ca tre veckor kvar. Sen skulle jag och Sara börja första året på gymnasiet, det var något som jag verkligen var nervös
över. Jag och Sara hade båda kommit in på Samhälle-media programmet, jag hade en dröm om att bli journalist och Sara sa att hon tänkte bli tv-reporter eller programledare. Jag skrattade ofta åt hennes idéer på olika program hon ville starta men jag stöttade alltid henne precis lika mycket som hon stöttade mig.


- Jag vet vad jag vill starta för program som jag ska vara programledare för. Sa hon plötsligt när vi satt på mitt rum och snackade om framtiden.

- Jaha va då för något? frågade jag, samtidigt som jag undrade vad för galen idé hon nu hade.

- Jo, ett program där olika människor som kan sjunga ansöker och sen tävlar de i sång och vinnaren får ett skivkontrakt.

- Typ som idol då, eller the x –factor i Storbritannien? Frågade jag ironiskt.

- Ah just det, glömde dem. sa hon generat och tystande. Jag såg hur hennes tankar for iväg och antog att hon funderade ut något nytt program. 


Jag tog upp min mobil och började samsa med Niall, på skärmen stod det onsdagen den 29de juli. Shit det var ju bara tre dagar kvar till Saras fest och jag hade massor kvar att planera. Det var fortfarande massor av folk som bara hade sagt att de kanske skulle komma och det gjorde mig väldigt irriterad.


Jag var i alla fall glad att jag inte hade planerat att bjuda på middag, det hade vi en annan traditon för. Jag, Sara, Sanna, Simon, Saras syster och Charlotte skulle gå på restaurang på kvällen innan festen. Det var något som vi alltid
hade gjort på födelsedagar, innan hade våra föräldrar också varit med men i år så hade de bestämt att vi var stora nog att klara oss själva. Självklart var vi inte ute så länge eftersom vi hade Sanna med oss, men vi ville ändå inte lämna henne utanför det hela. I alla fall så passade det perfekt att ha Saras fest på samma kväll som middagen eftersom då skulle jag ha en anledning till att hon skulle klä upp sig.


När Sara hade gått hem den kvällen så såg jag till att få klart det mesta för hennes fest, men det gick ganska trögt. Jag funderade på att ringa till Sara och säga att jag inte orkade träffas imorgon men jag bestämde mig för att vara
med henne ett par timmar på förmiddagen.


Nialls perspektiv:  

Jag lyckades tillslut övertala mina föräldrar om att jag skulle få åka till Sverige, deras ända villkor var att min bror Greg skulle åka med. Det var lite svårt att övertala honom, han är ju ändå sex år äldre än mig men jag lyckades ändå.



Så fort vi kom fram till hotellet i Sverige så ringde jag Sara, utan att titta på klockan först. Den var 07.00 på morgonen och eftersom hon hade sommarlov så väckte jag så klart henne. Men hon lät ändå glad och lovade att göra sig färdigt och sen komma direkt till hotellet för att åka med mig hem till Elaine. Väntan kändes fruktansvärt lång men tillslut kom hon, jag mötte henne i lobbyn och vi gick direkt hem till Elaine.


Sara gick före och knackade på dörren till Elaines rum, vi båda visste att hon inte var någon morgon människa. Jag ställde mig utanför hennes rum medan Sara knackade på, jag stod så att Elaine inte kunde se mig från sitt rum.


- God morgon sömntuta. hörde jag Sara inne ifrån rummet.


Elaines perspektiv:

På torsdagen vaknade jag av att Sara drog av mig täcket sa god morgon sömntuta. Jag vände mig mot min väckarklocka klockan var kvart i åtta på morgonen.

- Sara du är inte klok, varför väcker du mig såhär tidigt?? Frågade jag irriterat.

- Det är någon här som vill träffa dig. sa hon oskyldigt.

- Det kan väl vänta, låt mig sova. sa jag och la mig ner igen och började dra på mig täcket . Hon vände sig mot dörren.

- Sorry Niall du får nog åka tillbaka till hotellet, någon är inte på humör för att träffa dig just nu.

- Haha kul skämt. sa jag och tittade surt mot henne.

- Det är faktiskt inget skämt. hörde jag en väldigt välbekant röst säga och sen stod min älskling i dörren.  


Nialls perspektiv:

Så fort hon såg mig i dörren så flög hon upp ur sängen och kastade sig i mina armar, denna gången var jag mer bredd på vad hon skulle göra så jag fångade henne utan att snubbla. Hon bombade mig med kyssar och jag var sjukt glad över att äntligen ha henne i mina armar igen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapitel 40 är äntligen här x) kommentera för mera (har lov nu x))

 
 
Ingen bild

JoJo

20 april 2012 22:46

YYYYYYYAAAAAAAAYYYYYYYY:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 10 september 2012 19:51

Tänkte bara säga att jag inte har dött... Har bara haft as mycket att göra hur länge som helst och det verkar inte finnas något slut på det heller. Men ska försöka skriva ihop ett längre avslutande kapitel till er (så fort jag får tid), för det är ni...

Av Felicia - 9 juli 2012 11:00

Skulle vara jättebra om ni kan rösta i omröstningen så jag kan skriva klart kapitlet :D <3 ...

Av Felicia - 19 juni 2012 17:48

Ledsen att det dröjer såhär länge med nästa kapitel, men jag har sjukt mycket att göra. Det kommer bli lite lugnare eftermidsommar men har dock sommarjobb en hel del i sommar.. Tack för att ni väntar och ska lägga upp nästa kapitel så SNART jag kan...

Av Felicia - 23 maj 2012 16:41

Tidigare: Plötsligt reste sig Zayn snabbt upp och lämnade resturangen, han gick mot entrén så antagligen skulle han ut och röka. En kort sekund senare reste sig Liam och gick efter Zayn. Det verkade lite konstigt men ingen annan reagerade så jag be...

Av Felicia - 14 maj 2012 14:49

Hejsan x) Nu är det såhär att jag är nominerad till veckans novellblogg på www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se  Så snälla snälla rösta, det skulle betyda MASSOR :D  Om jag vinner ska jag försöka skriva ett längre kapitel veckan efter den ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards