Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Felicia - 23 februari 2012 22:48

Tidigare:

Nialls perspektiv:

Så fort hon såg mig i dörren så flög hon upp ur sängen och kastade sig i mina armar, denna gången var jag mer bredd på vad hon skulle göra så jag fångade henne utan att snubbla. Hon bombade mig med kyssar och jag var sjukt glad över att äntligen ha henne i mina armar igen.

__________________________________________________________________________________________________ 


Även om jag var obeskrivligt lycklig över att hålla henne i mina armar igen så blev jag orolig, denna gången hade vi knappt varit ifrån varandra i tre veckor och ändå hade saknaden varit outhärdlig. Hur skulle det då bli nästa gång, när
skolan hade börjat igen skulle vi inte alls kunna träffa varandra särskilt ofta. Skulle vi klara det, eller skulle saknaden vara så jobbig att vi skulle välja att ge upp istället? Jag försökte putta undan tankarna och fokusera på att vara med henne här och nu. Men det var svårt, när jag lämnade henne förra gången så visste jag att vi skulle träffas bara ett par veckor senare och det var så jag hade klarat mig.


Hon slutade helt plötsligt med kyssarna och sina glädjeskrik, hon var lite halvt galen men jag älskade henne i alla fall. Jag mötte hennes blick och hon såg frågande på mig.


- Niall, vad tänker du på? frågade hon och jag hörde oron i hennes röst.

- Inget. svarade jag undvikande och hennes blick blev genast bestämd. Jag tänkte bara på att när jag åker hem så vet vi inte hur länge det dröjer tills vi ses igen.

- Du har rätt. sa hon sorgset och sänkte blicken.

- Asså helt seriöst ni två, Niall du har ju för sjutton just kommit och det första ni pratar om är att han ska åka hem igen. sa Sara strängt. Ni borde vara glada över att träffas och sen får ni väl åka fram och tillbaka på lov eller något.


Jag blev helt chockad över att höra hennes röst, jag hade typ redan glömt att hon var där. Jag tittade på Elaine som nickade och log.


- Sara har rätt, du har ju precis kommit. Nu får vi ta och ha lite kul istället. sa hon och log sitt bländande leende mot mig.


Saras perspektiv:

Hennes leende kanske övertygade honom men jag kände henne alldeles för bra. Jag såg på henne hur hårt det tog på henne och visste att hon i princip skulle sitta fast klistrad på Niall under hela tiden han var här. Men jag förstod henne, hon hade aldrig varit såhär kär innan och så var det i någon som inte ens bodde i samma land.


Jag sa att jag var trött och ville hem för att sova några timmar. Egentligen var det mest för att ge dem tid ifred.


Elaines perspektiv:

Sara åkte hem för att hon var trött och sa att hon ville sova lite, jag tittade på Niall och det såg ut som han skulle somna när som helst.


- När gick du upp egentligen? frågade jag.

- Ämm, det är typ snarare så att jag aldrig gick och la mig. svarade han ursäktande.

- Så hur länge har du varit uppe då??

- Snart ett dygn tror jag. Men det är det värt, få ju träffa dig.


Jag tog tag om hans handled och drog honom till min säng. Jag la mig ner och han tog av sig kläderna och kröp ner i bredvid mig i bara kalsongerna. Han fick verkligen kämpa för att hålla ögonen öppna, jag strök honom över bröstkogen och tittade honom djupt i ögonen. Sedan la jag ner huvudet på bröstkorgen och han strök mig över håret.


Efter ett tag så hörde jag att hans andetag blev tyngre och jag antog att han hade somnat. Jag tog min mobil och ställde ett alarm och sedan la jag mig ner igen och somnade.


Nialls perspektiv:

Jag vaknade senare av ett konstigt ljud som jag inte kände igen och jag tittade mig förvirrat omkring, på bordet vid sängen låg Elaines mobil och gjorde massa oljud. Jag sträckte mig försiktig efter den och försökte vara så försiktig som möjligt för att inte väcka Elaine. Jag tog mobilen i min hand och tittade på den, dock så hade jag inte tänkt på att allt stod på svenska och jag fattade absolut ingenting. Plötsligt hörde jag ett skratt och vände blicken mot Elaine.


- Du fattar inte vad det står va? frågade hon och skrattade.

- Nej jag har verkligen ingen aning. svarade jag och hon tog mobilen ifrån mig och stängde av ljudet.


Hon la tillbaka mobilen på bordet och satte sig sedan i gränsle över mig och tittade mig än en gång djupt i ögonen.



Ett lite kortare kapitel, det kom bara för att Stina kommenterade så underbart x) Men helt ärligt nu, snälla KOMMENTERA vad ni tycker!!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards