Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Felicia - 2 maj 2012 21:23

Tidigare:

- What’s wrong babe? frågade jag försiktigt.

-What if they hit me, what if they hate me and never get over it. svarade hon tyst och tittade ner på sina händer.

- I’ve protect you. svarade jag självsäkert men hon hade inte blivit övertygad. Hon tittade upp på mig igen med tårar i ögonen.

- You can’t protect me, not always there’s going to be lots of time when I’m not with you. It’s better if we end this now, don’t you think?  

_________________________________________________________________________________________________


Stinas perspektiv:

När jag vaknade så mötte jag Zayns underbara ansikte och jag log.

- How long have I been asleep? frågade jag generat.

- I’m not completely sure but maybe two and a half – three hours. svarade han lungt.

- Oh god, I’m so sorry. Why didn’t you wake me up?

- Because you were really tired and you needed to sleep as long as possible. svarade han och log sitt underbara leende.

- But, but…. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, hans leende förvirrade mig.

- Just schhh Stina. sa han och såg allvarligt på mig.

- Okay, but I have to say thanks. I can’t remember the last time I slept this good.

- You are welcome. Svarade han med ett leende och pussade mig lätt i håret.


Plötsligt öppnandes dörren till rummet där Louis låg och Harry kom ut. Han log men så fort han såg min arga blick försvann leendet direkt. Han gick mot oss i soffan, Zayn puttade upp mig i sittande ställning och reste sig upp. Han gick med bestämda steg förbi Harry och in till Louis, jag ville följa efter men min hjärna hade inte riktigt vaknat än. Harry gick fram och satte sig i soffan bredvid mig.


- I think that we need to talk. sa han försiktig.

- I’m not interested in talking to you. svarade jag surt och reste mig snabbt upp. Harry tog tag om min handled
men jag drog mig loss och gick in till Louis.


Han satt upp i sängen och snackade med Zayn, man såg tydligt hur ont han hade men han var mycket gladare än innan. När han såg mig fick han en förvirrad blick.

- Why aren’t you with Harry? frågade han.

- Because I’m worried about you and mad at him. svarade jag och log mot Louis.


Louis perspektiv:

Vi hade pratat i typ fyra -  fem timmar, jag hade förlåtit honom ganska snabbt och sen hade vi diskuterat Anna. Han förstod väl egentligen att han inte kan vara tillsammans med henne men han blir annorlunda och glömmer allt logiskt när han är med henne. Jag sa till honom att smsa det var över och att hon skulle sluta förfölja honom, hade det inte varit för att han blev en helt annan person så hade han helt klart träffat henne för att göra slut. Men det hade aldrig gått när det gäller Anna.


- And now you have to talk to Stina, you know that right? frågade jag.

- Why? She is probably mad at me for hitting you.

- Yes, probably. And because you flirted with her before you saw Anna.


När jag påminde honom om vad han faktisk hade gjort såg jag genast skulden i hans ögon och han vände bort blicken. Det var alltså precis som jag hade trott, han hade varit intresserad av Stina tills Anna kom och förändrade honom. Stina, det var verkligen något speciellt med henne hon verkade få alla utom Liam och Niall ur balans. Så fort jag tänkte på henne och hennes underbara leende så undrade jag hur det skulle vara att kyssa henne. Jag skämdes över mina tankar eftersom jag redan var upptagen, men det var något alldeles extra med Stina. She got that one thing, tänkte jag tyst för mig själv. Även om vår första skiva var släppt än så hade vi spelat in alla låtar och One Thing passar verkligen bra nu.


Saras perspektiv:

Jag gick in på Zayns rum, där jag hade sovit under natten och plockade upp hans tröja som jag hade lånat under natten och la den så att han enkelt kunde hitta den. Sen bestämde jag mig för att sticka till hotellet som jag, Stina och Elaine hade bott på för att hämta våra saker. Jag skickade ett sms till Stina och ett till Elaine för att berätta att jag tog med deras också. Ingen av dem svarade, men det hade jag inte heller förväntat mig, Stina sov tryggt i Zayns famn och Niall och Elaine var ute och åt lunch. Jag längtade mer och mer efter Jimmy, när han kom så skulle jag i alla fall slippa vara avundsjuk på alla andra. Sen när Jimmy och Danielle båda har kommit så kommer väl all avundsjuka minskas rejält? För jag har Jimmy, Elaine har Niall, Liam har Danielle, Zayn har väl Stina gissar jag och Louis har väl förhoppningsvis Harry om nu inte Eleanor kommer. Det är Stina som har lärt mig att Louis och
Harry typ ibland är som ett par, det hette typ bromance eller något sånt.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vill man veta varför kapitel dröjer så föreslår jag att man gillar bloggen på facebook:

https://www.facebook.com/DirectionDream


Vill man ha bättre uppdatering så KOMMENTERAR man x) Helt enkelt och en kommentar tar knappast lika lång tid att skriva som ett kapitel gör så KOMMENTERA :D  <3

och vill man veta hur det går med Niall och Elaine så får man vänta på nästa kapitel som kommer någon gång x) När?? gilla på facebook och kommentera x) <3


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket språk ska jag skriva dialogerna på??
 Svenska
 Engelska

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards